Γιάννη Σαρακατσάνη, πώς έφτασε το Bob Theatre Festival μέχρι το Φεστιβάλ Αθηνών;

Μιλήσαμε με τον γνωστό ηθοποιό για την πορεία του πιο «φρέσκου» φεστιβάλ θεάτρου στην Ελλάδα.

Ήτανε κάποτε (κι είναι ακόμα βέβαια) μια θεατρική ομάδα που την έλεγαν Abovo. Έχοντας πολύ μεράκι για αυτό που έκανε αποφάσισε πως ήταν καλή στιγμή για να «φτιάξει μία κατάσταση» όπου το νεανικό θέατρο θα έχει την τιμητική του. Ξεκίνησε με ένα διήμερο κι ως δια μαγείας (με πολύ δουλειά, γνώση, κέφι, έμπνευση, προσπάθεια κι αγώνα στο ενδιάμεσο) έφτασε φέτος αυτή η «κατάσταση» να προλογίζει το Φεστιβάλ Αθηνών.

Το Bob Theatre Festival είναι πια ένας θεσμός για το ελληνικό θέατρο και μια ιδανική ευκαιρία για τις νέες ομάδες να δείξουν τη δουλειά τους, να «προπονηθούν» στο σανίδι και να τους μάθει ο κόσμος. Μέσα στα 10 χρόνια ζωής του έχουν περάσει παραστάσεις που άφησαν το στίγμα τους και έχουν αναδειχθεί ηθοποιοί που πια θεωρούνται καταξιωμένοι. Μπορείτε να περάσετε μια βόλτα (κάθε μέρα μέχρι τις 28 Μαΐου) από την Πειραιώς 260 για να το διαπιστώσετε ιδίος όμμασι.

IMG 20170428 200505 1

Μέχρι τότε όμως, ας αφήσουμε τον Γιάννη Σαρακατσάνη, ηθοποιό (αλλά και stand -up comedian), να μας μιλήσει για το «πνευματικό του παιδί».

1. Ποια ήταν η αιτία (αλλά και η αφορμή) για την πραγματοποίηση του πρώτου Bob Theatre Festival δέκα χρόνια πριν;

Το 2008 η ομάδα μας η AbOvo είχε στη διάθεσή της 4 παραστάσεις. Ορμώμενοι από τη νεανική μας αυτοπεποίθηση σκεφτήκαμε να κλείσουμε ένα θέατρο για ένα Σαββατοκύριακο και να παίξουμε όλες μας τις παραστάσεις μαζί. Στα τρία χρόνια ζωής της ομάδας μας όμως, είχαμε αναπτύξει φιλικές σχέσεις και με πολλές άλλες, αντίστοιχες ομάδες και μερικές από αυτές μάλιστα είχαν και πολύ καλές παραστάσεις. Έτσι αρχίσαμε να τις καλούμε και αυτές! Το διήμερο έγινε εβδομάδα, οι τέσσερις παραστάσεις έγιναν 12, προστέθηκαν συναυλίες και πάρτυ και στις 12 Μαΐου του 2008, το πρώτο Bob Theatre Festival έλαβε χώρα στο… θέατρο ΧΩΡΑ.

2. Πόσο επηρέασαν οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες των τελευταίων χρόνων τον χαρακτήρα και την εξέλιξη του;

Το Bob έζησε από πρώτο χέρι όλες αυτές τις εξελίξεις! Για παράδειγμα, το 2011 χάσαμε μια μέρα φεστιβάλ λόγω γενικής απεργίας, ενώ το 2012 μετακινήσαμε το φεστιβάλ δύο εβδομάδες μετά, λόγω εκλογών. Η βασική αλλαγή όμως ήταν στο budget του φεστιβάλ. Παρόλο που το Bob είναι ένα καλλιτεχνικό γεγονός που προσελκύει χορηγούς κάθε χρόνο, οι χορηγίες έπεσαν κατακόρυφα από το 2012 και μετά. Εμείς από τη μεριά μας αναγκαστήκαμε να προσαρμόσουμε το κόστος του φεστιβάλ και να το μικρύνουμε όσο περισσότερο γίνεται. Ευτυχώς όμως φέτος, χάρις στο Φεστιβάλ Αθηνών και χάρις στο χορηγό μας το φεστιβάλ είναι πιο μεγάλο από ποτέ και όποιος περάσει από την Πειραιώς 260 θα το καταλάβει με μια ματιά!

BA5Y0546

3. Για ποιον λόγο να έρθει στο Bob Festival κάποιος που δεν το έχει ξανακάνει;

Εμείς, που ζούμε μέσα στο θέατρο, ξέρουμε ότι μια παράσταση μπορεί να σε διασκεδάσει, μπορεί να σε κάνει να συγκινηθείς, να ξεκαρδιστείς ή ακόμα και να σου αλλάξει τη ζωή. Το νεανικό θέατρο σφύζει από τέτοιες παραστάσεις και στο Bob έρχονται οι καλύτερες! Προσκαλώ λοιπόν τον οποιονδήποτε να έρθει στο Bob και να μπει, ακόμα και στην τύχη, σε μία από τις παραστάσεις του. Είμαι σίγουρος ότι θα περάσει καλά! Αν τώρα είναι τυχερός και η παράσταση του ταιριάξει τότε, όχι μόνο θα περάσει καλά, αλλά θα ανακαλύψει έναν καινούργιο τρόπο διασκέδασης και ψυχαγωγίας που θα του πλουτίσει τη ζωή.

4. Γιατί να προτιμήσει κάποιος ένα θεατρικό φεστιβάλ από τη «δοκιμασμένη λύση» μιας εύπεπτης ταινίας στο σινεμά;

Δε νομίζω πως συγκρίνονται αυτά. Δεν λέω ότι το ένα είναι καλύτερο από το άλλο αλλά η εμπειρία δεν έχει σχέση. Το σινεμά είναι όντως κάτι δοκιμασμένο. Ξέρεις τι θα δεις και είναι ασφαλές. Γι’ αυτό καταλήγεις πολλές φορές να το δεις… σπίτι σου. Το θέατρο είναι ζωντανό και παίζεται ειδικά για τους θεατές που έχουν έρθει εκείνη την ημέρα. Το δε φεστιβάλ είναι μια ολοκληρωτική εμπειρία. Δεν είναι μόνο η παράσταση αλλά και τα πάρτυ και οι συναυλίες και οι δραστηριότητες και, φυσικά, ο κόσμος. Το φεστιβάλ είναι μια αφορμή για κοινωνικοποίηση, για γνωριμίες και, γιατί όχι, για φλερτ.

BA5Y0600

5. Τι είναι εκείνο που σας χαροποιεί περισσότερο στις αντιδράσεις του κοινού;

Στόχος του φεστιβάλ είναι να δείξει στον κόσμο ότι το νεανικό θέατρο είναι πέρα από τέχνη και ένας ιδανικός τρόπος διασκέδασης. Όταν βλέπουμε θεατές που έρχονται με το ζόρι και φεύγουν ενθουσιασμένοι ξέρουμε ότι πετύχαμε τον στόχο μας.

6. Είναι οι νεανικές θεατρικές ομάδες το μέλλον του ελληνικού θεάτρου; Το ρωτάμε διότι είναι πάγια πεποίθηση πολλών ανθρώπων στη χώρα μας πως τις αλλαγές τις φέρνουν οι «μονάδες» κι όχι οι «ομάδες».

Οι νεανικές ομάδες είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει ένας ηθοποιός ή ένας σκηνοθέτης την καριέρα του. Είναι ένα υπέροχο περιβάλλον ώστε να εξερευνήσει και να αναπτύξει κανείς τη δημιουργικότητά του και μετά να μεταπηδήσει ομαλά στο εμπορικό θέατρο. Μια μονάδα λοιπόν που θα φέρει την αλλαγή μπορεί να ξεκινήσει και να δυναμώσει, ως ομάδα, στο χώρο του νεανικού θεάτρου.

bob theatre mesa

7. Τι σημαίνει η συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών για εσάς;

Η ένταξή μας στις προφεστιβαλικές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών μας κάνει να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι πλέον το φεστιβάλ για το Ελληνικό θέατρο. Για να μας παίρνει το Φεστιβάλ, κάτι θα ξέρει… Από την άλλη, για πρώτη φορά, μετά από χρόνια, έχουμε ένα σημαντικό budget το οποίο μας επιτρέπει να διοργανώσουμε φέτος το Bob όπως το ονειρευόμαστε.

BA5Y0555

8. Ποια είναι τα σχέδια (αλλά και οι ελπίδες) για το μέλλον;

Απώτερος στόχος του Bob είναι να αποτελέσει μια πλατφόρα του νεανικού θεάτρου η οποία θα είναι απαραίτητος σταθμός στο πρόγραμμα όλων των ομάδων. Είνα ήδη η γιορτή του τέλους της σεζόν αλλά πρέπει να γίνει και το εφαλτήριο της επόμενης. Ελπίζουμε στο μέλλον να έχουμε τη δύναμη και το budget ώστε να μπορούμε να χρηματοδοτούμε τις ομάδες για να κάνουν την πρεμιέρα τους στο Bob και να βρουν θέατρο μέσω του φεστιβάλ μας. Επίσης θέλουμε πολύ να μπορέσουμε να φιλοξενούμε σε μόνιμη βάση νεανικές ομάδες του εξωτερικού. Ένα διεθνές φεστιβάλ νεανικού θεάτρου δεν ακούγεται καθόλου άσχημα.

 

Φωτογραφίες © Γιάννης Πρίφτης

Φωτογραφία εξώφυλλου © Αθηνά Λιάσκου

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης