Το νέο Lada Niva δεν θα προδώσει τους λάτρεις της εκτός δρόμου περιπέτειας

Μετά από 44 χρόνια στις λάσπες και τα χιόνια, το θρυλικό ρωσικό εκτός δρόμου επιτέλους ανανεώνεται και εκπολιτίζεται.

Λίγα αυτοκίνητα έχουν καταφέρει να χτίσουν γύρω τους ένα cult μύθο ακόμα και σε όσους δεν είχαν ποτέ την τύχη (ή την ατυχία, είναι ζήτημα οπτικής) να το οδηγήσουν ή να είναι απλά επιβάτες. Ο Σκαραβαίος της VW, το παλιό Mini και το Citroën 2CV είναι μερικά από αυτά. Ίσως το μοναδικό αυτοκίνητο με καταγωγή από το αντίπαλο στρατόπεδο του Ψυχρού Πολέμου που έχτισε έναν αντίστοιχο παγκόσμιο μύθο είναι το Lada Niva. 

Cult μύθοι ακολουθούν πολλά αυτοκίνητα του υπαρκτού σοσιαλισμού όπως το ανατολικογερμανικό Trabant ή το γιουγκοσλάβικο Zastava, αλλά όλα έγιναν διάσημα για τους λάθος λόγους. Σε αντίθεση με το Niva που δεν έκρυψε ποτέ τις προθέσεις του. Παρουσιάστηκε πριν από 44 χρόνια ως ένα σκληροτράχηλο εκτός δρόμου αυτοκίνητο, που ναι μεν κινείται αργά, αλλά υπόσχεται να σε πάει παντού. Μπορεί να θεωρείται ξεπερασμένο εδώ και αρκετά χρόνια όμως οι αναρριχητικές του ικανότητες το κρατούν ακόμα στην παραγωγή και είναι διαθέσιμο σε πολλές χώρες. Η Lada ανήκει πλέον στο portfolio της Renault και οι Γάλλοι σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν αυτό το δυνατό brand name.

 

 

Από την εικόνα του σκληροτράχηλου, άβολου, αργού και αντιοιλογικού οχήματος κράτησαν ευτυχώς μόνο του πρώτο και παρουσίασαν το Lada Niva Vision. Όσο παρέμενε στο στάδιο του concept car δεν παρουσίαζε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού έχουμε δει κι άλλες φορές στο παρελθόν αντίστοιχες κινήσεις που όμως έληξαν άδοξα για τους Ρώσους. Το στοιχείο που διαφοροποιεί το Vision είναι ότι πήρε το πράσινο φώς από τους Γάλλους και θα μπει σύντομα στην παραγωγή με τις λιγότερες δυνατές προσαρμογές. 

 

 

Το νέο Niva θα βασίζεται πάνω στη νέα εταιρική πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιούν τα Renault Captur και Nissan Juke. Την παράσταση φυσικά κλέβουν οι πλευρικές γραμμές με τα έντονα νεύρα που δίνουν ένα αρκετά μυώδες προφίλ και την οφθαλμαπάτη ότι το νέο Niva παραμένει τρίθυρο αν και είναι πεντάθυρο στην πραγματικότητα. 

Όλα δείχνουν πως το νέο Niva θα κόψει το γέλιο όσων το ειρωνεύονται και ταυτόχρονα θα κερδίσει ακόμα περισσότερους cult ακολούθους. Ακόμα και αυτούς που βάζουν ψηλά στις ιεραρχήσεις τους την προστασία του περιβάλλοντος καθώς θα υπάρξει και ηλεκτροκίνητη έκδοση, το περίμενε κανείς αυτό από ένα Lada Niva;



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved