Η αλήθεια είναι πως δεν τα πάμε και καλά με την πολιτική. Έτσι μας έχουν εκπαιδεύσει, με αποτέλεσμα η ποιότητα της ζωής μας να κατεβαίνει προς τα κάτω. Μία νέα μελέτη, μάλιστα, αποκάλυψε ότι το YouTube προτιμά να κατευθύνει τους χρήστες του προς πιο ευχάριστο περιεχόμενο, απομακρύνοντάς τους σταδιακά από πολιτικά βίντεο και αυτό φαίνεται να ισχύει ιδιαίτερα για την πλατφόρμα των Shorts.
Ποιο ήταν το πρώτο βίντεο στο YouTube;
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Arkansas σε συνεργασία με το Κέντρο Τεχνολογικής Καινοτομίας, αναλύοντας πάνω από 685.000 βίντεο. Το ενδιαφέρον εύρημα είναι πως ακόμα κι όταν οι θεατές ξεκινούν με σοβαρά θέματα, το σύστημα συστάσεων τους οδηγεί σταδιακά σε πιο ανάλαφρα και διασκεδαστικά βίντεο. Ποιος είναι ο λόγος; Σύμφωνα με το Youtube, ο λόγος είναι για να μας κρατήσει ευδιάθετους.
Η αλλαγή αυτή παρατηρήθηκε μετά από περίπου 50 προτάσεις βίντεο, ανεξαρτήτως του χρόνου θέασης. Σύμφωνα με τη δημοσίευση στο arXiv του Πανεπιστημίου Cornell, η μετάβαση αυτή ίσως σχετίζεται με την πρόθεση της πλατφόρμας να ενισχύσει τη διάρκεια παραμονής των χρηστών, μειώνοντας παράλληλα τη συναισθηματική τους επιβάρυνση.
Σε άλλα νέα ο πλουσιότερος YouTuber δανείζεται λεφτά από τη μάνα του
Η μελέτη βέβαια δημιουργεί προβληματισμούς για τη διαχείριση του πολιτικού περιεχομένου στο διαδίκτυο, ενώ παράλληλα επισημαίνει τη στρατηγική του YouTube να επενδύει όλο και περισσότερο σε ευχάριστο, ελαφρύ περιεχόμενο.