Τα μυστικά της οδήγησης στο χιόνι και στον πάγο

Είναι κάτι που γενικά αποθαρρύνεται, αλλά αν υπάρχει άμεση ανάγκη μετακίνησης μάθε τι πρέπει να προσέξεις.

Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά δυστυχώς οι εικόνες στους δρόμους μαρτυρούν ότι χρειάζεται μία ακόμα υπενθύμιση. Μην ξεκινήσεις αν δεν είσαι εφοδιασμένος με αλυσίδες. Ανάλογα με την περίσταση να τις έχεις ήδη φορεμένες ή σε προσβάσιμο σημείο στο πορτμπαγκάζ. Ζούμε σε μία χώρα που το χιόνι στους δρόμους είναι συχνό φαινόμενο μόνο στα βόρεια και ορεινά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βλέπουμε συχνά εικόνες που μπορεί να μοιάζουν τραγελαφικές, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ επικίνδυνες.  

Τα χειμερινά λάστιχα βοηθούν στην περίσταση, αλλά δεν είναι πανάκεια. Ο ρόλος τους περιορίζεται στην καλύτερη πρόσφυση στις χαμηλές θερμοκρασίες και όχι στον πάγο ή το χιόνι. Στην περίπτωση που το όχημά σου δεν διαθέτει χειμερινά λάστιχα μπορεις να τα ξεφουσκώσεις λίγο. Αυξάνεται σημαντικά η πρόσφυση και έρχονται πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας. 

Στην οδήγηση ο γενικός κανόνας είναι ότι οδηγείς σαν την πρώτη μέρα που πήρες δίπλωμα, δηλαδή πολύ προσεκτικά, με αυξημένη προσοχή και χωρίς υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων σου. Αν στη βροχή πρέπει να κρατάς τη διπλάσια απόσταση από τον μπροστινό, τότε στο χιόνι πρέπει να κρατάς τουλάχιστον την τετραπλάσια. Στο χιόνι και τον πάγο τα «αντανακλαστικά» του αυτοκινήτου μειώνονται δραστικά και πρέπει να το έχεις πάντα στο μυαλό σου. 

Οι απότομες κινήσεις μπορεί να προκαλέσουν ανά πάσα στιγμή κάποια ανεπιθύμητη ολίσθηση του αυτοκινήτου. Για να τις αποφύγεις να σκέφτεσαι ότι μεταξύ των πεντάλ του φρένου και του γκαζιού και των ποδιών σου υπάρχει ένα αυγό και πρέπει να πατάς με τόση δύναμη τα πεντάλ ώστε να μην σπάσουν τα αυγά. Όσο πιο απαλές κινήσεις γίνεται δηλαδή. 

Το ίδιο ισχύει και για το τιμόνι, απέφυγε έντονες «τιμονιές» ακόμα και στην περίπτωση που νιώσεις ότι σου φεύγει. Στην περίπτωση που αρχίσει το όχημα να γλιστράει προς μία κατεύθυνση προσπάθησε να το φέρεις στην ευθεία με απαλές κινήσεις του τιμονιού προς την κατεύθυνση που γλιστράει το πίσω μέρος. 

Για να είσαι σίγουρος πως δεν θα χάσεις απότομα την πρόσφυσή σου από κάποιο απότομο πάτημα του γκαζιού μπορείς να εφαρμόσεις την τεχνική «μία ταχύτητα πάνω», δηλαδή όπου κανονικά θα χρησιμοποιούσες δευτέρα, βάλε τρίτη. Έτσι το αυτοκίνητο θα έχει μικρότερη ροπή και πιο αργή επιτάχυνση εμποδίζοντας το σπινάρισμα των τροχών.

Ιδιαίτερη προσοχή σε σημεία που δεν τα βλέπει ο ήλιος γιατί εκεί έχει την τάση να σχηματίζεται πάγος μετά το λιώσιμο του χιονιού, δηλαδή κάτω από γέφυρες, κοντά σε ψηλά κτίρια που δημιουργούν μεγάλες σκιές στο οδόστρωμα κλπ. Η ίδια προσοχή χρειάζεται και όπου βλέπεις απάτητο και φρέσκο χιόνι. Όσο μπορείς ακολούθησε τις ροδιές των προπορευόμενων γιατί το απάτητο χιόνι μπορεί να κρύβει κάποια λακκούβα που δεν φαίνεται. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved