ΜΑΡΚΟΣ ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ / EUROKINISSI Οι stars του Παναθηναϊκού έφεραν το απόλυτο μπασκετικό street look

Οι Κέντρικ Ναν, Τι Τζέι Σορτς, Χουάντσο Ερνανγκόμεθ, Ρισόν Χολμς και Τζέριαν Γκραντ εμφανίστηκαν με κορδέλες και κοτσιδάκια, κάνοντας το glass floor να θυμίζει αλάνα του Μπρούκλιν.

Ο μπασκετικός Παναθηναϊκός δεν είναι απλώς μία ομάδα. Είναι το πιο επιτυχημένο τμήμα στην ιστορία του ελληνικού αθλητισμού, το κορυφαίο brand στην Ευρώπη, ο πολυνίκης στο θεσμό της Ευρωλίγκας και πρωτοπόρος στο ευρωπαϊκό μπάσκετ. Έχει περάσει σε μία νέα εποχή, έχοντας το μεγαλύτερο μπάτζετ, το πιο ποιοτικό ρόστερ, τον πιο επιτυχημένο προπονητή της τελευταίας 5ετίας, το ομορφότερο γήπεδο και με το marketing της ομάδας να βρίσκεται 10 βήματα από οποιοδήποτε σύλλογο στην Ευρώπη. Ο Παναθηναϊκός AKTOR είναι ένα στολίδι, ένα αριστούργημα, έτσι όπως το έχουν ονειρευτεί οι εκατομμύρια πράσινες καρδιές ανά τον πλανήτη. Ταυτόχρονα με τα τουρνουά  “Παύλος Γιαννακόπουλος” σε Παναθηναϊκό Στάδιο και Αυστραλία έχει καταφέρει να φέρει στο επίκεντρο του κόσμου το ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ, ανεβάζοντας από μόνος του το επίπεδο. Σε προκαλώ να μου αποδείξεις το αντίθετο.

Ωστόσο, σε αυτό το word, δε θα πέσει ηλεκτρονικό μελάνι για πράγματα που γνωρίζει και παραδέχεται ολόκληρος ο υγιής φίλαθλος κόσμος. Θα μιλήσουμε για την επιστροφή του μπασκετικού street look που φέρνουν οι stars της ομάδας στο glass floor του Telekom Center Athens. Οι Κέντρικ Ναν, Τι Τζέι Σορτς, Χουάντσο Ερνανγκόμεθ, Ρισόν Χολμς και Τζέριαν Γκραντ εμφανίστηκαν στη Media Day του “τριφυλλιού” με κορδέλες και κοτσιδάκια στα μαλλιά, κάνοντας το παρκέ να θυμίζει αλάνα του Μπρούκλιν. Μία αισθητική που φέρνει στο μυαλό την αμερικάνικη street κουλτούρα των 90s και early 00s. 

 

Juancho Grant

 

Από τον Άλεν Άιβερσον των Φιλαδέλφεια 76ερς στους stars του 7αστερου Παναθηναϊκού

Δε γίνεται να μιλήσεις για braids στο μπάσκετ και να μην αναφέρεις τον Άλεν Άιβερσον. Ο άνθρωπος που έβαλε τις πλεξούδες στο παρκέ και τις έκανε τόσο μπασκετικές όσο ένα ankle breaker. Ο Άιβερσον δεν άλλαξε μόνο το παιχνίδι, άλλαξε και τον τρόπο που το μπάσκετ επικοινωνεί με τον κόσμο. Με τις πλεξούδες, τα oversized ρούχα και τη hip-hop κουλτούρα, έφερε στο NBA κάτι που μέχρι τότε θεωρούνταν «αλάνας». Σήμερα, βλέπεις τους Κέντρικ Ναν, Τι Τζέι Σορτς, Χουάντσο Ερνανγκόμεθ, Ρισόν Χολμς και Τζέριαν Γκραντ με κορδέλες και κοτσιδάκια και καταλαβαίνεις αυτομάτως ότι ο Παναθηναϊκός θα καταθέσει στο παρκέ ταλέντο, καρδιά και attitude.

Η κορδέλα είναι από τα πιο κλασικά μπασκετικά αξεσουάρ. Κάποτε τη φόραγαν για να κρατάει τον ιδρώτα μακριά από τα μάτια. Σήμερα, είναι κάτι παραπάνω: είναι fashion choice. Το έκαναν headband iconic οι Καρμέλο και Λεμπρόν. Στη Euroleague, ο Μάικ Τζέιμς το έχει υιοθετήσει εδώ και χρόνια. Τώρα βλέπουμε τους «πράσινους» να το κάνουν μαζικά, δίνοντας μια ενιαία εικόνα που λέει: “εμείς είμαστε το crew, κι αυτό είναι το στυλ μας”. Εσείς, απλώς ακολουθείτε.

Το ενδιαφέρον με τα cornrows και τις πλεξούδες είναι ότι δεν είναι απλά ένα hair trend. Είναι μέρος της black culture και της hip-hop αισθητικής. Το να το βλέπουμε τόσο έντονα σε μια ευρωπαϊκή ομάδα δείχνει πώς το παγκόσμιο μπάσκετ πλέον είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την urban κουλτούρα. Ο Τι Τζέι Σορτς, για παράδειγμα, είναι η επιτομή του street look: χαμηλό ανάστημα, εκρηκτικός ρυθμός, braids, headband και χαμόγελο που σε κάνει να καταλάβεις ότι κουβαλάει κάτι παραπάνω από ταλέντο. Είναι στυλ.

 

Nunn Holmes

 

Ο Παναθηναϊκός ως brand

Όπως έχουμε αναφέρει παραπάνω, η ομάδα δεν είναι απλώς «7 φορές πρωταθλήτρια Ευρώπης». Είναι brand. Και όπως κάθε σύγχρονο brand, χρειάζεται εικόνα. Αυτή η εικόνα πλέον διαμορφώνεται και από το στυλ των παικτών. Τα social media έχουν παίξει τεράστιο ρόλο. Ο φίλαθλος δεν βλέπει μόνο highlights· βλέπει backstage, media day, στιγμές στα αποδυτήρια. Θέλει να συνδεθεί με τους παίκτες σε προσωπικό επίπεδο. Και οι παίκτες του Παναθηναϊκού δίνουν αυτό το κάτι παραπάνω με το στυλ τους. Είναι η φάση που αγοράζεις φανέλα όχι μόνο γιατί υποστηρίζεις την ομάδα, αλλά γιατί θες να φορέσεις κάτι που σε κάνει να νιώθεις κομμάτι της ίδιας κουλτούρας.

Το μήνυμα που στέλνουν οι παίκτες δεν είναι τυχαίο. Πρώτον δείχνει αυτοπεποίθηση διότι το να πας σε media day με braids και headband, σημαίνει ότι ξέρεις ποιος είσαι. Δεύτερον δείχνει ομαδική ταυτότητα καθώς όταν 5 παίκτες υιοθετούν το ίδιο στυλ, περνάει ένα μήνυμα ενότητας. Τρίτον συνδέει την ομάδα με το παγκόσμιο μπάσκετ και τη σύγχρονη αστική κουλτούρα.

 

shorts

 

Και κάπως έτσι, η εικόνα του Παναθηναϊκού βγαίνει έξω από το γήπεδο. Στους δρόμους, στα social, στην κουβέντα των φίλων. Δε θα αργήσει η στιγμή που θα δεις πιτσιρικάδες στην Κυψέλη ή στο Μαρούσι να πλέκουν κοτσιδάκια και να φοράνε headbands, όχι μόνο για το παιχνίδι τους αλλά γιατί «έτσι το φοράνε οι παίκτες του ΠΑΟ». Ο αθλητισμός πάντα είχε τη δύναμη να δημιουργεί trends. Και τώρα, ο Παναθηναϊκός δείχνει ότι μπορεί να το κάνει και στη μόδα.

Το νέο στυλ των παικτών του Παναθηναϊκού δεν είναι απλώς αισθητική λεπτομέρεια. Είναι μέρος της ταυτότητάς τους. Είναι η σύνδεση του μπάσκετ με τη μόδα, της παράδοσης με το σήμερα, της Ελλάδας με το παγκόσμιο street culture.

Και όσο η ομάδα ανεβάζει στροφές μέσα στο γήπεδο, άλλο τόσο ανεβάζει επίπεδο και στην εικόνα της. Γιατί στο τέλος της μέρας, το μπάσκετ είναι lifestyle και αν κάποιος κυριαρχεί σε αυτόν τον τομέα, είναι ο Παντοκράτορας του ελληνικού μπάσκετ.



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved