H οικονομική κρίση «φιμώνει» τη φωνή της Alexa

Δεν υπάρχει πια λόγος να φοβόμαστε ότι θα κυριεύσει τις ζωές μας η voice assistant της Amazon.

Μετά το Facebook και το Twitter έρχεται η ώρα του μεγάλου κύματος απολύσεων για ακόμα ένα τεχνολογικό κολοσσό, την Amazon. Το μεγαθήριο που άλλαξε τον τρόπο που ψωνίζουμε, είναι σε μία φάση απόλυσης 10.000 εργαζομένων και η αιτία είναι μια φωνή που κάποιοι φοβήθηκαν ότι θα ηγηθεί της επανάστασης των μηχανών απέναντι στον άνθρωπο. 

Το τμήμα της Alexa θα φέρει ζημιές στην Amazon, μόνο για το 2022, ύψους 10 δις και από όσο φαίνεται, 10 χρόνια μετά από την εμφάνισή της, δεν κατάφερε να φέρει κέρδη στην εταιρεία. Κάποτε η Alexa είχε χαρακτηριστεί ακόμα και υπάλληλος της χρονιάς, πριν καταλήξει σε ένα φλεγόμενο βαρέλι δίχως πάτο που ρουφάει δις δολαρίων, αλλά γιατί συνέβη αυτό;

 

 

Ο λόγος είναι ότι οι χρήστες της Alexa τη βλέπουν περισσότερο σαν φίλο και μέλος της οικογένειας και όχι σαν υπάλληλο, όπως θα ήθελε η Amazon. Δηλαδή οι ερωτήσεις και αιτήματα που κάνουν οι περισσότεροι συνομιλητές της Alexa δεν παράγουν χρήμα για την Amazon. Όταν ρωτάει κάποιος την Alexa τι καιρό κάνει έξω, μια πληροφορία από τη Wikipedia ή να παίξει το αγαπημένο μας τραγούδι, δεν μπορεί να βγάλει από κάπου λεφτά. 

Η Amazon ήλπιζε μετά από 10 χρόνια στη ζωή μας να την μετατρέψουμε σε αναγκαίο βοηθό που θα κάνει τα ψώνια μας και άλλες δραστηριότητες που περιλαμβάνουν χρηματικές συναλλαγές έτσι ώστε να παρακρατά προμήθειες. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που έχουν όλα τα συστήματα τύπου Alexa, από το Siri της Apple μέχρι το αντίστοιχο της Google. Πολλοί είναι οι αναλυτές που εκτιμούν ότι σύντομα οι τεχνολογικοί κολοσσοί θα βρεθούν μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα με τη μία διέξοδο να είναι χειρότερη από τη άλλη. 

 

 

Η μία λύση είναι η πονάει χέρι, κόψει χέρι και από τη στιγμή που η Alexa είναι αιμορραγία για την Amazon, να «σιωπήσει» για πάντα. Από την άλλη υπάρχει κάτι πιο τρομακτικό, να προσπαθήσει να βάλει διαφημίσεις μέσα στην Alexa. Διαφημίσεις που θα εκμεταλλευτούν το αρχείο των ερωτήσεων και των αναζητήσεών μας. Τότε οι απαντήσεις της Alexa μπορεί να γίνουν λίγο παραπλανητικές και στην προσπάθειά της να πουλήσει κάτι, να «συνωμοτήσει» με τον διαφημιζόμενο και η επανάσταση των μηχανών να συμβεί, αλλά όχι έτσι όπως την περιμέναμε.