Car Hacking: Κινδυνεύει πραγματικά το αυτοκίνητό σου;

Αν νομίζεις ότι οι κλέφτες αυτοκινήτων μοιάζουν με τσαντάκηδες που έβλεπες σε βιντεοκασέτες, ίσως ήρθε η ώρα να μάθεις ότι είναι αρκετά πιο nerd τύποι.

Τα αυτοκίνητα διαθέτουν ολοένα και πιο ανεπτυγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτούν αντίστοιχα βαρύ software. Ο προγραμματισμός των αυτοκινήτων έχει προχωρήσει τόσο πολύ που η τεχνολογία ride by wire έχει βάλει στόχο να αφανίσει κάθε είδους αναλογική ή παραδοσιακά μηχανική λειτουργία. Μπορεί να ξενίζει πολλούς από τους παραδοσιακούς λάτρεις του αυτοκινήτου, όμως ακόμα κι αυτοί γνωρίζουν ότι όλα γίνονται με σκοπό να γίνει η ζωή μας πιο εύκολη και ασφαλής. Αυτό το τελευταίο είναι ένας διαχρονικός στόχος.

 

 

Οι εταιρείες επενδύουν ένα σεβαστό ποσό του προϋπολογισμού του R&D τους για την προστασία αυτού του λογισμικού και οι λόγοι είναι πάρα πολλοί. Η αποφυγή της κλοπής του με τη χρήση μεθόδων hacker μπορεί να είναι ο προφανής λόγος, αλλά υπάρχουν κι άλλοι. Από τη βιομηχανική κατασκοπεία μεταξύ ανταγωνιστικών εταιρειών που θα ήθελαν να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά του αντιπάλου, μέχρι τρομοκρατικές ενέργειες, όλα είναι στον σχεδιασμό όσων αναλαμβάνουν να θωρακίσουν τα αυτοκίνητά μας από κυβερνοεπιθέσεις.

 

 

Οι τρομοκρατικές ενέργειες είναι και ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των προγραμματιστών αυτοκινήτων, ένα θέμα που μόλις έχει αρχίσει να αναδεικνύεται. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από όταν η τηλεκατεύθυνση ενός οχήματος θεωρούνταν από επιστημονική φαντασία, μέχρι προνόμιο μιας χούφτας απρόσιτων λιμουζίνων. Τώρα όμως έχει αρχίσει ο «εκδημοκρατισμός» αυτής της τεχνολογίας και μαζί της φέρνει ένα εφιαλτικό σενάριο.

 

 

Οι τρομοκρατικές επιθέσεις αυτοκτονίας με αυτοκίνητα που πέφτουν πάνω σε πυκνό κόσμο που έχουμε δει κατά καιρούς θα μπορούσαν να γίνουν και με ένα «κλεμμένο» αυτοκίνητο χωρίς οδηγό το οποίο θα ελέγχεται από κάποιον τρομοκράτη χάκερ από απόσταση. 

Και ενώ τα εργοστάσια κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μην μπορεί κάποιος να βάλει το «χέρι» του στο σύστημα τηλεκατεύθυνσης, υπάρχει μια αχίλλειος πτέρνα, τα συνεργεία.

Εκεί παραδιδουμε οικειοθελώς τα κλειδιά του αυτοκινήτου μας και μέσω των διαγνωστικών συστημάτων, πλήρη πρόσβαση σε όλα του τα δεδομένα. Εκτός από την εγκατάσταση κάποιου κακόβουλου λογισμικού που θα μπορέσει να αποκτήσει έλεγχο πάνω στο αμάξι μας, υπάρχουν και οι πιο ελαφριές παρεμβάσεις, οι οποίες όμως δεν είναι λιγότερο σοβαρές. Προσωπικά δεδομένα όπως οι διαδρομές μας αποθηκεύονται στη μνήμη του αυτοκινήτου και ανά πάση στιγμή μπορεί να βρεθούν σε λάθος χέρια.

 

 

Μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιο όριο στους μηχανικούς στο πόσο «βαθιά» μπορούν να μπουν στα δεδομένα που συλλέγει το αυτοκίνητό μας. Πολλοί είναι αυτοί που ζητούν ένα ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο πάνω στο ζήτημα, μια οδηγία GDPR πάνω στα αυτοκίνητα με σκοπό να προληφθούν άσχημες και μεγάλης έκτασης εξελίξεις στο μέλλον. 



3 SHARES