Θα μπορέσει η νέα Honda Transalp να σώσει τη χαμένη τιμή των 750 κυβικών;

Σε μια εποχή που τα 1000 κυβικά θεωρούνται λίγα για μια μεγάλη on-off, η Honda εξακολουθεί να πιστεύει στην ουσία και όχι στους αριθμούς.

Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου Transalp έδειξαν μια μοτοσικλέτα που όλοι ήθελαν να τη δουν έτσι ακριβώς. Τα νοσταλγικά αυτοκόλλητα και τα χρυσά στεφάνια στους ακτινωτούς τροχούς θυμίζουν στους παλιούς τη μηχανή που είχαν και στους νέους μια τόσο-όσο ρετρό διάθεση. Όμως αν δούμε τη νέα Transalp σε άλλο χρωματικό συνδυασμό, πχ στο απρόσωπο γκρι χρώμα, καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που απλά δανείζεται ένα ιστορικό όνομα. Είναι μια ολοκαίορνογια μηχανή και δεν μοιράζεται τίποτα με την παλιά καλή Transalp, ούτε καν τη διάταξη του κινητήρα. 

Το μοναδικό κοινό μεταξύ της νέας Transalp και της παλιάς, είναι η λογική πρόταση αγοράς που κάνει έναντι της ομόσταυλης Africa Twin η οποία συνεχίζει να προσφέρει περισσότερα από όσα πραγματικά χρειάζεται ο μέσος αναβάτης. Μιλώντας για τον κινητήρα, η νέα Transalp ακολούθησε τον κανόνα του εν σειρά δικύλινδρου με στρόφαλο 270° αντί του κλασικού V2. Στην κεφαλή θα δούμε μόνο έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής στο στυλ Unicam που είδαμε πρώτη φορά στο CR-F. H επιπλέον αγωνιστική κληρονομιά του κινητήρα του δίνει μια απόδοση 92 ίππων ξεπερνώντας των ανταγωνισμό και ταυτόχρονα δηλώνει πως τα πολλά κυβικά δεν είναι πανάκεια.

 

 

Σε ότι αφορά το πόσο on και πόσο off είναι η νέα Transalp μάλλον βαδίζει σε ένα μονοπάτι σολομώντειας λύσης. Οι ακτινωτοί τροχοί, 21” ο εμπρός, υπόσχονται εκτός δρόμου περιπέτεια, αλλά η τοποθέτηση των εξατμίσεων, ο σχεδιασμός του σασί και οι επιλογές στις αναρτήσεις προσγειώνουν την Transalp σε πιο αστικά περιβάλλοντα. 

Πρόθεση της Honda είναι να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση έναντι του Tenere της Yamaha, με μοναδική έκπτωση τις εκτός δρόμου ικανότητες. Αυτό το κάνει προσφέροντας μια ασυναγώνιστη σουίτα ηλεκτρονικών που θυμίζει περισσότερο των ευρωπαϊκό ανταγωνισμό των 1000+ κυβικών.

 

 

Σε ένα φιλικό σχήμα 750 κυβικών και 92 ίππων, η Honda προσφέρει 4 riding modes με ένα από αυτά χωματερό, 4 προγράμματα ισχύος κινητήρα, 2 προγράμματα εμπλοκής ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης για τον πίσω τροχό, 3 διαφορετικά προγράμματα πέδησης κινητήρα σε συνεργασία με τον συμπλέκτη ολίσθησης υποβοήθησης και traction control με 5 βαθμίδες εμπλοκής συν πρόγραμμα που προστατεύει από ανεπιθύμητες σούζες.     

Αν όλα αυτά συνδυαστούν με μια τιμή λίγο κάτω από τις 12.000€, τότε είναι πολύ πιθανό να δούμε στους δρόμους όσα Transalp βλέπαμε και πριν από 20 χρόνια.