Το πρωινό κόλπο που θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα το βράδυ
10 SHARES

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, αλλά όπως φαίνεται επηρεάζει ακόμα και το πόσο καλή θα είναι και η επόμενη μέρα.

Πόσες φορές έχουμε πέσει στο κρεβάτι ακόμα και νωρίτερα από ότι συνήθως επειδή θέλουμε να ξυπνήσουμε στοιχειωδώς φρέσκοι το πρωί; Το σχέδιο πέφτω νωρίς για να σηκωθώ νωρίς μπορεί να είναι θεωρητικά σωστό, όμως πολλές φορές καταλήγει απλά σε ένα μέτρημα προβάτων που μπορεί να κρατήσει πάνω από μία ώρα και μετά να ακολουθήσει λίγο σκρολάρισμα στο κινητό και τελικα… ξυπνάς σαν ζόμπι το επόμενο πρωί. Τι πήγε λάθος πάλι;

Ας πάρουμε σαν δεδομένο ότι έχεις κάνει όλα τα σωστά βήματα πριν πέσεις στο κρεβάτι, δεν έχει πιει καφέ αργά το απόγευμα και δεν έχεις φάει μισό αρνί για βραδινό. Τότε πρέπει να γυρίσεις αρκετές ώρες πίσω το ρολόι για να δεις αν ρύθμισες σωστά το βιολογικό σου ρολόι. Με το που ξυπνήσεις το πρωί πρέπει το φως το ήλιου να πέσει στα μάτια σου για να καταλάβει γρήγορα ο οργανισμός σου ότι ξεκινάει η μέρα. 

 

 

Αυτό σημαίνει ότι αν ξυπνάς στα σκοτάδια και περιμένεις αρκετή ώρα μέχρι να βγεις από το σπίτι και σε να δει ο ήλιος, έχεις χάσει το παιχνίδι. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Με το που πέσουν οι πρώτες αχτίδες του ήλιου στο πρόσωπό σου, το βιολογικό σου ρολόι καλιμπράρεται και ξέρει πότε πρέπει να ξεκινήσει να εκκρίνει τις ορμόνες κορτιζόλη και μελατονίνη που σηματοδοτούν τον ερχομό του ύπνου. 

Και οι δύο ορμόνες επηρεάζουν την ποιότητα του ύπνου, αν και με διαφορετικό τρόπο. Η κορτιζόλη παράγεται από το φως της ημέρας, ενώ η μελατονίνη από το σκοτάδι. Για να έχεις έναν ήρεμο ύπνο πρέπει οι ορμόνες αυτές να «τριγκαριστούν» φυσικά. Δηλαδή το πρωί να σε χτυπήσει ο ήλιος νωρίς και το βράδυ πριν πέσεις για ύπνο να αποφύγεις την έκθεση σε ακτινοβολία που μπερδεύει τον οργανισμό σου και την νομίζει για ηλιακή ακτινοβολία.

 

 

Είναι δύσκολο να πετύχεις την ιδανική ισορροπία, ειδικά το βράδυ που έχουμε συνηθίσει να περνάμε την ώρα μας μπροστά από κάποια οθόνη, όμως μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα το κόλπο με τον ήλιο και το ξύπνημα. Αν πετύχεις τη ρύθμιση της μίας από τις δύο ορμόνες που σε επηρεάζουν, είσαι ήδη στη μισή απόσταση για ένα καλό ύπνο. Μένει μόνο να απεξαρτηθείς από την οθόνη του κινητού, έστω μισή ώρα πριν πέσεις για ύπνο. 



10 SHARES