Η Suzuki GSX-8S είναι έτοιμη να υπερασπιστεί την κληρονομιά μιας σπουδαιας μοτοσικλέτας

Έπεσε και το τελευταίο οχυρό στην παραδοσιακή V2 αρχιτεκτονική και μαζί με το νέο V Strom, η Suzuki ποντάρει στον μέσο όρο μεταξύ Yamaha και Honda.

Παρά τη φήμη που έχτισαν οι Ιάπωνες τα τελευταία 50 χρόνια με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα μοτοσικλέτας, ένας από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες που σχεδίασαν μένοντας σε παραγωγή για πάνω από 20 χρόνια, ήταν ο V2 στα 650 και 1000 κυβικά που είδαμε στα SV, TL και V Strom. Ένας κινητήρας που δεν κέρδισε το αγοραστικό κοινό μόνο λόγω της περίφημης ιαπωνικής αξιοπιστίας, αλλά λόγω της «ιταλικής» του προφοράς που θύμιζε ο τρόπος που απέδιδε την ιπποδύναμη, και κυρίως τη ροπή του, στον δρόμο. Μάλιστα η «προφορά» του ήταν τόσο καλή που οι παλιοί θυμουνται να βρίσκει τον δρόμο του ακόμα και σε ιταλικά πλαίσια και μοτοσικλέτες όπως της Bimota και της Cagiva. 

 

 

Φτάνει όμως με την αναδρομή, ο V2 κινητήρας περνάει κρίση και την ευθύνη έχουν οι αυστηροί κανόνες ρύπων, αλλά και το κόστος που απαιτεί η κατασκευή του. Ευτυχώς για όλους μας συνεχίζει να ζει με τη μορφή του εν σειρά δικύλινδρου κινητήρα με στρόφαλο 270° που δίνει την αίσθηση, και όχι την ψευδαίσθηση, του V2 των 90° στον δρόμο που άνοιξε άθελά της η Yamaha πολύ πριν τον CP2, από την εποχή της θρυλικής πια TDM. 

Τελευταία στον χορό του εν λόγω κινητήρα μπήκε η Suzuki και ήταν απολύτως λογικό να προσπαθήσει να εξαντλήσει όσο μπορούσε τη ζωή του τεχνολογικού του της τέκνου που σάρωσε την αγορά. Το λογότυπο SV παύει να υπάρχει και η V Strom μένει μόνο στο όνομα V με έναν ολοκαίνουργιο εν σειρά 800 κυβικών. 

 

 

Από άποψης κυβικών, η Suzuki τοποθετεί τον κινητήρα της στο άνω άκρο της γκάμας των μεσαίων κυβικών, αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, διάλεξε τη χρυσή τομή. Μεταξύ των 70κάτι ίππων της Yamaha MT 07 και των 90+ της νέας Honda Hornet, η πρόταση της Suzuki, που ακούει στο όνομα GSX-8S, αποδίδει 82 ίππους με γεμάτη καμπύλη ροπής που φιλοδοξούν να καλύψουν τις ανάγκες του 90% των μοτοσικλετιστών. Ένα μικρό ποσοστό της επιτυχίας του κινητήρα που αντικαθιστά να έχει, μάλλον θα καταφέρει άνετα. 

Το ενδιαφέρον στη σχεδιαστική ταυτότητα του GSX-8S είναι ότι προσπαθεί να εντάξει στοιχεία που έκαναν αναγνωρίσιμο το SV όπως το υβριδικό πλαίσιο που έχει στοιχεία από τα κλασικά ιαπωνικά αλουμινένια, αλλά και το ατσάλινο χωροδικτύωμα. Οι πλεγμένες δοκοί είναι παρούσες στο νέο γυμνό της Suzuki και ταυτόχρονα έχει μια «κατηφορική» γραμμή προφίλ που μπορεί να βρει τις ρίζες της στα μυθικά Katana της δεκαετίας του ‘80.

 

 

Από εκεί και πέρα τα φωτιστικά σώματα μπορεί να θυμίζουν την αντίπαλη Yamaha, αλλά δεν την αντιγράφει επιμένοντας σε μια πιο ήπια σχεδιαστική γραμμή φέρνοντας στην ίδια μοτοσικλέτα στοιχεία roadster και streetfighter. To μόνο που μένει να κριθεί είναι η επιτυχία της στην αγορά.

Η Suzuki έχει τη φήμη της τιμολογιακής πολιτικής που πονοκεφαλιάζει τον ανταγωνισμό πουλώντας πολλή μοτοσικλέτα για τα λεφτά που ζητάει, κάτι που η νέα GSX-8S καλείται να επιβεβαιώσει. Η τεχνολογική της προίκα είναι σίγουρα ανώτερη από της Yamaha MT 07 που ακόμα ποντάρει στον υπέροχο κινητήρα της και στην καλή τιμή, αλλά τώρα με την είσοδο της Honda Hornet στο παιχνίδι η τράπουλα ξαναμοιράζεται…



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved