H Honda CL 500 έρχεται να μας θυμίσει τη χρήσιμη απλότητα της μοτοσικλέτας

Με έμπνευση από τα CL της δεκαετίας του ‘60 και υλικά από το σύγχρονο Rebel, η Honda προσφέρει την ουσία του μοτοσικλετισμού χωρίς περιττά «λιπαρά»

Όλη αυτή η ρετρό κρίση ταυτότητας στις μοτοσικλέτες τα τελευταία χρόνια, μεγαλύτερη από κάθε άλλη μορφή καταναλωτικής νοσταλγίας, έχει επιτρέψει στους μηχανόβιους να καθίσουν να σκεφτούν λίγο το τι είναι αυτό που πραγματικά χρειάζονται από μία μοτοσικλέτα. Ταυτόχρονα έφερε και νέους αναβάτες στον χώρο που γοητεύονται από το ρετρό σχήμα, αλλά ερωτεύονται τη χρήση. 

Η επιτυχία των modern classics δεν βασίζεται σε ένα εμπόριο νοσταλγίας, αυτή είναι αφορμή που φέρνει τους υποψήφιους αναβάτες στις εκθέσεις, αυτό που τους κάνει να υπογράφουν τις προκαταβολές είναι η επαφή μαζί τους. Γιατί κάτω από το περιτύλιγμα βρίσκεται μια σύγχρονη μοτοσικλέτα, αλλά μόνο όση χρειάζεται για να υπηρετήσει το σχήμα της. 

 

 

Μια τέτοια μηχανή είναι και η νέα Honda CL 500 που παρουσιάστηκε αυτές τις μέρες στην έκθεση μοτοσικλέτας του Μιλάνου. Το όνομά της ίσως θυμίζει κάτι σε κάποιους, CL ήταν η scrambler εκδοχή των CB, της ραχοκοκαλιάς της γκάμας της ιαπωνικής εταιρείας και μάλλον είναι το ιδανικό στυλ μοτοσικλέτας για την Ελλάδα. Γύρω από τον δικύλινδρο κινητήρα της CB 500 και το πλαίσιο της τσοπεροειδούς Rebel έχει στηθεί μια μοτοσικλέτα που είναι τόσο street και όσο εκτός δρόμου χρειάζεται για τους ελληνικούς δρόμους, χωρίς να πουλάει on-off φούμαρα.  

Ξεκινώντας από τις αναρτήσεις, έχουμε έναν συνδυασμό κλασικού πηρουνιού μπροστά και δύο παραδοσιακών αμορτισέρ πίσω. Σε συνδυασμό με τον τροχό των 19 ιντσών μπροστά, έχουμε την κατάλληλη μηχανή για τους ελληνικούς καρόδρομους, χωρίς να παριστάνει την σκληροτράχηλη on-off. Αντίστοιχα φιλικά είναι τα φρένα με έναν απλό δίσκο 310mm μπροστά και το χαμηλό ύψος της σέλας στα 790mm. 

 

 

Στο πίσω μέρος δεσπόζει το τελικό τοποθετημένο ψηλά, όπως σε κάθε scrambler που σέβεται το όνομά του και όλη η αισθητική, από το ρεζερβουάρ, μέχρι τις φυσούνες του τιμονιού είναι αρκετά δεμένη ισορροπώντας τη νοσταλγία με τον σύγχρονο σχεδιασμό. Το δικάναλο ABS έχει λειτουργία εκτός δρόμου, κάτι που δείχνει ότι η Honda δεν θέλει να προσφέρει μόνο image με τη CL 500. 

Με την ιπποδύναμη στους 47 ίππους, είναι στον μέσο όρο που μπορεί να ικανοποιήσει έναν έμπειρο αναβάτη για μια μοτοσικλέτα καθημερινής χρήσης και ταυτόχρονα είναι εντός ορίων της Α2 κατηγορίας ώστε να αποτελέσει την πρώτη μεγάλη μοτοσικλέτα κάποιου.