Η Lotus Type 66 έρχεται να εκπληρώσει μια υπόσχεση 53 ετών

Ένα αυτοκίνητο που δεν κατάφερε ποτέ να αγωνιστεί στους αγώνες για τους οποίους σχεδιάστηκε, βρήκε επιτέλους την αναγνώρισή του.

Οι αγώνες Can-Am είναι ακόμα μια ιστορία αμερικάνικης υπερβολής, από αυτές που μας αρέσουν. Η ιδέα ήταν πολύ απλή, και ταυτόχρονα εξωφρενική. Ένα πρωτάθλημα ταχύτητας με αυτοκίνητα τύπου Group 7 με αγώνες στις ΗΠΑ και τον Καναδά, αλλά χωρίς πολλούς τεχνικούς περιορισμούς. Μέσα σε ελάχιστα χρόνια τα αυτοκίνητα Can-Am είχαν καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο από τη Formula 1 και προσέλκυσαν όλους τους μεγάλους κατασκευαστές. 

Ένας από αυτούς ήταν και η Lotus που στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 θέλησε να κλέψει κι αυτή ένα κομμάτι από τη δόξα του Can-Am σχεδιάζοντας το δικό της τετράτροχο υπερόπλο. Μόνο που τελικά δεν τα κατάφερε με την ιδέα να μην βρίσκει ποτέ την ευκαιρία να διασχίσει τον Ατλαντικό. Τα κατάφερε όμως 53 χρόνια μετά.

 

 

Η Lotus Type 66 φτιάχτηκε από την αρχή και δεν είναι ένα ακομα restomod ή ένα homage. Είναι ένας φόρος τιμής σε ένα όνειρο που δεν έγινε πραγματικότητα, αλλά και στην κληρονομιά της φίρμας. Θα κατασκευαστούν μόνο 10 τέτοιες Lotus, για αποκλειστική χρήση πίστας και οι επιδόσεις θα φτάνουν αυτές ενός αγωνιστικού κατηγορίας GT3.

Η αναβίωση ξεκίνησε από τα σχέδια της αυθεντικής που είχε στην κατοχή του ο Clive Chapman, γιος του θρυλικού ιδρυτή της Lotus. Τα σχέδια αυτά βρέθηκαν σε ένα ξεχασμένο κουτί με 28 μικροφίλμ και αποκάλυψαν την ευφυΐα στον σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου που ήταν πολύ άτυχο για να μην αγωνιστεί ποτέ.

 

 

Η νέα Type 66 είναι βαμμένη στα χρώματα που είχε εκείνη την εποχή η Lotus στη F1 και δανείζεται ακόμα και την πρωτοποριακή τοποθέτηση των ψυγείων στα πλαϊνά, όπως έκανε πρώτη η Lotus στην F1. Παρούσα είναι φυσικά και τερατώδης αεροτομή στο πίσω μέρος η οποία πέρασε πολλές ώρες σε αεροδυναμική προσομοίωση για να γίνει πραγματικότητα. Μια αεροτομή που παράγει πάνω από ενάμιση τόνο αρνητικής άντωσης στα 240χαω, παραπάνω από το βάρος του ίδιου του αυτοκινήτου. 

Κι όμως το πιο εντυπωσιακό Bond Car ήταν μία Lotus και όχι μια Aston Martin

Το πρωτότυπο εκείνο δεν απέκτησε ποτέ κάποιον κινητήρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν τα κατάφερνε θα φόραγε κάποιον κλασικό αμερικάνικο V8 και η νέα Type 66 εκπληρώνει και αυτό το όνειρο με έναν V8 με ωστήρια να κινούν τις βαλβίδες και έναν εκκεντροφόρο στο κάρτερ. Ο αλουμινένιος αυτός κινητήρας θα αποδίδει 819 ίππους λίγο πριν 9000 στροφές και θα στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς μέσω ενός σύγχρονου σειριακού κιβωτίου. Η μοναδικές επιπλέον σύγχρονες μηχανολογικές καινοτομίες που θα φέρει είναι το ABS και το υποβοηθούμενο τιμόνι. 

Σε δοκιμές προσομοίωσης στη φημισμένη πίστα της Laguna Seca κινείται πιο γρήγορα από τα σύγχρονα αυτοκίνητα της κλάσης GT3 και όποιος θέλει να το δοκιμάσει με τα ίδια του τα χέρια θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη αν θέλει να είναι ένας από 10 τυχερούς. Το κόστος για την υλοποίηση αυτού του ξεχασμένου ονείρου φτάνει τα 1,3εκ λίρες. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved