Πώς θα αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά την έλλειψη χρόνου

Αν έχεις την εντύπωση ότι κάθε μέρα παλεύεις με μια κλεψύδρα που έχει όλο και λιγότερη άμμο, δεν είσαι μόνος.

Ό,τι και να γίνει η ημέρα έχει πάντα διάρκεια 24 ώρες. Το κακό είναι πως το «ό,τι και να γίνει» μερικές φορές θα χρειαστεί περισσότερες ώρες από όσες μπορείς να διαθέσεις και τελικά να πιστεύεις πως οι 24 ώρες δεν είναι αρκετές. Η γιατρειά στο φαινόμενο δεν είναι κάτι νέο, αυτό που χρειάζεσαι είναι καλύτερο προγραμματισμό. Αλλά δεν ήρθαμε εδώ να παριστάνουμε τον Captain Obvious, αλλά να δώσουμε έναν αναλυτικό οδηγό για το πώς θα καταφέρεις αυτόν τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό.

 

 

Μήπως δεν κοιμάσαι σωστά;

Είναι η Νο1 αιτία για την κούραση και την έλλειψη χρόνου που νομίζεις ότι έχεις. Φτιάξε μια υγιή ρουτίνα ύπνου και μείνε πιστός σε αυτή. Φρόντισε να κλείνεις 8ώρο ύπνου και να ξυπνάς όσο πιο νωρίς μπορείς. Προφανή όλα αυτά, αλλά άκρως απαραίτητα αν δεν θέλεις να είσαι ένα ζόμπι που υπολειτουργεί όλη την υπόλοιπη ημέρα.

Μήπως πρέπει να μάθεις να λες όχι;

Είσαι νέος στη δουλειά, φιλότιμος ή κάτι άλλο; Είναι πολύ πιθανό να σου φορτώνουν πολλά περισσότερα από όσα σου αναλογούν. Ποτέ δεν είναι αργά να βάλεις τα όριά σου, αρκεί να ξέρεις πώς να τα θέσεις και να το κάνεις με όμορφο τρόπο. Κάθε φορά που πάνε να σου φορτώσουν μια ακόμα ευθύνη που δεν θα έπρεπε να είναι δικιά σου, αρνήσου αμέσως αφού πρώτα εξηγήσεις ότι δεν προλαβαίνεις γιατί έχεις άλλη δουλειά και στην περίπτωση που το αναλάβεις δεν θα γίνει σωστή δουλειά. 

 

 

Οι λίστες είναι φίλες σου

Οργάνωσε μια παλιά καλή ατζέντα με όσα πρέπει να κάνεις μέσα στη μέρα και μην προσθέσεις τίποτα άλλο. Έτσι θα γίνεις πολύ πιο αποτελεσματικός με όσα πρέπει πραγματικά να κάνεις μέσα στην ημέρα και δεν θα μπεις στον πειρασμό να χώσεις κάτι ακόμα βλέποντας ένα γεμάτο πρόγραμμα στην ατζέντα σου. Αν βάζεις και τικ δίπλα από κάθε τι που εκπληρώνεις, θα γεμίσεις πρόσκαιρα με αυτοπεποίθηση, χρήσιμη για να βγάλεις τη μέρα.

Από ψυχολογία πώς πάμε;

Η κακή ψυχολογική κατάσταση είναι μεγάλη τροχοπέδη στο πρόγραμμά σου καθώς σε κάνει αντιπαραγωγικό και πολύ αργό στη δουλειά σου, σαν να μην έφταναν όλες οι άλλες επιπτώσεις. Φτιάξε τη διατροφή σου, τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους που αγαπάς, ξέκοψε με όσους δεν αγαπάς και σύνελθε. Η ψυχική υγεία δεν είναι αστεία υπόθεση και αν νιώσεις ότι η κακή διάθεση και η μελαγχολία σε βαραίνει ολοένα και περισσότερο, ζήτα βοήθεια από φίλους και ειδικούς, μην χάνεις χρόνο.

 

 

Κοιτάς συνέχεια τα mail σου;

Είναι σίγουρα ένα μεγάλο και χρήσιμο εργαλείο, αλλά σίγουρα υπάρχει πολύ σκουπίδι και πολύς θόρυβος σε αυτά. Αν έχεις κάποια δουλειά να κάνεις δεν χρειάζεται να τσεκάρεις τα mail σου. H πιθανότητα να είναι κάτι πάρα πολύ επείγον είναι μηδαμινή, υπάρχει ακόμα το τηλέφωνο για αυτό.

Η φυσική κατάσταση βοηθάει

Νομίζει ότι το γυμναστήριο σου κλέβει χρόνο από τη μέρα σου και δεν προλαβαίνεις να κάνεις άλλα, πιο χρήσιμα πράγματα; Δεν θα μπορούσες να έχεις περισσότερο άδικο. Η άσκηση δεν βελτιώνει μόνο το σώμα σου, αλλά και το μυαλό σου. Η καλή φυσική κατάσταση και το καθαρό μυαλό σε κάνουν πολύ πιο παραγωγικό στη δουλειά, όποια κι αν είναι η φύση της. Πιο παραγωγικός στη δουλειά σημαίνει και πιο καλή διαχείριση χρόνου, απλό.

 

 



2 SHARES