pexels Οι Έλληνες οδηγοί παίζουν με το κινητό και τα τροχαία έγιναν ο κανόνας

Δεν παίρνουν το βλέμμα τους από την οθόνη και το αποτέλεσμα πολλές φορές είναι τραγικό.

Η εικόνα γνώριμη. Πιθανότατα να είσαι και εσύ πρωταγωνιστής σε αυτήν την ιστορία. Το μπροστινό όχημα σταματημένο στο φανάρι, ανάβει πράσινο, περιμένεις υπομονετικά να ξεκινήσει αλλά το πόδι του είναι κολλημένο στο φρένο. Τον πήρε ο ύπνος; Του έσβησε ενώ προσπαθούσε να αφήσει συμπλέκτη και να βάλει πρώτη; Μήπως έπαθε τίποτα; Συνήθως δε συμβαίνει τίποτα από τα προηγούμενα. Έχει ξεχαστεί στο κινητό καθώς βλέπει Instagram stories και δε δίνει την απαραίτητη προσοχή στον δρόμο. Αυτός ο τύπος που αποτελεί κίνδυνο για όλους τους οδηγούς και τους πεζούς, τυχαίνει αρκετές φορές να είσαι κι εσύ.

 

 

Σύμφωνα με το 13ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του γαλλικού ιδρύματος Vinci Autoroutes, οι οδηγοί πλέον είναι πιο απρόσεκτοι από ποτέ. Σε έρευνα που διενεργήθηκε σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες και καταγράφει αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι πάνω από 8 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το smartphone ή προγραμματίζουν το GPS ενώ οδηγούν και το 76% των οδηγών της χώρας μας ενώ είναι εν κινήσει τηλεφωνεί. Η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Και την υπόλοιπη «πολιτισμένη» Ευρώπη συμβαίνει το ίδιο αλλά σε μικρότερο βαθμό. Σύμφωνα με το βαρόμετρο για την Υπεύθυνη Οδήγηση 2023 στους νέους κάτω των 35 ετών, ιδιαίτερα στους άνδρες, υπάρχει υπερεκπροσώπηση επικίνδυνης συμπεριφοράς που συνδέεται με τη χρήση κινητού καθώς το 23% παρακολουθεί ταινίες ή βίντεο ενώ οδηγεί. Την ίδια στιγμή το 76% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί το smartphone ή προγραμματίζει το GPS ενώ οδηγεί και παράλληλα 6 στους 10 τηλεφωνούν ενώ οδηγούν.

Τελικά η οδήγηση μπορεί να κάνει καλό στην υγεία σου

Τι προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Με βάση τον Κ.Ο.Κ., να έχει κάποιος το κινητό τηλέφωνο στα χέρια του ενώ οδηγεί θεωρείται επικίνδυνη οδήγηση και αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Ως εκ τούτου επισύρει πρόστιμο 100 ευρώ για τους οδηγούς αυτοκινήτων και 150 ευρώ για τους οδηγούς μηχανών αλλά και την ποινή της αφαίρεσης των πινακίδων και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Σε περίπτωση, μάλιστα, υποτροπής μέσα σε διάστημα έξι μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.

 

 

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η χρήση του κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης επιτρέπεται μόνο όταν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ασύρματο Bluetooth. Αντιθέτως, δεν επιτρέπεται η χρήση του κινητού συνδυάζοντάς το με ενσύρματα ακουστικά τύπου hands free.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved