Μπορεί το ID. Buzz να γίνει το πρωτο cool ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τόσο όσο ρετρό χρειάζεται και μας φέρνει κάτι διαφορετικό από τα 4892 ίδια SUV της αγοράς.

Το παιχνίδι της νοσταλγίας είναι δίκοπο μαχαίρι και απαιτεί λεπτούς χειρισμούς στην εκτέλεση, και φυσικά στην πώληση. Γιατί όταν πουλάς ένα προϊόν με νοσταλγική διάθεση, πουλάς δύο πράγματα, το προϊόν από μόνο του, και τη νοσταλγική διάθεση που αποπνέει σαν κάτι ξεχωριστό. Ίσως εκεί να κρύβεται και η σχετική αποτυχία της VW όταν έβγαλε το νέο Beetle. Σε αντίθεση με άλλες απόπειρες νοσταλγικού εκβιασμού του αγοραστικού κοινού, όπως του Fiat 500, ο νέος Σκαραβαίος δεν έπεισε καθόλου. 

 

 

Να φταίει ότι ήταν πολύ ακριβός, άρα εντελώς κόντρα στο πνεύμα του προκατόχου; Ότι δεν ήταν ένα πρακτικό αυτοκίνητο; Ότι πέρα από το γνώριμη σιλουέτα και το ανθοδοχείο στο ταμπλό, το προσθιοκίνητο υγρόψυκτο hatchback δεν είχε τίποτα από τον γουργιστό πισωκίνητο αερόψυκτο μπόξερ του πρόγονού του. Μπορεί να ήταν όλα μαζί, μπορεί και τίποτα από αυτά, αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι Γερμανοί διάλεξαν ένα άλλο μονοπάτι για τη δεύτερη απόπειρά τους.

Ήρθε η ώρα να πούμε αντίο στο VW Polo;

Η φημολογία για την αναβίωση του άλλου μισού του Σκαραβαίου στην κλασική γκάμα της VW, του minibus, είναι τόσο παλιά, όσο και το νέο Beetle, όμως οι Γερμανοί δεν το τόλμησαν ποτέ. H αποτυχία του Beetle και η κυριαρχία των SUV έβαλαν τον πάγο στα σχέδια, μέχρι σήμερα. Αυτό που άλλαξε ήταν η συγκυρία, στη οποία η VW είδε μια καλή ευκαιρία να αφήσει το αποτύπωμά της στις εξελίξεις. 

 

 

Το ID. Buzz δεν ισχυρίζεται ότι είναι απευθείας απόγονος του T2, αλλά αφήνει αρκετά υπονοούμενα με τι διχρωμία, τις αναλογίες, και το χαρούμενο παρουσιαστικό. Με μήκος 4,7 μέτρα και μεταξόνιο 3 μέτρα, είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο κι ας ξεγελάει το χαρούμενο μούτρο του που κρύβει τον όγκο. Ουσιαστικά μπαίνει στα χωράφια των SUV δίνοντας τεράστιους χώρους για μια οικογένεια, χωρίς την τζιποειδή εμφάνιση. Σύγκριση με τον αερόψυκτο πρόγονο δεν υπάρχει σε ό,τι αφορά την κίνηση, μιας το ID. Buzz έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων, αλλάζοντας εντελώς σελίδα. Στο άμεσο μέλλον θα δούμε κι άλλα μέλη της οικογένειας με ένα επαγγελματικό βαν, ένα τετρακίνητο με ψηλότερη ανάρτηση και δύο κινητήρες, αλλά και μια επταθέσια έκδοση με μεγαλύτερο μεταξόνιο. 

Πόση νοσταλγία χωράει στη ζωή ενός άντρα;

Όλα αυτά μαζί δεν είναι απλά τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά μια νέα ταυτότητα ενός οχήματος που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για την ώρα δεν απευθύνονται σε παραδοσιακούς οδηγούς. Η αγορά τους υπαγορεύεται από ένα lifestyle και όχι από τι μεταφορικές τους ιδιότητες και ανάγκες. Έτσι η VW μπαίνει στον χώρο ανασύροντας μια παλιά ιδέα.

 

 

Τα παλιά βανάκια έγιναν σύμβολο των χίπιδων χωρίς να έχει αυτή τη διάθεση η VW, όμως με βάση την εμπειρία της, ξέρει ότι όσοι αγοράζουν τώρα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι τα παιδιά των χίπιδων που έβγαλαν λεφτά. Η νοσταλγία για το λεωφορειάκι δεν είναι πραγματική, αλλά το φιλοπεριβαλλοντικό προφίλ και η ανάγκη για ένα ανέμελο lifestyle είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτή και το ID. Buzz παίζει μπάλα μόνο του απέναντι σε κλώνους της Tesla

Τώρα οι χίπιδες που δεν έχουν τα 65-70 χιλιάρικα που απαιτεί το ID. Buzz μπορούν απλά να περιμένουν. Άλλωστε και εκείνοι οι χίπιδες με τα παλιά βανάκια της VW, μεταχειρισμένα τα έπαιρναν με αρκετά χιλιόμετρα στην πλάτη και στη συνέχεια τα έβαφαν στα flower power χρώματα. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved