Οι παγίδες των κρατήσεων σε εισιτήρια και ξενοδοχεία

Ρωτήσαμε έναν travel expert όλα τα μυστικά που θέλουμε να ξέρουμε για να μην την πατήσουμε στις διακοπές μας.

Πολλές φορές φτάνεις στο ξενοδοχείο και σου βγαίνει ξινό. Από την κράτηση μέχρι την τιμή, τόσο στα εισιτήρια που πλήρωσες όσο τελικά και στα «φέσια» που σου έβαλαν τα ξενοδοχεία και δεν τα κατάλαβες. Ο Φίλιππος Διρμίκης έχει μία πολυετή πείρα ως ξενοδοχοϋπάλληλος και ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου. Μέσα από το προσωπικό του blog, προσφέρει συμβουλές και απαντάει σε ερωτήσεις ταξιδιωτών που δεν θέλουν να υπάρξουν…θύματα! Τον αφήσαμε ελεύθερο να μας γράψει όλα όσα πρέπει να προσέχουμε στις διακοπές μας.

 

Από τον Φίλιππο Διρμίκη
Travel Expert

Ξέρετε ποιος είναι ο εχθρός των κρατήσεων; Κάποιοι θα πουν προμήθειες, άλλοι θα πουν ανταγωνιστές, άλλοι το Airbnb. Αν και τα παραπάνω έχουν κάποια επίδραση στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ο πραγματικός εχθρός σας στις διακοπές είναι η αβεβαιότητα της κράτησης. «Μα υπάρχει κάτι τέτοιο;» θα ρωτήσουν κάποιοι. Όμως τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν τακτικές διαχείρισης εσόδων για μεγιστοποίηση των κερδών με το να προτείνουν χαμηλότερα ποσοστά (περίπου 10 έως 15%) σε αντάλλαγμα της «ελευθερίας» της κράτησής σας. Οι κρατήσεις αυτές ονομάζονται Non-Refundable, δηλαδή μη-επιστρεπτέες τιμές και έχουν τεθεί σε εφαρμογή για έναν μόνο σκοπό: να μπορέσουν τα ξενοδοχεία να πάρουν τα χέρια τους τα σκληρά κερδισμένα χρήματα σας που προορίζονται για τις διακοπές σας.

Αυτές οι τιμές προτείνονται αποκλειστικά για την ελαχιστοποίηση των απωλειών και τη διατήρηση της μέσης χωρητικότητας σε υψηλότερα επίπεδα και επιτρέπουν στα ξενοδοχεία να πουλήσουν τα δωμάτιά τους σε υψηλότερη τιμή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Υπάρχουν πελάτες που έχουν τα παραπάνω χρήματα ώστε, αν ακυρώσουν, να τους επιστραφεί η τιμή, αλλά ποιος κάνει εκεί έξω κρατήσεις με πρόθεση τυχόν ακύρωσης; Κανένας. Πρέπει να μας τύχει κάτι αναπάντεχο για α χάσουμε τις διακοπές, όπως ο κορωνοϊός.

 

 

Οι παγίδες των τιμών

Αυτή η τιμή ισχύει για να ευνοηθεί η αβεβαιότητα, ο χειρότερος εχθρός του ξενοδοχείου. Έτσι κάθε φορά που κάνετε κράτηση με τέτοιές συνθήκες, ουσιαστικά υπονομεύετε τον εαυτό σας. Έχω εργαστεί σε πολλά μέρη σε όλη την Ευρώπη και έχω βιώσει το οικονομικό τέλος των κρατήσεων και του τμήματος εσόδων και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ορισμένες περίοδοι είναι υπερβολικά δύσκολες για να βρει κανείς την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ευκαιρία κράτησης δωματίου. Ειδικά για το εξωτερικό, οι περισσότεροι έχουμε βιώσει εξωφρενικά ποσά για ξενοδοχεία που βρίσκονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και που συνήθως προκύπτουν από ένα μεγάλο γεγονός που θα λάβει χώρα. Στη Γενεύη της Ελβετίας, για παράδειγμα, οι ημερομηνίες με τις περισσότερες απαιτήσεις για κράτηση, είναι κατά τη διάρκεια του International Motor Show. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σαν επικεφαλής ρεσεψιονίστ σε ξενοδοχείο, έχω πουλήσει μονόκλινα δωμάτια για πάνω από 300 ευρώ τη νύχτα. Δίκλινα δωμάτια από 600 ευρώ κ.ο.κ.

Τα περισσότερα sites κρατήσεων ξενοδοχείων δίνουν την δυνατότητα για κράτηση μέχρι και 1 έτος και ανοίγουν τις διαθεσιμότητές τους αυτόματα.

 

Στο προκείμενο παράδειγμα, θα μπορούσε κανείς να ψάξει να μείνει στην Γενεύη την επόμενη χρονιά για την ιδία περίοδο 1-3 Μαρτίου 2021, κάνοντας την κράτηση στις 4 Μαρτίου 2020. Είναι 100% βέβαιο πως θα βρείτε πάρα πολύ καλές τιμές, καθώς περίπου το 5% των ξενοδοχείων δεν θα έχει αλλάξει τις τιμές του αρκετά γρήγορα για την επόμενη χρονιά (σ.σ.: μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για γιορτες, πχ, Πάσχα, 15 Αυγούστου, κλπ)

 

Τι γίνεται για τις κρατήσεις με δωρεάν ακυρώσεις

Εάν πρέπει να αποφευχθούν οι μη-επιστρεπτέες τιμές, τότε οι ευέλικτες τιμές (η δωρεάν ακύρωση δηλαδή),είναι το κλειδί για μια καλύτερη τιμή. Διατηρώντας την ευέλικτη τιμή, έχετε μεγαλύτερη δύναμη να πολεμήσετε τον εχθρό του επισκέπτη του ξενοδοχείου, τη σωστή διαχείριση εσόδων του. Για παράδειγμα, πόσες φορές αντιμετωπίσατε μια αναποφασιστικότητα κατά την κράτηση μιας πτήσης που οδήγησε αργότερα σε αύξηση της τιμής του ναύλου; Αυτό συμβαίνει επειδή οι αεροπορικές εταιρείες είναι αδίστακτες με τα ακυρωτικά και χρεώνουν υψηλά τέλη τροποποίησης. Γνωρίζετε επίσης ότι μόλις γίνει η επιλογή, δεν επιστρέφεται. Η διαφορά τιμής μεταξύ μιας τιμής με δυνατότητα αλλαγής και μιας με δυνατότητα αλλαγής δωρεάν, είναι έως και 100% υψηλότερη. Έτσι, συνήθως, έχουμε την τάση να κλείνουμε την πτήση με μη-επιστρέψιμη τιμή.

Συνήθως, σε οποιαδήποτε δεδομένη διαδρομή πτήσης μπορείτε να έχετε 2-4 αεροπορικές εταιρείες που τη λειτουργούν. Ενώ με ξενοδοχεία έχετε πολλά λειτουργικά ιδρύματα στην ίδια περιοχή. Γιατί λοιπόν, προσπαθείτε να εξοικονομήσετε 10% σε μια κράτηση ξενοδοχείου; Έχει νόημα αυτό; Μόλις κάνετε κράτηση για μια ευέλικτη τιμή, μπορείτε να παρακολουθείτε τις αλλαγές των τιμών κατά τις υπερωρίες των ξενοδοχείων. Κοιτάξτε τρία ή τέσσερα ξενοδοχεία, προτού λάβετε την τελική σας απόφαση. Χρειάζονται μόλις 5 λεπτά την εβδομάδα για να ελέγξετε την εξέλιξη των τιμών αυτών των ξενοδοχείων. Μπορείτε να το κάνετε αυτό οποιαδήποτε στιγμή. 

Εάν οι τιμές ανεβαίνουν τότε δεν θα αλλάξει κάτι ούτως ή άλλως, αλλά αν τις δείτε να πέφτουν: Ακυρώστε το δωμάτιο και κάντε κράτηση ξανά, στο ίδιο ή διαφορετικό ξενοδοχείο. Ναι, μπορείτε να το κάνετε. Κάντε το μέχρι την ημέρα που το δωμάτιο μπορεί να ακυρωθεί δωρεάν καθώς πολλά ξενοδοχεία βγάζουν συγκεκριμένες ημέρες που δίνουν αυτή την δυνατότητα. Αυτομάτως θα έχετε εξοικονομήσει πολλά περισσότερα από το 10% της τιμής.

 

 

Και με το check-in τι ακριβώς συμβαίνει;

Τα περισσότερα ξενοδοχεία παρέχουν υπηρεσία αποσκευών πριν από το check-in. Αυτή η βασική υπηρεσία σάς επιτρέπει να αποθηκεύετε τα αντικείμενά σας στο ξενοδοχείο, εάν φτάσετε σε αυτό πριν από την ώρα του check-in και το δωμάτιό σας δεν είναι ακόμη έτοιμο. Εάν ρωτήσετε το ξενοδοχείο εκ των προτέρων αν μπορείτε να κάνετε check-in νωρίς, τα περισσότερα από αυτά προτείνουν να κάνετε κράτηση το προηγούμενο βράδυ για να εγγυηθείτε το check-in νωρίς. Αυτό θα σήμαινε την πληρωμή μιας ακόμη νύχτας που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε. Αυτή είναι η συνήθης ύπουλη πρακτική.

Γιατί ένα ξενοδοχείο θα το έκανε αυτό; Γιατί οι ιδιοκτήτες διακατέχονται από αβεβαιότητα για την άφιξη των πελατών. Τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν θα συμφωνήσουν για πρόωρο check-in ακόμη και μια νύχτα πριν, εκτός εάν το ξενοδοχείο είναι πλήρως καλυμμένο. Αλλιώς κινδυνεύετε να χάσετε το δωμάτιο από κάποιον ευέλικτο και γρήγορο πελάτη που ΘΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΡΑΔΥ. Και φυσικά το ξενοδοχείο, δεν πρόκειται να του πει όχι.

 

 

Αντί λοιπόν να ζητήσετε πρόωρο check-in κατά την άφιξη, εάν το δωμάτιο που έχετε κάνει κράτηση δεν είναι ακόμη έτοιμο, ρωτήστε εάν υπάρχει πιθανότητα ένα διαθέσιμο superior δωμάτιο (σ.σ.: και γενικά καλύτερο). Ρωτήστε τον την ρεσεψιόν για το κόστος αναβάθμισης σε δωμάτιο που είναι άμεσα διαθέσιμο. Χρησιμοποιώντας αυτήν την συμβουλή αυξάνετε τις πιθανότητες νωρίτερου check-in και ενδεχομένως σε ένα καλύτερο δωμάτιο. Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος; Το κανονικό κόστος αναβάθμισης μεταξύ ενός κανονικού δωματίου σε ένα ανώτερο κυμαίνεται μεταξύ 20 και 40 ευρώ - το πολύ. Αυτό είναι ένα κλάσμα της τιμής που θα πληρώνατε, για να εγγυηθείτε ένα πρόωρο check-in, λιγότερο από 24 ώρες πριν, όταν επικοινωνήσατε με το ξενοδοχείο. Επιπλέον, μόλις αποκτήσατε ένα πολύ καλύτερο δωμάτιο.

 

Οι παίκτες

Οι μεγαλύτεροι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι τώρα όλοι υπό την πτέρυγα της Booking Holdings. Φανταστείτε πως οι κρατήσεις που ενδεχομένως να έχετε κάνει σε Kayak ή Agoda, RentalCars και Opentable, είναι όλοι μέλη της ίδιας εταιρείας. Είναι δίκαιο να ρωτήσει κανείς «Εάν όλοι λειτουργούν υπό την ίδια εταιρεία, οι τιμές θα είναι οι ίδιες σε όλους τους ιστότοπους;». Από όσο μπορώ να πω, είναι ένα αναμφισβήτητο ΟΧΙ! Αυτό οφείλεται στην Priceline. Έχω αναζητήσει οποιαδήποτε τοποθεσία είναι δυνατή (έχω χρησιμοποιήσει ακόμη και τυχαία πόλεις), βρήκα την Priceline τη φθηνότερη από όλες τις άλλες ιστοσελίδες.

Είναι ακόμη πιθανό η Priceline, να είναι πολύ φθηνότερή από την αρχική σελίδα ενός ξενοδοχείου. Είναι αστείο, αλλά είναι επίσης μέλος της ομάδας Booking Holding, οπότε έχει και με πολύ καλή εξυπηρέτηση πελατών. Την λες και ιδανική επιλογή.Για όποιον ακόμη έχει επιπλέον απορίες σχετικά με τις διακοπές του και τα δικαιώματά του σε ξενοδοχεία και κρατήσεις, μπορεί να επισκεφθεί την σελίδα και να με ρωτήσει ό,τι θέλει εδώ.

 



6 SHARES