H νέα Sportster S είναι μια πραγματική επανάσταση για τη Harley Davidson

Όλα τα ωραία πρέπει κάποτε να τελειώσουν και μετά από 64 χρόνια αερόψυκτων Sportster ήρθε η ώρα για το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της αμερικάνικης μοτοσικλέτας. 

Τι κάνεις όταν έχεις στα χέρια σου μια μηχανή που πουλάει σαν ζεστό ψωμί χωρίς ουσιαστικές αλλαγές τις τελευταίες δεκαετίες; Την τραβάς από τα μαλλιά κρατώντας όσο μπορείς στην αγορά αφού ο κόσμος διψάει για μηχανές γεμάτες χαρακτήρα και χωρίς πολλά φρου-φρου κι αρώματα. Αυτή ήταν η ιστορία του Sportster της Harley Davidson, μιας μοτοσυκλέτας έγραψε τη δική της ιστορία κόντρα σε προκαταλήψεις και στερεότυπα. 

 

 

Για πολλά χρόνια ήταν το παραπαίδι της μάρκας, απλά μια entry level Harley για κάποιον που ήθελε να πάρει την πρώτη του μέχρι να ενηλικιωθεί μοτοσυκλετιστικά και μετά από λίγα χρόνια να προχωρήσει στη μεγάλη Harley. Με τα χρόνια η ρετσινιά αυτή χάθηκε. Ο κόσμος έκανε στροφή σε πιο απλές μοτοσικλέτες, λιτές και νοσταλγικές, η Sportster ήταν πιο επίκαιρη από ποτέ. 

Για να παραμείνει στην αγορά έπρεπε να κάνει τις απαιτούμενες υποχωρήσεις, να αποκτήσει καλύτερα φρένα και καθαρότερο κινητήρα, τα κατάφερε μέχρι ενός σημείου όμως ο αερόψυκτος V2 των 45° με τον εκκεντροφόρο στο κάρτερ και τα ωστήρια είχε αρχίσει να δείχνει τα σημάδια του. Ο κύβος ερρίφθη και μια ολοκαίνουργια υδρόψυκτη Sportster έπρεπε να καλύψει άμεσα το κενό προλαβαίνοντας τους επίδοξους ανταγωνιστές.

 

 

Η νέα Sportster S δεν μοιράζεται ούτε βίδα με την απερχόμενη Sportster, μια μεγάλη υπόθεση για τη Harley που συνηθίζει να εξελίσσει τα μοντέλα της και να μην τα σχεδιάζει σε λευκό χαρτί. Καρδιά της Sportster S είναι ο νέος υδρόψυκτος κινητήρας των 1250 κυβικών που κινεί και τη μεγάλη on off Pan American, σε μια μια πιο ήπια έκδοση. Με 125 ίππους υπόσχεται μια απόδοση που δεν θα θυμίζει σε τίποτα τις παλιές Harley. 

 

 

Για την εμφάνισή της οι σχεδιαστές από το Milwaukee είχαν και το πιο δύσκολο έργο. Ήθελαν μια εμφάνιση που να φωνάζει από μακριά Sportster, αλλά να μην είναι μια αντιγραφή. Τη λύση έδωσε ένα έξυπνο παζλ από ιδέες που έχουν διαχρονικά εφαρμοστεί σε διάφορα μοντέλα Sportster, αλλά ποτέ όλες μαζί. Το μικρό ρεζερβουάρ των 12 λίτρων είναι καθαρά τσόπερ, τα φαρδιά λάστιχα μπρος-πίσω είναι σαν του Forty-Eight και οι δύο εξατμίσεις ψηλά από την ίδια πλευρά θυμίζουν XR 750 και το αγωνιστικό παρελθόν της φίρμας. 

 

 

Η τιμή της, 15000 δολάρια στην Αμερική, είναι σίγουρα ανεβασμένη σε σχέση με τις Sportster που ξέραμε, όμως παραμένει προσιτή για μια μηχανή του είδους. Η εμφάνισή της πείθει πως μπορεί να αντέξει την κληρονομιά ενός τόσο βαριού ονόματος. Το μόνο που μένει είναι να δούμε τι θα πει και το το κοινό, θα της δώσει ψήφο εμπιστοσύνης; Θα το μάθουμε το φθινόπωρο που θα έρθει και στην Ελλάδα.   

  



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved