Σε δέκα χρόνια τα αυτοκίνητα ίσως μοιάζουν κάπως έτσι

Τουλάχιστον αυτό πιστεύει η VW με το λειτουργικό concept car GEN.TRAVEL

Ενώ όλοι σκεφτόμαστε για την ώρα πώς θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης χωρίς μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, τα εργοστάσια δεν το σκέφτονται καν από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν καν κιβώτιο ταχυτήτων. Ενώ το μεγάλο στοίχημα των εργοστασίων είναι τό πόσο γρήγορα και ομαλά θα γίνει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δεν βλέπουμε την πραγματικά μεγάλη αλλαγή που έρχεται, η αλλαγή που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση να μοιάζει με παράδοση ετών, την αυτόματη οδήγηση.

Για την ώρα το να κάθεσαι και να βλέπεις μια ταινία ενώ το αυτοκίνητο πηγαίνει μόνο του, είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται σε μάλλον νηπιακό στάδιο, κι ας ισχυρίζεται ο Elon Musk ότι τα Tesla του πάνε μια χαρά κι από μόνα τους. Επίσης όλες οι πειραματικές εφαρμογές του «αυτόματου πιλότου» στα αυτοκίνητα θεωρούν δεδομένο ότι θα συνεχίσουμε να οδηγούμε τα ίδια αυτοκίνητα που οδηγούμε και τώρα, κάτι που δεν λαμβάνει υπόψη τη μη εμπλοκή μας στην οδήγηση. Ακόμα και τα Tesla έχουν μια αρχιτεκτονική θέση οδήγησης αρκετά συμβατική.

 

 

Αυτό προσπαθεί να μας δείξει η VW με το concept car GEN.TRAVEL που δεν έχει μια καμπίνα σχεδιασμένη για οδήγηση. Η κάψουλα πάνω σε τροχούς είναι ένας λευκός καμβάς που μπορεί να διαμορφώνεται κατά βούληση, ανάλογα με τις ανάγκες αυτών που θα χρησιμοποιούν το GEN.TRAVEL κάθε φορά. Προσοχή, δεν μιλάμε για custom εσωτερικό ανάλογα με τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή, αφού αυτός δεν θα υπάρχει σύμφωνα με τη VW και όσα προβλέπει να έρχονται στον κόσμο των 4 τροχών. 

To μοντέλο χρήσης αυτού του VW είναι κάτι μεταξύ ταξί χωρίς οδηγό και ενοικιαζόμενου οχήματος. Είτε με συνδρομή, είτε με μίσθωση άνα χρήση, θα μπορεί κάποιος να στήνει μέσα σε δευτερόλεπτα το GEN.TRAVEL ανάλογα με τις ανάγκες του. Από την κλασική διάταξη των 4 καθισμάτων που κοιτούν στην ίδια κατεύθυνση και την αντικριστή σαν κουπέ τρένου με τραπέζι στη μέση που δίνει έναν business αέρα, μέχρι την «απόκρυψη» των δύο εκ των τεσσάρων καθισμάτων και τη μετατροπή των άλλων δυο σε κρεβάτι για νυχτερινό ταξίδι. 

 

 

Ενώ η VW υποστηρίζει ότι το GEN.TRAVEL δεν πρόκειται να αποτελέσει βάση για κάποιο μοντέλο παραγωγής, η διαμόρφωση του εσωτερικού πιστεύει ότι κάποια στιγμή θα περάσει στα αυτοκίνητα όταν η αυτόματη οδήγηση γίνει κανόνας και σε κάποια μορφή της θα τη δούμε σε κάποια φάση στα αυτοκίνητα που θα οδηγούμε την επόμενη δεκαετία. Σε κάποιους φαίνεται άσχημο αυτό το μέλλον, αλλά το form follows function πολλές φορές δεν δίνει καμία σημασία σε αυτό όταν είναι στη φάση της δημιουργίας νέων κανόνων.