Αυτές οι δύο Toyota AE86 θέλουν και μπορούν να σώσουν την αυτοκίνηση

Η μία θέλει να σώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και η άλλη τα κλασικά αυτοκίνητα και αμφότερες έχουν τα εφόδια να πετύχουν τον στόχο τους.

Ο σκεπτικισμός με τον οποίο αντιμετωπίζει την ηλεκτροκίνηση η Toyota είναι γνωστός ενώ συνεχίζει να επενδύει στην υβριδική τεχνολογία. Παρά το ότι αυτή ακριβώς η υβριδική τεχνολογία είναι που άνοιξε τον λάκκο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι Ιάπωνες θεωρούν πως η αμιγής ηλεκτροκίνηση είναι ένας πολύ μακρινός στόχος για καθολική χρήση. 

 

 

Από την άλλη παραδέχονται ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν μπορούν να συνεχίσουν να μολύνουν το περιβάλλον με τον τρόπο που το κάνουν, όπως και δεν είναι βιώσιμη η εσαεί εξόρυξη υδρογονανθράκων. Σε αυτή την εξίσωση μπαίνει κι ένας ρομαντικός παράγοντας, ο οποίος μπορεί να μοιάζει ασήμαντος και να αφορά κάποιους ξεχασμένους κάγκουρες, αλλά δεν γίνεται να καταλήγουν στην πρέσα όλα τα παλιά αυτοκίνητα, πρέπει με κάποιον τρόπο να διατηρηθεί η μνήμη των κλασικών αυτοκινήτων για μια σειρά από λόγους που έχουν να κάνουν με τη σύγχρονη ιστορία και τον πολιτισμό.

Μια Toyota Supra που θυμίζει Back to the Future

Η απάντηση σε αυτό το σύνθετο και δύσκολο πρόβλημα, έρχεται από το Tokyo Auto Salon με την παρουσίαση δύο γνώριμων concept cars από την Toyota. Γνώριμα γιατί το σουλούπι τους δεν θυμίζει απλά τις κλασικές πισωκίνητες Corolla των 80s που συνεχίζουν να γράφουν ιστορία σε αγώνες drift, αλλά είναι δύο τέτοιες AE86, αλλά κάτω από τη γνώριμη σιλουέτα τους, κάθε μία από αυτές κρύβει και μία διαφορετική καρδιά. 

 

 

Η πρώτη λέγεται H2 Concept και κάτω από καπό της βρίσκεται ο γνωστός 16βάλβιδος 1,6 λίτρων που του αρέσει να στροφάρει σαν κινητήρας μοτοσικλέτας. Αυτό που του λείπει είναι το ρεζερβουάρ βενζίνης με μια δεξαμενή υγρού υδρογόνου να βρίσκεται στον χώρο αποσκευών. Η δεξαμενή προέρχεται από τη συνεργασία της Toyota με τη Yamaha πάνω στην υδρογονοκίνηση με το Mirai, αλλά και το υδρογοκινητο Yaris που παρουσίασε πρόπερσι. Η χρήση μιας έτοιμης δεξαμενής και όχι η κατασκευή μιας νέας, υπογραμμίζει την πρόθεση της εταιρείας να δείξει ότι υπάρχει μια ευκολία για retrofitting της τεχνολογίας σε ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα και κινητήρες, ακόμα κι αν έχουν κλείσει 4 δεκαετίες στους δρόμους. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν μόνο διαφορετικό σύστημα τροφοδοσίας για το «καθαρό» καύσιμο με σωληνάκια, μπεκ κλπ, κάτι που δείχνει ότι ίσως δεν αργεί η μέρα που θα δούμε έτοιμα προς τοποθέτηση κιτ υδρογόνου, όπως περίπου γίνεται με την υγραεριοκίνηση. 

 

 

Το δίδυμο αδερφάκι του ξεχωρίζει από τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα θυμίζοντας την παράξενη απόφαση της Toyota να βγάλει την ΑΕ86 με αναδιπλούμενα, αλλά και συμβατικά φώτα, και τα αυτοκόλλητα που γράφουν BEV Concept. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και πάλι κυριαρχεί η φιλοσοφία του retrofitting, ίσως και ακόμα πιο εμφατικά. Στη θέση του τετρακύλινδρου κινητήρα βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας που υπο κανονικές συνθήκες θα ήταν μέρος του υβριδικού συστήματος ενόςToyota. H ενέργεια προέρχεται από τις μπαταρίες ενός Prius ολοκληρώνοντας το πακέτο των έτοιμων λύσεων, αλλά υπάρχει και μία έκπληξη μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και πίσω τροχών, οι οποίοι συνεχίζουν να κινούν μόνοι τους την AE86. Το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων με διάταξη Η συνεχίζει να μεταφέρει την ισχύ διατηρώντας κάτι από την αναλογική απόλαυση του παρελθόντος. 

 

 

Το πώς ακριβώς ταίριαξε ο ηλεκτροκινητήρας με το κλασικό κιβώτιο είναι ένα θαύμα που αναμένεται να εξηγήσουν οι Ιάπωνες σε λίγους μήνες όταν και θα δούμε ένα ηλεκτρικό Lexus που θα έχει μηχανικό κιβώτιο βάζοντας στοίχημα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να είναι μόνο γρήγορα και οικολογικά, αλλά και απολαυστικά.   

Πάντως και μία από τις δύο οικολογικές ΑΕ86 βολευόμαστε μέχρι τότε, δεν θα ήταν άσχημη ιδέα η παραγωγή τους.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved