H Audi παρουσίασε ένα νέο πισωκίνητο R8 V10 γιατί μπορεί

Η χιονοστιβάδα των ηλεκτρικών E-Tron μας έκανε για λίγο να χάσουμε κάθε ελπίδα για ένα πραγματικά καινούργιο supercar με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως η Audi συνεχίζει να τραβάει άσσους από το μανίκι της.

Μπορεί το R8 να μην έχει το hype και τη φήμη που είχε κάποτε, στα πρώτα χρόνια της δόξας του, όμως παραμένει εκείνο το αυτοκίνητο που γνωρίσαμε κατά την παρουσίασή του. Δηλαδή ένα κεντρομήχανο supercar με κοινό κινητήρα με μοντέλα της Lamborghini που μπορεί να καταπίνει χιλιόμετρα στην Autobahn με την ίδια ευκολία που ντροπιάζει Ferrari στις πίστες. Δύσκολος συνδυασμός τον οποίο οι Γερμανοί τον κατάφεραν και με το παραπάνω. 

 

 

Και το κατάφεραν τόσο καλά που δεν έχουν σταματήσει να επενδύουν και να το βελτιώνουν συνεχώς. Μάλιστα λίγο το πολυτραγουδισμένο τέλος των supercars όπως τα ξέραμε, η Audi τόλμησε κι έβγαλε ένα R8 όπως περίπου οφείλει να είναι ένα παραδοσιακό supercar. Τι περιλαμβάνει ένα τέτοιο αυτοκίνητο της παλιάς σχολής; Τα εξής πολύ απλά, αλλά σπάνια στοιχεία: Έναν κινητήρα V10, αλήθεια περιμένει κανείς να υπάρχει σε ένα δύο χρόνια κινητήρας με πάνω από 6 κυλίνδρους; Ένας κινητήρας διαμάντι που δεν έχει καμία βοήθεια, ούτε από τούρμπο, αλλά ούτε και από κάποιο υβριδικό σύστημα με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες. Αλλά έχει κι άλλο, για χάρη της ανόθευτης εμπειρίας, η Audi εγκατέλειψε την τετρακίνηση και αυτή η έκδοση του R8 είναι πισωκίνητη.

 

 

Η ιστορία της γερμανικής εταιρείας είναι σχεδόν ταυτισμένη με την τετρακίνηση και το σύστημα quattro και η εγκατάλειψή του για αυτό το μοντέλο, το κάνει ακόμα πιο ιδιαίτερο και σπουδαίο. Μάλιστα είναι τόσο ιδιαίτερο που η Audi φρόντισε να το διακοσμήσει και με το σηματάκι RWD στο ταμπλό. 

Ο ανανεωμένος κινητήρας αποδίδει 30 περισσότερους ίππους και στέλνει 562 καθαρόαιμα άλογα στους, πίσω φυσικά, τροχούς μέσω ενός κιβωτίου S Tronic 7 σχέσεων κι ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Το 0-100 έρχεται σε μόλις 3,7 δεύτερα για την κλειστή έκδοση και 3,8 για τη Spyder, με την τελική να φτάνει τα 326 χαω και στις δύο εκδόσεις. 

 

 

Οι Γερμανοί πιστεύουν τόσο πολύ στο καθαρόαιμο αγωνιστικό DNA του R8 V10 RWD που δηλώνουν ότι το 60% των μηχανικών του μερών προέρχεται από το αγωνιστικό LMS GT4 R8. Βέβαια το αγωνιστικό του pedigree και η απουσία τετρακίνησης δεν πρέπει να τρομάζει τους επίδοξους οδηγούς του σπαρτιατικού R8. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου είναι τόσο πλήρη και foolproof που περιλαμβάνουν μέχρι λειτουργία drift mode για ασφαλή παιχνίδια στην άσφαλτο. Ένα κύκνειο άσμα των old school supercars ή μια ελπίδα για το μέλλον; Ό,τι κι αν είναι ας το απολαύσουμε όσο κρατάει ακόμα.