To θρυλικό Renault 5 Turbo επιστρέφει ως restomod

Με 400 άλογα και σασί από ανθρακονήματα τιμά και με το παραπάνω την κληρονομιά του κεντρομήχανου hot hatch.

H Renault έχει δικαίως τη φήμη της φήμη της εταιρίας η οποία τα έκανε όλα λίγο διαφορετικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πρωτοπόρα στη χρήση της υπερτροφοδότησης, όταν θέλησε να κατακτήσει τον κόσμο των rally δεν αρκέσκτηκε μόνο εκεί. Το Renault 5 ήταν μέχρι τότε ένα χαριτωμένο αυτοκίνητο πόλης με έξυπνες λύσεις στην αξιοποίηση των χώρων και ένας turbo κινητήρας δεν ήταν αρκετός, έπρεπε να αλλάξει και θέση. 

 

Το κεντρομήχανο Renault 5 Turbo μπορεί να μην έγινε τρομερή εμπορική επιτυχία, άλλωστε ο στόχος του ήταν αμιγώς να ομολογκαριστεί ένα σχεδόν αγωνιστικό αυτοκίνητο, όμως οι επιτυχίες του στα ασφάλτινα rally έχτισαν τόσο μεγάλο μύθο, ο οποίος έδωσε καύσιμο για τη μεγάλη επιτυχία του Renault 5 GT Turbo της γενιάς που ακολούθησε. 

 

Ο φήμη αυτού του ιδιαίτερου αυτοκινήτου έφτασε μέχρι την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αξιομνημόνευτο για ένα μικρό ευρωπαϊκό hot hatch. Έτσι τρεις ακραιφνείς γαλλόφιλοι στο Los Angeles έφτιαξαν τη Legende Automobiles με στόχο τη φροντίδα και το customising γαλλικών οχημάτων. Για το 5 Turbo όμως σκέφτηκαν πως του άξιζε κάτι καλύτερο από ένα απλό customising.  

 

Έχοντας ως βάση ένα απλό 5άρι, πήραν μέτρα κι έφτιαξαν ένα ολοκαίνουργιο σασί από ανθρακονήματα. Ό,τι βλέπετε, αλλά και ό,τι δεν βλεπετε, είναι από το πανάλαφρο κι εξωτικό αυτό υλικό. Εκτός από το κυρίως πλαίσιο, ότι ήταν κάποτε λαμαρίνα, πόρτες, καπό φτερά κλπ, είναι πλέον από ανθρακόνημα. Και ενώ καταβλήθηκε προσπάθεια οι γραμμές και οι αναλογίες να κρατηθούν όσο πιο κοντά στο πρωτότυπο, δεν ξέχασαν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές εκμοντερνισμού.

 

 

Για παράδειγμα τα φτερά έχουν «ανοίξει» για να δεχτούν τις μεγαλύτερες ζάντες των 16 και 17 ιντσών, μπρος-πίσω αντίστοιχα. Ο προφυλακτήρας πίσω φιλοξενεί αεροδυναμικό διαχύτη και φυσικά τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Εκμοντερνισμός που έχει περάσει στο εσωτερικό με ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση καθώς ο πίνακας οργάνων και το οβάλ τιμόνι δεν θυμίζουν σε τίποτα τη δεκαετία του ‘80. 

 

 

Τα πιο ενδιαφέροντα φυσικά βρίσκονται πίσω από τα καθίσματα, εκεί που κάποτε ήταν ένας κινητήρας 1,4 λίτρων, με turbo φυσικά, και 160 άλογα. Οι άνθρωποι της Legende Automobiles είναι μυστικοπαθείς σε αυτό το κομμάτι μας αφήνουν μόνο την ανακοίνωση της ιπποδύναμης των 400 ίππων. 

 

 

Με δεδομένο το ελάχιστο βάρος που εξασφαλίζει η εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων είναι σχεδόν σίγουρο πώς αυτό το restomod θα έχει επιδόσεις που θα θυμίζουν supercar και είναι ικανό για να κρατήσει ζωντανή τη φλόγα του παλιού καλού  R5 Turbo. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved