Formula One: Μήπως φέτος θα έχει επιτέλους ενδιαφέρον;

Οι δυο πρώτες στροφές στη φετινή Formula One, δείχνουν πως το σασπένς δεν βρίσκεται παρκαρισμένο στα πιτς.

Δεν αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό πως τα τελευταία χρόνια κάθε φαν της Formula One, πέρα από την φρενίτιδα των προσπεράσεων και του DRS αλλά και της απίστευτης αγωνίας για πιθανό τρακάρισμα στην εκκίνηση, έχει χάσει το ενδιαφέρον του όσον αφορά το πρωτάθλημα και την τελική κατάταξη. Η Mercedes με τις παρούσες συνθήκες και κανόνες δεν φαίνεται να χάνει με τίποτα άλλο ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ ο Lewis Hamilton με βάση την εκκίνηση του 2021 έχει βάλει πλώρη για το ραντεβού του με την ολοκληρωτική καταξίωση στο πάνθεον της ιστορίας. Εκεί που εφόσον τερματίσει και φέτος στην κορυφή θα είναι δίχως κάθε αμφιβολία ο οδηγός με τις περισσότερες κατακτήσεις όλων των εποχών, πάνω ακόμα και από τον θρυλικό Michael Schumacher.

 

 

Η πρώτη εκκίνηση της σεζόν στο Bahrain έδειξε πως οι ανακατατάξεις των ομάδων (Vettel στην Aston Martin, Sainz Jr. στη Ferrari) δεν αναμένεται να παίξουν μεγάλο ρόλο, με τις περισσότερες εξ αυτών να μην έχουν επενδύσει τόσο πολύ στη φετινή χρονιά εν αναμονή των ριζικών αλλαγών στους κανονισμούς. Ο αγαπητός δημοσιογράφος, Νίκος Κορόβηλας άλλωστε το επιβεβαίωσε με την ατάκα του για τη Haas F1 κατά τη διάρκεια της κούρσας στην Imola:

«Στην Haas δεν αγχώνονται φέτος καθόλου για το αποτέλεσμα αποφασίζοντας να μην επενδύσουν σε τίποτα γύρω από το μονοθέσιο αναμένοντας τις τεράστιες αλλαγές στο τέλος της σεζόν, παρά μόνο στην εξέλιξη του νεαρού Mick Schumacher».

Όχι ότι δεν το περιμέναμε, αλλά φαινόταν πως (και) η φετινή κούρσα του πρωταθλητή θα ήταν υπόθεση για δύο: του Lewis Hamilton και του Max Verstappen.

 

 

Όμως…

Όπως έχει πει παλιότερα ο Niki Lauda «για να είσαι ο καλύτερος πρέπει να έχεις διάρκεια», ένα μότο που ειδικά στη Formula One έχει την απόλυτη εφαρμογή, καθώς ο δρόμος είναι μακρύς και ακόμα και αν δεν έχεις κερδίσει ποτέ την πρώτη θέση έχεις τη δυνατότητα να βρεθείς στην κορυφή μαζεύοντας σταθερά πολλούς πόντους ανά αγώνα. O θρυλικός Αυστριακός άλλωστε κέρδισε πρωτάθλημα το 1977, έχοντας λιγότερες πρωτιές από τον τρίτο στη βαθμολογία, Mario Andretti.

Με βάση την έκβαση των πρώτων δύο Grand Prix της σεζόν σε Bahrain και Imola, Hamilton και Verstappen μοιράζονται από μία πρωτιά και μια δεύτερη θέση στη βαθμολογία και βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής στη βαθμολογία (στο +1 o Hamilton). Μαζί με αυτούς υπάρχει και ένα όνομα που δείχνει ότι θα «ενοχλήσει» αρκετά τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα αν το μονοθέσιό του αναβαθμιστεί και ευνοηθεί από τους νέους κανονισμούς. Και το όνομα αυτού, Lando Norris.

 

 

Ίσως είναι νωρίς να μιλάμε ακόμα για την εξέλιξη του πρωταθλήματος, ωστόσο ποιος είδε τη φετινή εκκίνηση και δεν χάρηκε που η McLaren μοιάζει να μπαίνει ξανά σε ανταγωνιστικά λημέρια; Ο 21 ετών πιλότος «πετούσε» στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου (δεν το λέω μόνο εγώ, ο Κορόβηλας πάλι) και με την απόδοσή του στους δύο πρώτους αγώνες (τέταρτη θέση στο Bahrain, βάθρο και τρίτη θέση στην Imola) φανερώνει πως φέτος έφτασε η ώρα για το μεγάλο ξεπέταγμά του.

Το να μπει «σφήνα» στους δύο πρώτους μοιάζει δύσκολο, με την κραυγή απόγνωσης την ώρα που τον ξεπερνούσε ο Hamilton στην ενδοεπικοινωνία με την ομάδα του «είναι πολύ γρήγορος για μένα» να αγγίζει την ψυχή κάθε φαν του αθλήματος, γεμίζοντάς τον παράλληλα με προσμονή και ανάγκη να τον δει να «γιγαντώνεται» τα επόμενα χρόνια. Το αν η φετινή σεζόν θα είναι ανταγωνιστική όσον αφορά την πρωτιά, το αν θα παλέψουν σώμα με σώμα Vestappen και Hamilton ή ο ένας θα ξεμακρύνει στη βαθμολογία κανείς δεν το γνωρίζει. Η μανία του Hamilton όμως και η φαντεζί ικανότητά του στις προσπεράσεις, σε συνδυασμό με το κορυφαίο μονοθέσιο της εποχής κάνουν τον τελευταίο ισχυρισμό δύσκολο έως απίθανο, ωστόσο ποτέ δεν είναι κακό να ελπίζουμε.

Πώς αλλιώς να μεταφράσουμε το ότι έχασε τη θέση του μετά γλίστρημα στο οδόστρωμα στον 34ο γύρο κατρακυλώντας στην 9η θέση, αλλά τερμάτισε 2ος; 

 

 

Η αρχή της σεζόν έχει πολλά πράγματα που θα σε πείσουν για να ασχοληθείς με τη φετινή Formula One. Από την μάχη για το φετινό πρωτάθλημα, την πρόοδο του ελπιδοφόρου Mick Schumacher, την τελευταία (;) κούρσα στην καριέρα του Hamilton, την προσπάθεια του Verstappen για να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο ή την επιστροφή της McLaren μέσω του φαντεζί Lando Norris;

Για την ώρα δείχνει να κερδίζει έδαφος απέναντι στον κατά πολλούς, επόμενο μεγάλο πρωταθλητή που ακούει στο όνομα Charles Leclerc της Ferrari. Το επόμενο ραντεβού ταχύτητας, ανήμερα του Πάσχα στην πίστα της Πορτογαλίας θα φανερώσει αν οι ελπίδες μας έχουν κάποια βάση ή θα γίνουμε μάρτυρες ενός ακόμα «περιπάτου» από τον πιλότο της Mercedes.