Μια Lancia Fulvia μας θυμίζει πώς ουκ εν τω πολλώ το ευ

Τι χρειάζεται για να φτιάξεις ένα στυλάτο κουπέ που μπορεί να τραβάει τα βλέμματα στους δρόμους του Μονακό και ταυτόχρονα να κερδίζει το ράλι του; Σύμφωνα με τη Lancia, ούτε 4 μέτρα αμαξώματος.

Κάποτε η Lancia δεν είχε μόνο ένα Fiat Punto με αλκαντάρα στην γκάμα της και ήταν μια εταιρεία με τη δική της ξεχωριστή ταυτότητα. Οι περισσότεροι θυμούνται με νοσταλγία τις Delta Integrale που έγραψαν χρυσές σελίδες στα ράλι, ένα αυτοκίνητο που ακόμα και στην έκδοση δρόμου με τα διαφορικά είχε πάνω του τεχνολογία που οι Ιάπωνες έκαναν πολλά χρόνια να την ξεπεράσουν με τα Evo και τα WRX. Η Delta Integrale ήταν το τελευταίο λαμπρό κεφάλαιο των Ιταλών στα ράλι, πρίν η μητρική Fiat αποφασίσει να δώσει το αγωνιστικό βάρος στη Ferrari και τη Formula 1. Πριν από αυτή είχαν προηγηθεί ηS4, η 037, η Stratos και η Fulvia HF που θα δούμε σήμερα, η ρίζα του «καλού»

 

 

Το μήκος της ήταν λίγο μεγαλύτερο από το σύγχρονο Fiat 500, αλλά είχε μεγάλη καρδιά. Μεταφορικά, γιατί και ο κινητήρας της ήταν εξαιρετικά μαζεμένος σε διαστάσεις έχοντας την ασυνήθιστη για σήμερα διάταξη σε στενό V4 με κοινή κεφαλή και για τα δύο τμήματα του V, όπως συμβαίνει με τους VR6 και W12 κινητήρες της VW. 

O μικρός αυτός κινητήρας έδινε κίνηση στους πρόσθιους τροχούς, κάτι εξίσου πρωτοποριακό για τη δεκαετία του ‘60, κάτι που έδινε τρομερά σταθερό κράτημα στο μικρό ιταλικό κουπέ και άνοιξε τον δρόμο για τις επιτυχίες στα ράλι. Η ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός με ψαλίδια το κιβώτιο 5 σχέσεων και τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς συμπλήρωναν το τεχνολογικό πακέτο αιχμής.

 

 

Ακόμα και στην πολύ δημοφιλή στην Ελλάδα έκδοση για φορολογικούς λόγους των 1,3 λίτρων, η απόδοση ξεπερνούσε τους 90 ίππους, ενώ η κορυφαία 1,6 έφτανε τα 132 άλογα και ήταν η βάση για το αυτοκίνητο που έτρεχε στα ράλι, μέχρι την άφιξη της εξωτικής Stratos με τον κινητήρα της Ferrari στην πλάτη του οδηγού. Δυστυχώς η Fulvia δεν βρήκε ποτέ την πραγματική αντικαταστάτριά της. Η Lancia Beta που τη διαδέχθηκε ήταν ο πρώτος καρπός της συνεργασίας της Lancia με τη Fiat και ένα αυτοκίνητο που έψαχνε να βρει τη δική του ταυτότητα σε μια δύσκολη εποχή για την αυτοκίνηση. 

 

 

Το πνεύμα της όμως συνέχισε να δίνει έμπνευση τους μηχανικούς της Lancia που προετοίμαζαν τα αυτοκίνητα για τους αγώνες ράλι, ένα πνεύμα που έμεινε ολοζώντανο μέχρι τις αρχές της δεκαετία του ‘90. Το concept car που είδε το φως της δημοσιότητας το 2003 δυστυχώς δεν μετατράπηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής, όπως το Fiat 500, όμως το ενδιαφέρον για το πιο στυλάτο και μικρό κουπέ δεν έχει εξαντληθεί. Η Lancia αναμένεται να αναγεννηθεί από τις στάχτες της και ποιος ξέρει; Ίσως ανάμεσα στα ηλεκτρικά SUV να υπάρχει και χώρος για ένα μικρό και προσιτό κουπέ. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved