Γοητεία κι αλητεία ή απλά... BMW R Nine T

Το παλιό μοντέλο το οδηγούσες. Το καινούργιο απλά το ερωτεύεσαι.

Οι μηχανές κι αν έχουν περάσει από πολλά στάδια... Από τις καλές εποχές των τρικύκλων (λόγω sidecar), σε εκείνες των chopper -  να’ ναι καλά ο «Easy Rider» Peter Fonda- μέχρι τις αγαπημένες Harley Davidson και Triumph που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στο γκαράζ μας. Υπήρξε όμως μία που έκανε τη διαφορά τη δεκαετία του '80 και κατάφερε να κερδίσει επάξια έναν εξελιγμένο απόγονο το 2014.

Πρόκειται για την BMW R 90, την μοτοσικλέτα «σημαία» της boxer μηχανής – οι κινητήρες που επιτρέπουν το χαμηλό κέντρο βάρους – που απέκτησε πολλούς λάτρεις στις τρεις εκδόσεις που κυκλοφόρησε (1973-76). Έπιανε τελική στα 200 χλμ/ώρα και τα 100 km/h σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα (4.8 sec) ενώ έχει μέγιστη ισχύ στα 50 kW στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 76 N·m στις 7.200 σ.α.λ. στα 900 κυβικά.

Κύριο χαρακτηριστικό ωστόσο ήταν το πρωτότυπο design της το οποίο ξεχώριζε λόγω του διπλού χρώματος και ιδιότυπου σχεδίου αλλά και για την… άπλα που είχε ο συνοδηγός.

bmw r 90 s 06
Η παλιά και ερωτεύσιμη BMW R 90

Με 18 χιλιάδες συνολικά πωλήσεις η R 90 δεν γινόταν να μην θεωρηθεί επιτυχία, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το 2014 να αποκτήσει νέο και φοβερά εξελιγμένο συνεχιστή. Εμπνευσμένος λοιπόν από την classic έκδοση του 1976, ο Ola Stenegard – επικεφαλής του Design - είχε στο μυαλό του τη λέξη «κομψότητα» και κατάφερε να αλλάξει εντελώς το νέο μοντέλο.

Το αποτέλεσμα ήταν μαγικό καθώς δημιούργησε μια μηχανή «κουκλί» που για να νιώθεις άξιός της επιβάλλεται να έχεις dress code που ξεπερνάει ακόμα και τον Marlon Brando στο «The Wilde One». Η νέα BMW R Nine T όπως ονομάστηκε έδωσε στον αναβάτη ένα δίτροχο που να συνδυάζει τόσο την πολυτέλεια όσο και… την αλητεία. Μία μηχανή τόσο ρετρό όσο και μοντέρνα.

r nine t kainourgia
H νέα BMW R Nine T 

Το design της παρότι υπέροχο  - δεν έχει βέβαια τόση άπλα όσο η παλιά - δεν είναι ο μοναδικός λόγος που ξεχωρίζει. Μεγάλο μυστικό της R Nine T είναι ότι έχεις την πολυτέλεια του customizing. Όσον αφορά τα τεχνικά της χαρακτηριστικά παραμένει γρήγορη – τελική πάνω από τα 200 km/h – με μέγιστη ισχύ στα 81 ΚW στις 7.550 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 119 Nm στις 6000 σ.α.λ. στα 1,170 κυβικά. Ένα «μωρό» πραγματικό το οποίο θα γυρίσει πολλά βλέμματα προς τη μεριά σου.

Η R Nine T είναι σαν να στο φωνάζει: «Ζήσε»! Θα μου πεις βέβαια απ’ την άλλη «σιγά ρε μεγάλε, ποια μηχανή δεν υπόσχεται ελευθερία και τρέλα, όταν με κάθε σου γκαζιά είναι σαν να ροκάρεις όπως ο Angus Young των ACDC;» Η R Nine T όμως, δεν είναι μόνο ροκ, τα έχει όλα.

Καθαρό πάθος, αψεγάδιαστο design, και το κυριότερο, μπορείς να τη σχεδιάσεις όπως εσύ γουστάρεις. Όπως και να’ χει, η R Nine T θα μπει θες δεν θες ανάμεσα σε εσένα και το αμόρε σου... Απόλαυσέ το. Απόλαυσέ την.