Το Polestar O2 δίνει ανάσα ζωής στα διθέσια κάμπριο

Ίσως τελικά τα SUV να μην είναι μονόδρομος για το μέλλον.

Η Polestar εξελίσσεται σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα project στον χώρο της αυτοκίνησης. Ξεκίνησε ως sub brand γρήγορων και πολυτελών εκδόσεων της Volvo για να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτονομία και τελικά να εξελιχθεί σε μια συνεργασία μεταξύ της σουηδικής εταιρείας και της Geely, του κινεζικού κολοσσού που ελέγχει μεταξύ άλλων και τη Volvo, αυστηρά προσανατολισμένη στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Το πόσο επεκτείνεται γκάμα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι ενδεικτικό της επεκτατικής τους τάσης εις βάρος των παραδοσιακών θερμικών, και με το Polestar O2 πέφτει και το τελευταίο οχυρό. Μπορεί να έχουμε δει αυτοκίνητα πόλης, μικρά οικογενειακά, μεγάλα σεντάν, SUV αλλά και hypercars με ηλεκτροκινητήρα, όμως στην κατηγορία των κλασικών διθέσιων cabrio, δεν έχουμε δει κάτι αξιόλογο εκτός από το Tesla Roadster. 

 

 

Για πρώτη φορά η παρουσίαση ενός ηλεκτρικού concept car δεν συνοδεύεται από στοιχεία επιτάχυνσης και αυτονομίας σε μια προσπάθεια της Polestar να εστιάσει το ενδιαφέρον του κοινού στα δομικά στοιχεία του O2. Το σασί από αλουμίνιο πρόκειται για μια πλατφόρμα πάνω στην οποία θα δούμε μια μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων και το μόνο που διαφημίζει η Polestar σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, είναι το ότι υπόσχεται ικανοποιητική αυτονομία και χωρητικότητα μπαταριών παρά το περιορισμένο μεταξόνιο του μικρού roadster.

Η σχεδιαστική ταυτότητα του νέου brand έχει ενσωματωθεί στη σιλουέτα του O2 η οποία παραμένει κομψή και αεροδυναμική ανεξάρτητα από τη θέση της hardtop οροφής του. Η ανοιχτή οροφή όμως δίνει και μια καλύτερη, πιο ανεμπόδιστη, ματιά στο εσωτερικό του νέου Polestar το οποίο έχει να επιδείξει έντονη περιβαλλοντική συνείδηση. 

 

 

Ολόκληρο το σαλόνι, τα καθίσματα, το ταμπλό, οι επενδύσεις στις πόρτες, μαλακές και σκληρές επιφάνειες, είναι κατασκευασμένα από το ίδιο ανακυκλωμένο υλικό. Πρόκειται για ένα θερμοπλαστικό μονοϋλικό που μπορεί να αποκτήσει διαφορετικές μηχανικές ιδιότητες, αλλά και υφή ανάλογα με την κατεργασία που έχει δεχθεί και μάλιστα χωρίς να έχει αρμούς συναρμολόγησης όντας μονοκόμματο σχεδόν.

Όμως η μεγάλη έκπληξη του Polestar O2 βρίσκεται στον χώρο αποσκευών. Εκτός από τη Volvo, η Geely έχει στο portfolio της και την Aerofugia, μια αμερικάνικη start up που αναπτύσει τεχνολογία κάθετης απογείωσης και προσγείωσης. Οι δύο αυτές εταιρείες ανέπτυξαν ένα ειδικό drone το οποίο «απελευθερώνεται» από το πίσω μέρος του O2 και μπορεί να ακολουθεί αυτόνομα το αυτοκίνητο κινηματογραφώντας μια γραφική διαδρομή, αρκεί το Polestar να κινείται με ταχύτητες ως 100 χαω. 

 

 

Μόλις το drone τελειώσει την κινηματογράφηση, επιστρέφει στο αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα editing του βίντεο μέσω της οθόνης των 15 ιντσών που έχει στο ταμπλό. Το editing μπορεί να γίνει μόνο με το αυτοκίνητο σταματημένο και για την Polestar αυτό είναι ένα κίνητρο που θέλει να δώσει στους οδηγούς για να σταματήσουν να χρησιμοποιούν με επικίνδυνο τρόπο τα smartphones. 

Η Polestar έχει την τάση να φτιάχνει τα concept car της με γνώμονα τον ρεαλισμό, ας μην ξεχνάμε ότι το Polestar 5 ήταν ένα πρωτότυπο που βρήκε τον δρόμο προς τη γραμμή παραγωγής, οπότε ίσως το roadster που βλέπουμε στις φωτογραφίες να μην είναι και τόσο επιστημονική φαντασία, όπως και το drone που φιλοξενεί.