Η BMW M 1000 R δεν χρειάζεται fairing για να κατακτήσεις τις πίστες

Θεωρητικά είναι μια γυμνή μοτοσικλέτα δρόμου, πρακτικά της αρέσει να κατασπαράζει superbikes.

Η ενασχόληση της BMW με το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike δεν εξαργυρώνεται μόνο με τα πολύ καλά αποτελέσματα στο βάθρο, αλλά και με τη μεταφορά της τεχνολογίας στον δρόμο, σε καθημερινές μοτοσικλέτες. Εντάξει, κάποιες δεν είναι και τόσο καθημερινές, αλλά βγάζουν πινακίδα κυκλοφορίας και αυτό αρκεί. Ενώ οι Βαυαροί θα μπορούσαν να περιοριστούν σε μία ρέπλικα της M 1000 RR, είπαν να δοκιμάσουν τα ξεπεράσουν τα όρια, δίνοντας την αγωνιστική προίκα και στη γυμνή ξαδέρφη της, τη M 1000 R.

 

 

H streetfighter εκδοχή του κορυφαίου SBK της BMW, είναι ακριβώς ένα SBK χωρίς fairing και δεν το έχει καμία απολύτως ανάγκη για να κατακτήσει δρόμους και πίστες. Ο κινητήρας δεν έχει καμία απολύτως διαφορά σε απόδοση ή χαρτογράφηση. Αποδίδει 205 ίππους στις 13.500 στροφές και οι μοναδικές αλλαγές που έχει είναι στην κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Με κοντύτερες τις τρεις τελευταίες σχέσεις και ένα γρανάζι 47 δοντιών πίσω, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην επιτάχυνση, κάτι που σημαίνει ότι σε σφιχτές πίστες θα είναι γρηγορότερη από την «ντυμένη» ξαδέρφη της. 

Κατά τα λοιπά η M 1000 R είναι η ίδια ready to race μοτοσικλέτα με τα 7 προγράμματα οδήγησης (Rain, Road, Dynamic, Race και τρία ακόμα ειδικά αγωνιστικά προγράμματα), τρία προγράμματα απόκρισης φρένων, δύο για την ηλεκτρονική γκαζιέρα όπως και ρύθμιση της καμπύλης της ροπής. Το σύστημα των ηλεκτρονικών 6 αξόνων ελέγχει ανά πάσα στιγμή το κράτημα της μοτοσικλέτας μαζί με το launch control, αυτόματο κόφτη ταχύτητας για το pit lane, quick shifter και για το ανέβασμα και για το κατέβασμα ταχυτήτων κλπ. Αν και το εντυπωσιακό για μία τέτοια ακραία μηχανή είναι τα συστήματα καθημερινής χρήσης που επιτρέπουν να πας άνετος από το σπίτι μέχρι την πίστα. 

 

 

Αυτό σημαίνει ότι η M 1000 R είναι εφοδιασμένη με cruise control, σύστημα ευκολίας εκκίνησης σε ανηφόρα, θερμαινόμενα γκριπ και φώτα led. To βάρος της είναι στα μόλις 154 κιλά, γεμάτη με βενζίνη, λάδια κλπ και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι μπορεί να πέσει και ακόμα πιο κάτω. Χάρη στο πακέτο M Competition που περιλαμβάνει ζάντες από ανθρακονήματα, ελαφρύτερο ψαλίδι, τμήματα από CNC αλουμίνιο και διάφορα ακόμα κομμάτια από ανθρακονήματα, μπορεί να κάνει τρομερές πλάκες στις πίστες αν βρεθεί στα κατάλληλα χέρια. Εμάς μας αρέσει και χωρίς το επιπλέον πακέτο, βολευόμαστε με τις σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες που είναι και πιο ανθεκτικές στις ελληνικές λακκούβες.