To Nissan Z ίσως αργήσει να εμφανιστεί στους δρόμους, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία

Υπάρχουν αναμονές που μας ξενερώνουν, υπάρχουν και αναμονές που μας εξιτάρουν περισσότερο και το Nissan Z ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη κατηγορία.

Τα σπορ αυτοκίνητα της Nissan έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά κάθε ορκισμένου  petrolhead, ανεξάρτητα από τις οπαδικές του προτιμήσεις. Το Datsun 240Z ήταν η πρώτη σοβαρή απόπειρα των Ιαπώνων να κοιτάξουν στα μάτια καταξιωμένα ευρωπαϊκά εργοστάσια και εργοστάσια θρύλους. Από εκείνο το καλλίγραμμο Datsun κι έπειτα, οι Ιάπωνες δεν έφτιαχναν μόνο φτηνά και αξιόπιστα αυτοκίνητα, αλλά και ποθητά στην οδήγηση. 

Χάρη σε εκείνο το Ζ είδαμε στους δρόμους κάθε ιαπωνικό σπορ αμάξι, από τη Supra και το NSX, μέχρι τα Impreza και Lancer EVO. Παρά την ασφυκτική πίεση που νιώθουν τα σπορ βενζινοκίνητα οχήματα σήμερα, η Nissan δεν ξέχασε ποτέ εκείνο το σύμβολο που άνοιξε σε όλους νέους ορίζοντες, ακόμα και στους Ευρωπαίους έδειξε τον δρόμο ότι χαρακτήρας δεν σημαίνει να κάνεις κολλητή παρέα με τον ηλεκτρολόγο της γειτονιάς.

 

 

Το απερχόμενο 370Z έμεινε στην παραγωγή για 11 ολόκληρα χρόνια, ιδιαίτερα ασυνήθιστα μεγάλο διάστημα παραγωγής για ένα ιαπωνικό αυτοκίνητο. Ένα μόνο δείγμα το πόσο δύσκολη υπόθεση ήταν η εξέλιξη του αντικαταστάτη του. Το 400Z ήταν για πολλά χρόνια στα σκαριά, τόσα που ξεχάσαμε ότι το 370Ζ ήταν ακόμα στην παραγωγή. Τελικά το πλήρωμα του χρόνου ήρθε αν και έχασε το 400 από το όνομά του και πλέον είναι σκέτο Ζ. Ίσως είναι και ένας συμβολισμός μιας και είναι τουλάχιστον αμφίβολο το αν θα δούμε και άλλη γενιά μετά από αυτή. Το τελευταίο γράμμα του λατινικού αλφαβήτου ίσως να σηματοδοτήσει και  το τέλος συνολικά της σειράς των σπορ βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της Nissan στο πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση.

Όμως μέχρι να επιβεβαιωθεί το δυσοίωνο αυτό σενάριο, το ολοκαίνουργιο Ζ έρχεται με έναν τρίλιτρο V6 κάτω από το καπό, δύο τούρμπο και απαλλαγμένο από τους ιαπωνικούς περιορισμούς ιπποδύναμης καθώς θα αποδίδει 400 ίππους. Το «έρχεται»  βέβαια είναι κάπως σχήμα λόγου γιατί δεν ξέρουμε το πότε ακριβώς θα έρθει.

 

 

Το λανσάρισμα του νέου Ζ πάει από αναβολή σε αναβολή, όπως η τελευταία ταινία του Daniel Craig στον ρόλο του James Bond. Η ανακοίνωση της Nissan αναφέρει πώς αυτό οφείλεται σε προβλήματα στον εφοδιασμό ανταλλακτικών και όλοι ξέρουμε ότι εννοεί την παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπ που έχει αναγκάσει σε πάγωμα της παραγωγής πάρα πολλά εργοστάσια. 

Η νέα ανακοίνωση αναφέρει ότι τελικά το Ζ θα κυλήσει τους 19ηδες τροχούς του κάπου μέσα στο καλοκαίρι του 2023. Μια εξέλιξη που μπορεί να προκαλεί δυσφορία σε όσους το περιμένουν με ανυπομονησία, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται να τους ξενερώσει. Άλλωστε πρόκειται για το τελευταίο καθαρόαιμο βενζινοκίνητο σπορ αυτοκίνητο της Nissan, ίσως και το τελευταίο ιαπωνικό και σίγουρα ένα από τα τελευταία στον κόσμο γενικά. Ένα κύκνειο άσμα πάντα θα αξίζει την αναμονή.   



5 SHARES