Ξέρουμε τι θα πίνεις το 2023

Όλα δείχνουν ότι κινούμαστε προς μία κατεύθυνση με πιο εξωτικές γεύσεις, χρώματα και αρώματα σε ό,τι αφορά το ποτήρι μας.

Όταν το Negroni μπήκε με φούρια στις μπάρες και στα ποτήρια μας, κανείς δεν περίμενε ότι θα ηγηθεί μιας μικρής επανάστασης που επρόκειτο να προκαλέσει κι άλλες αλλαγές στο τι και πώς πίνουμε τα ποτά μας. Ακόμα και όταν πήρε τον τίτλο του πιο δημοφιλούς κοκτέιλ στον κόσμο, οι περισσότεροι είδαν απλά μια χιψτεριά με έντονα νοσταλγική διάθεση που θα κάνει ένα κύκλο 2-3 ετών και μέχρι να βρεθεί το νέο πόσιμο τοτέμ των φασέων. 

 

 

Τελικά το Negroni όχι μόνο θα μείνει κάποια χρόνια παραπάνω μαζί μας, αλλά αρχίζει να επηρεάζει και τα υπόλοιπα κοκτέιλ, όπως δείχνουν οι προβλέψεις, ακόμα και οι μακροπρόθεσμες. Η Bacardi δημοσίευσε για τέταρτη συνεχή χρονιά τo Cocktail Trends Report σε συνεργασία με τους trends forecasters του The Future Lab. Σε γενικές γραμμές υπάρχουν πέντε σημαντικές μακροπρόθεσμες προβλέψεις τις οποίες και θα αναλύσουμε στη συνέχεια και θα μας απασχολήσουν όχι μόνο για το 2023, αλλά πιθανότατα να φτάσουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας. 

Η επανάσταση της απόλαυσης 

Οι διασκεδαστικές και χαρούμενες γεύσεις θα επιχειρήσουν ένα μεγάλο απενοχοποιημένο comeback. H επιστροφή στα κλασικά θα συνεχιστεί με το Mojito και το Daiquiri να ανεβαίνουν σημαντικά στη λίστα της δημοφιλίας. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της τάσης είναι ότι δεν φαίνεται να εξαντλείται στις μπάρες, αλλά θα περάσει και στην οικιακή κατανάλωση.  

Τα «καυτερά» ποτά ήρθαν για να μείνουν

Η επανάσταση της spicy margarita αφήνει μια σπουδαία σπορά πίσω της. Η εξοικείωση με τα μπαχαρικά στα ποτά μας, θα επιτρέψει μια ακόμα μεγαλύτερη χρήση πικάντικων συστατικών, πολύ πέρα από το ταμπάσκο. Jalapeños, tamarind, chipotle, tajin και άλλα τέτοια όμορφα spicy πράγματα θα τα δούμε σε ακόμα περισσότερα κοκτέιλ, ακόμα και στα πιο απροσδόκητα. Επειδή είπαμε πριν για επανάσταση της spicy margarita, αξίζει να θυμίσουμε ότι μέσα στο 2022, είδε μια αύξηση της τάξης του 48% μέσα στο 2022. Μεγάλη αύξηση είδαν και τα παλαιωμένα ρούμια και το espresso martini, άλλα σε βαθμό που να πει κάποιος ότι θα προκαλέσουν κάποιο άλλο κύμα επιρροής.

 

 

Ο πειραματισμός δεν αφορά μόνο τα μπαρ

Η μόδα με τα κοκτέιλ σε πακέτο, ακόμα και σε delivery, δεν έφυγε με την πανδημία. Σε χώρες όπως στις ΗΠΑ, ένας στους τρεις απολαμβάνουν τα ποτά που αγοράζουν στο σπίτι ή στον δρόμο. Εκτός από τον δρόμο και το σπίτι που μετατρέπονται σε μπαρ, έχουμε και την εικονική πραγματικότητα του metaverse. Μπορεί όλα να δείχνουν ότι δεν τραβάει και πολύ το πείραμα του Mark Zuckerberg, αλλά οι εταιρείες ποτών συνεχίζουν να πιστεύουν σε αυτή την πλατφόρμα και επενδύουν ακόμα περισσότερα στα εικονικά μπαρ, αποστακτήρια κλπ.

Neat, but make it premium

Η επανάσταση των απλών κοκτέιλ που ξεκίνησε το Negroni θα συνεχιστεί και με άλλα ποτά. Η απλοποίηση των συνταγών θα κάνει λίγο πιο neat τα premium ποτά όπως τα single malts και τα παλαιωμένα ρούμια και mezcal. Αυτό μεταφράζεται σε μια ενδιάμεση κατάσταση ως αποτέλεσμα δύο διαφορετικών τάσεων που πρόκειται να συναντηθούν. Από τη μία τα σκέτα perfect served ποτά που μάθαμε να τα πίνουμε σκέτα και χωρίς πολλά-πολλά και από την άλλη τα φορτωμένα κοκτέιλ. Τα κοκτέιλ του 2023 θα έχουν λίγα και καλά υλικά.

 

 

Η βιωσιμότητα ήρθε για να μείνει

Τα συστατικά με οικολογική συνείδηση, η επαναχρησιμοποίηση υποπροϊόντων άλλων διεργασιών της εστίασης, οι ανακυκλωμένες συσκευασίες κλπ, από μόδα κάποιων ελάχιστων πιονιέρων, θα γίνει κανόνας. Μιλάμε φυσικά για τις δυτικές αγορές και τις ανεπτυγμένες χώρες, όπου η έννοια της βιωσιμότητας τείνει να καταλάβει όλες τις πτυχές της ζωής μας. 

Τέλος υπάρχουν και κάποιες άλλες τάσεις, μικρότερης ισχύος που θα επανεκτιμηθούν την επόμενη χρονιά. Για παράδειγμα τα ποτά με χαμηλό και μηδενικό ποσοστό αλκοόλ θα συνεχίσουν να είναι δημοφιλή, αλλά χωρίς το hype των περασμένων ετών. Τα cringe κοκτέιλ των 90s θα επανέλθουν απενοχοποιημένα και το pornstar martini είναι μόνο ένα από αυτά. Το Negroni μας έμαθε να αγαπάμε το χρώμα στα κοκτέιλ και τώρα ήρθε η ώρα να αγαπήσουμε όλα τα χρώματα και να παίξουμε με τα αρώματα. 

Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοίχημα της bar scene να μην αφορά τα αμιγή μπαρ. Τα ξενοδοχεια θα συνεχίσουν να επενδύουν στα μπαρ τους και θα επιχειρήσουν να κεφαλαιοποιήσουν τα βραβεία τους. Από στέκια όσων διαμένουν στα ξενοδοχεία προσφέροντας μια εύκολη και corporate λύση εξόδου, θα προσπαθήσουν να βγουν στην τοπική αγορά και να λειτουργήσουν ως κοινωνικά hubs με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν τα ξενοδοχειακά μπαρ μέχρι τον Μεσοπόλεμο.

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved