Μπορεί το πρωτάθλημα των οδηγών της φετινής Formula 1 να κατέληξε και μαθηματικά στην αγκαλιά του Max Verstappen της Red Bull Racing, δύο στροφές όμως πριν το φινάλε των κυριακάτικων Grand Prix, υπάρχει ακόμα βαθμολογικό ενδιαφέρον και μάλιστα με ένδοξο «χρώμα» παρελθόντος.
Max Verstappen: Τι έχει απομείνει πλέον για εκείνον στην F1;
Δεν έχει να κάνει με κάποια επιστροφή πρώην θρύλου, ούτε καν για τις δύο τελευταίες κούρσες του Lewis Hamilton με την Mercedes πριν μεταγραφεί στη Ferrari. Έχει να κάνει αποκλειστικά με το ντέρμπι στην κατηγορία των κατασκευαστών, και κυρίως για εκείνους που το διεκδικούν.
Two iconic teams currently sitting 1-2 in the standings ?
— Formula 1 (@F1) November 28, 2024
Equal wins, equal podiums, equal ambition.
Two races to go - who will be crowned Constructors' Champions? ?#F1 #QatarGP pic.twitter.com/2oQMHgTHna
Norris - Piastri vs LeClerc - Sainz
Ή αλλιώς McLaren εναντίον Ferrari, σε μια κόντρα που είναι από μόνη της ικανή να ξυπνήσει την ανατριχίλα, ακόμα και σε όσους δεν πίστεψαν ότι το δεύτερο μισό του φετινού πρωταθλήματος είχε αγωνία για τον τίτλο των οδηγών.
Στο επόμενο Grand Prix στο Κατάρ, λοιπόν, τα βλέμματα όλων δεν θα είναι στραμμένα στο τι θα κάνει ο Verstappen που απλώς θα κάνει την dolce vita του, αλλά στους τέσσερις πιλότους των δύο ομάδων, που ξυπνάνε μνήμες από τις μυθικές κόντρες του παρελθόντος.
Οι μυθικοί Niki Lauda (τότε με Ferrari) και James Hunt (McLaren)
Μια κόντρα που ξεκίνησαν κάποτε οι Niki Lauda και James Hunt, συνέχισαν οι Ayrton Senna και Alain Prost και έφτασαν μέχρι τους Michael Schumacher και Mika Hakkinen.
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στην ιστορία, θα συνειδητοποιήσει ότι οι δύο ομάδες-θρύλοι της Formula 1, έχουν ξεχάσει τα τελευταία χρόνια τι σημαίνει κορυφή, είτε μιλάμε για την κατηγορία των οδηγών, είτε για εκείνη των κατασκευαστών. Tα τελευταία 15 χρόνια, Mercedes και Red Bull Racing τις έχουν οριακά «εξαφανίσει» από τον χάρτη και η φετινή επιστροφή τους, είναι ένα δυναμικό statement ότι δεν θα απέχουν πλέον από τις διακρίσεις στη Formula 1.
Το αυθεντικό «Decision» ήταν του Νίκι Λάουντα στην ΜακΛάρεν
Σε τι φάση βρισκόμαστε;
Με δύο Grand Prix να απομένουν (ένα στο Κατάρ και άλλο ένα στα Άμπου Ντάμπι), η κατάσταση στην κορυφή του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών μοιάζει με εξιλέωση, ειδικά από τη στιγμή που οι δύο φιναλίστ δεν κατάφεραν να «φράξουν» την πορεία του Verstappen προς την κατάκτηση ενός ακόμα τίτλου.
Η McLaren έχει να σηκώσει Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από το 1998 από την εποχή των David Coulthard - Mika Häkkinen και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πρώτη θέση με 608 βαθμούς. Εφόσον πετύχει το 1-2 στο βάθρο από τους Lando Norris και Oscar Piastri εξασφαλίζει αυτόματα τον τίτλο της παρηγοριάς.
Drivers' and Constructors' Championship after the #LasVegasGP, round 22 of the FIA Formula 1 World Championship ??#FIA #F1 pic.twitter.com/Hvi8FWUydC
— FIA (@fia) November 25, 2024
Την ίδια ώρα βέβαια, η Ferrari παραμονεύει με 584 βαθμούς στη δεύτερη θέση και ήδη έχει αρχίσει τα mind games μέσω δηλώσεων του LeClerc, ότι «η McLaren θα είναι πολύ δυνατή στο Κατάρ και αυτό σημαίνει πως πρέπει να κάνουμε ένα πολύ δυνατό τριήμερο. Θα εκπλαγώ αν μειώσουμε τη διαφορά από τη McLaren. Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε αλλά θα είναι πολύ δύσκολο αυτό». Η Scuderia έχει αποδείξει φέτος ότι οι παθογένειες και οι αποφάσεις «αυτοκτονίας» κατά τη διάρκεια των αγώνων ανήκουν στο παρελθόν και είναι βέβαιο ότι θα επιχειρήσει να ανατρέψει την κατάσταση.
Το δίδυμο Sainz-LeClerc θα σπάσει του χρόνου με τον ερχομό του Hamilton και ο πρώτος θα κάνει ό,τι μπορεί για να κλείσει με τον καλύτερο τρόπο τη συνεργασία του, την ίδια ώρα που Μονεγάσκος θέλει να πείσει την ομάδα του ότι αξίζει να είναι ο πρώτος οδηγός της Ferrari, ακόμα και αν πλάι του θα έχει τον επτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
Προσδεθείτε, λοιπόν, το τελευταίο κεφάλαιο της φετινής χρονιάς θα αρχίσει να γράφεται στο Grand Prix του Κατάρ με μια κόντρα βγαλμένη από το πιο λαμπρό παρελθόν της Formula 1. Το παρακάτω retro άλμπουμ θα σας βάλει για τα καλά στο κλίμα: