H Honda που έκλεψε την καρδιά του Steve McQueen

H μοτοσικλέτα που άλλαξε μια για πάντα την ιστορία των δύο τροχών δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τον King of Cool.

Το 1969 ο άνθρωπος πατούσε το πόδι του στη Σελήνη, αλλά την ίδια στιγμή στη Γη κύλισε τις ρόδες της μια εξίσου «διαστημική» μοτοσικλέτα. Τη δεκαετία του ‘60 η Honda είχε ήδη χτίσει τη φήμη της ως κατασκευαστής μικρών, φτηνών και αξιόπιστων δικύκλων. Οι εισαγωγείς της όμως στην Αμερική έβλεπαν πώς το κοινό διψούσε για μεγαλύτερες, πιο γρήγορες μοτοσικλέτες και αν υπήρχε μια φόρμουλα να φτιάξει η Honda μια φτηνή, αξιόπιστη και γρήγορη μοτοσικλέτα, τότε θα χτυπούσαν μια φλέβα χρυσού. 

 

 

Καλές και άγιες οι αμερικάνικες, αγγλικές και ιταλικές μοτοσικλέτες της εποχής, αλλά δεν ήταν ούτε φτηνές, ούτε πολύ αξιόπιστες. Οι Ιάπωνες ήταν πολύ διστακτικοί στην αρχή και φοβόντουσαν τα βαθιά νερά. Δεν είναι και λίγο να πηγαίνεις από τα παπιά στο αντίπαλο δέος μιας Triumph Bonneville. Τα δολάρια που υποσχέθηκαν οι εισαγωγείς τελικά τους έπεισαν και τους χρωστάμε μεγάλη χάρη γιατί τίποτα δεν θα ήταν ποτέ ίδιο στον χώρο της μοτοσικλέτας μετά από αυτή την απόφαση.

Όλα όσα έμαθε η ζωή στον King of Cool

Η Honda διέβη τον μοτοσικλετιστικό Ρουβίκωνα και αντί να φτιάξει μια μεγάλη δικύλινδρη που θα κόντραρε σε τεχνικά χαρακτηριστικά τις Ducati και Norton της εποχής, έφτιαξε μια ρέπλικα από τα Grand Prix για καθημερινή χρήση. Η CB 750 ήταν τετρακύλινδρη, ένας αριθμός κυλίνδρων που μόνο μια MV Agusta είχε εκείνη την εποχή. Οι Ιάπωνες ήξεραν ότι αν ήθελαν να νικήσουν τους Ευρωπαίους μέσα στο σπίτι τους δεν έπρεπε να φτιάξουν μια αντάξια μοτοσικλέτα, αλλά μια καλύτερη.

 

 

Μαζί με την τεχνολογία αγώνων που έδωσαν στο κοινό την προίκισαν με μίζα που δουλεύει, ένα πεντατάχυτο κιβώτιο, δισκόφρενο και κυρίως, αξιόπιστη. Τη συνδύασαν με μια ανταγωνιστική τιμή ζητώντας ένα κλάσμα της τιμής μιας MV Agusta, και όλα τα άλλα είναι απλά ιστορία. 

Όταν ο Steve McQueen μας έμαθε πώς να φοράμε ρολόι

Αυτή η συγκεκριμένη Honda CB 750 έχει μια ακόμα μεγαλύτερη ιστορία να πει. Αρχικά πρόκειται για ένα μοντέλο Sandcast, δηλαδή πρόκειται για ένα μοντέλο παραγωγής της πρώτης χρονιάς με κάρτερ που έχουν χυτευτεί στο χέρι σε καλούπια άμμου προτού προχωρήσει σε πιο μαζικούς ρυθμούς παραγωγής η Honda. Επίσης είχε έναν πολύ ενδιαφέροντα πρώτο ιδιοκτήτη, τον Steve McQueen

 

 

Ο King of Cool αγαπούσε τους δύο τροχούς πριν καν γίνει ηθοποιός, μάλιστα χρηματοδότησε τα μαθήματα υποκριτικής που έκανε χάρη στις επιτυχίες του στους αγώνες. Μια αγάπη που κράτησε και αργότερα και μια μοτοσικλέτα σαν τη CB 750 δεν θα μπορούσε να λείπει από τη συλλογή του. Σαν πρώτος ιδιοκτήτης στην άδεια δεν φαίνεται το όνομα του Steve McQueen, αλλά η Solar Productions. Πρόκειται για την εταιρεία παραγωγής που είχε ο McQueen και μέσω αυτής έκανε όλες τις αγορές των περιουσιακών του στοιχείων. 

Μετά από τις απαραίτητες εργασίες ανακατασκευής η CB 750 Sandcast του Steve McQueen είναι προς πώληση και είναι μια σπάνια ευκαιρία για κάθε συλλέκτη να συνδυάσει σε μια αγορά ένα σύμβολο των δύο τροχών με προστιθέμενη αξία από τη χρήση.  



19 SHARES