Ένας κομπρέσορας και 342 άλογα για την Triumph Rocket 3

Για κάποιους είναι λίγα τα 165 άλογα της βασικής έκδοσης, αλλά ευτυχώς τα 2500 κυβικά του τρικύλινδρου κινητήρα έχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης.

Η υπερτροφοδότηση στις μοτοσικλέτες είναι μια σχέση μίσους και πάθους με ελάχιστα επιτυχημένα αποτελέσματα. Οι δομικές διαφορές που έχουν οι μοτοσικλέτες σε σχέση με τα αυτοκίνητα, δεν κάνουν ιδιαίτερα θελκτικά τα οφέλη ενός τούρμπο ή ενός κομπρέσορα. Το βάρος και η πολυπλοκότητα δεν είναι ικανά να αντισταθμίσουν τα όποια κέρδη σε ιπποδύναμη και ροπή, ειδικά με την ειδική απόδοση που έχουν οι πολύστροφοι κινητήρες μοτοσικλετών. Τι γίνεται όμως με εκείνους τους κινητήρες που έχουν πιο «αυτοκινητάδικη» αίσθηση και απόδοση;

 

 

Ένας τέτοιος κινητήρας είναι και ο τρικύλινδρος των 2500 κυβικών της Triumph που έχει μπει στην Rocket 3. Είναι τοποθετημένος με τον στρόφαλο στον διαμήκη άξονα, σαν πισωκίνητο αυτοκίνητο και δίνει έμφαση στη ροπή με την ιπποδύναμη να είναι μάλλον περιορισμένη στα 165 άλογα. Φυσικά υπάρχει η εργοστασιακή έκδοση TFC με τα 180 άλογα, αλλά διάολε τα 2500 κυβικά έχουν πολύ ψωμί να δώσουν ακόμα.

Τη λύση για την ακόρεστη δίψα για άλογα έρχεται να δώσει η βρετανική TTS η οποία ειδικεύεται στο πάντρεμα υπερσυμπιεστών και μοτοσικλετών, ειδικά αυτών που δεν το χρειάζονται. Στην περίπτωση του power cruiser της Triumph έχουμε έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή, κομπρέσορα δηλαδή, της Rotrex ο οποίος συνοδεύεται από ένα σετ με ενισχυμένα πιστόνια και εκκεντροφόρους με πιο ταιριαστό στην υπερσυμπίεση προφίλ. 

 

 

Έτσι η ιπποδύναμη φτάνει τα 342 άλογα, αν και υπάρχει και η δυνατότητα μιας πιο ήπιας ρύθμισης χωρίς τα πιστόνια και τους εκκεντροφόρους, με την ιπποδύναμη να «περιορίζεται» στους 300. Η τιμή του κίτ είναι γύρω στις 9.500€ χωρίς τα πιστόνια και τους εκκεντροφόρους που προσθέτουν ένα 15% στην τιμή, και οι Βρετανοί έχουν πουλήσει ήδη 10 τέτοια κιτ. 

Η ροπή του πουσαρισμένου Rocket 3 φτάνει τα 37 κιλά και σε ό,τι αφορά την ταχύτητά του, γίνεται rocket όνομα και πράγμα με τις μετρήσεις αυτού του κτηνώδους γυμνού cruiser να δείχνουν 283χαω τελικής, αν και οι μηχανικοί της TTS πιστεύουν ότι ο μαγικός αριθμός 300, είναι απόλυτα εφικτός με τις κατάλληλες ρυθμίσεις.