50 χρόνια χωρίς Ferrari στο Le Mans ήταν πολλά

Η εταιρεία που είναι πρώτα ομάδα στα μηχανικότητα σπορ και μετά κατασκευαστής αυτοκινήτων σταματάει μια αδικαιολόγητη απουσία από την κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής.

Βλέποντας το Ford vs Ferrari είναι πολύ δύσκολο να χωνέψει κανείς ότι λίγο μετά η Ferrari σταμάτησε να φτιάχνει εξωτικά πρωτότυπα για αυτόν τον 24ωρο αγώνα-θεσμό για την αυτοκίνηση και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Κι όμως οι Ιταλοί αποφάσισαν να ρίξουν το βάρος της προσπάθειάς τους στη F1 και σε άλλους αγώνες αφήνοντας χωρίς βασίλισσα το Le Mans. Όλα αυτά μέχρι χθές, γιατί η Ferrari επιστρέφει και το κάνει όπως το έκανε ο Enzo. 

Αυτό που έκανε τη Ferrari τον θρύλο των δημόσιων δρόμων που ξέρουμε σήμερα, ήταν η κοινή καταγωγή που είχαν οι κινητήρες των μοντέλων παραγωγής με τους κινητήρες των αγωνιστικών της. Οι δωδεκαλίνδρες κόκκινες κεφαλές δεν έμοιαζαν, ήταν ίδιες, είτε βρίσκονταν κάτω από ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο αγώνων, είτε στο νέο απόκτημα ενός playboy που αρμένιζε στους δρόμους του πριγκιπάτου του Μονακό και εκτός του καθιερωμένου Σαββατοκύριακου της F1. Μετά την F50, την τελευταία Ferrari με αγωνιστικό pedigree, ήρθε και πάλι η στιγμή για να ενωθούν αυτοί οι δύο κόσμοι και μάλιστα όλο αυτό να γίνει μέσα από ένα επικό comeback.

 

 

H 499P που βλέπουμε στις φωτό είναι η επιστροφή της Ferrari στο Le Mans και τις κορυφαίες κατηγορίες των αγώνων αντοχής. Κάτω από το αεροδυναμικό της αμάξωμα βρίσκεται ένας τρίλιτρος V6 με δύο τούρμπο. Ναι, ο ίδιος κινητήρας που φοράει και η 296 GTB τόσο στην έκδοση δρόμου, όσο και στην αγωνιστική της μορφή στην κατηγορία GT3. Οι ομοιότητες με την 296 GTB δεν σταματούν μόνο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά σε όλο το σύστημα κίνησης. Δηλαδή η 499P θα είναι και αυτή υβριδική, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να στέλνει κάτι λιγότερο από 700 άλογα στον πίσω άξονα, ενώ οι πρόσθιοι τροχοί θα κινούνται από ένα ηλεκτροκινητήρα 270 ίππων με σύστημα ανάκτησης δύναμης KERS, όπως και στην F1. 

 

 

Πέρα από το μηχανικό σύνολο δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που να θυμίζουν την 296 GTB ή κάποια άλλη Ferrari παραγωγής, αλλά πρόκειται για μία μοναδική και πρωτότυπη κατασκευή από ανθρακονήματα. Είναι φυσικά μονοθέσιο με την κλασική «φούσκα» στο κέντρο που φιλοξενεί τον οδηγό, όπως όλα τα κλειστά αυτοκίνητα που συμμετέχουν σε αγώνες αντοχής και όπως είπαμε θα ανήκει στην κορυφαία κατηγορία LMH. Πριν δούμε στο Le Mans την 499P, θα τη θαυμάσουμε στο ντεμπούτο της στον 24ώρο αγώνα του Sebring τον προσεχή Μάρτιο και είναι ήδη νικήτρια στις καρδιές μας με τέτοιο comeback μετά από μισό αιώνα.  



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved