Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που φροντίζουν οι άντρες τον εαυτό τους

Για την ακρίβεια χάρη στο TikTok τον φροντίζουν περισσότερο και πιο απενοχοποιημένα.

Μπορεί ο metrosexual που γνωρίσαμε στα 90s να είναι μεταξύ δεύτερης κρίσης μέσης ηλικίας και συνταξιοδότησης, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να γίνει πραγματικά επιδραστικός στον τρόπο που φροντίζουν την εικόνα τους οι άντρες. Για τους περισσότερους millennials, και όσους είναι λίγο μεγαλύτεροι από αυτούς, η ρουτίνα του grooming περιορίζεται στο άρωμα και στο aftershave, αν ξυρίζονται, και σε κάποιο λάδι για γένια, αν δεν ξυρίζονται. Μας αρέσει να λέμε ότι οι άντρες πια δεν φοβούνται να χρησιμοποιήσουν προϊόντα που μέχρι πρότινος θεωρούνταν «γυναικεία», αλλά αυτό είναι κάτι που μάλλον αφορούσε το social bubble μας και δεν ήταν κάτι πολύ διαδεδομένο. Αλλά μάλλον αυτό όντως άρχισε να αλλάζει.

Αυτό που ξεκίνησε από κάποιος λίγους influencers στο YouTube πριν από μερικά χρόνια, έχει αρχίσει να γίνεται πραγματικά influencial και μάλιστα από τους καθημερινούς χρήστες του TikTok. Η μεγάλη επανάσταση που έφερε το TikTok στα social media, είναι ότι γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ κοινού και δημιουργών εκδημοκρατίζοντας την κατάσταση. Τώρα πια είναι όλοι δημιουργοί περιεχομένου και τα hashtags είναι η απόδειξη αυτού που συμβαίνει.

 

 

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα hashtag με πολύ στοχευμένο κοινό, το #menskincare, υπάρχουν περίπου 300.000 posts στο Instagram, το πιο φρέσκο από «παλιά» social. Στο πιο φρέσκο TikTok, το εν λόγω hashtag έχει ούτε λίγο ούτε πολύ 200 εκατομμύρια views σε βίντεο που ανεβαίνουν με καταιγιστικό ρυθμό κάθε μέρα. Έτσι εκατοντάδες άντρες ανεβάζουν απλά την πρωινή του προετοιμασία που μπορεί να ξεκινά από το βούρτσισμα των δοντιών, να πηγαίνει στο χτένισμα και να φτάνει μέχρι σχεδόν τον σχεδόν επαγγελματικού τύπου καθαρισμό προσώπου.

Με μια πρόχειρη αναζήτηση και άλλων δημοφιλών όρων που έχουν να κάνουν με την αντρική περιποίηση και το grooming, θα δει κανείς ότι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεται διαφέρει αντιδιαμετρικά από τον μάλλον αποτυχημένο τρόπο του metrosexual, αν κρίνουμε και από το αποτέλεσμα. Οι νέοι άντρες δεν προσπαθούν να «νερώσουν» τον ανδρισμό τους όπως έκανε ο metrosexual στα 90s δανειζόμενος το τσιμπιδάκι και άλλα εργαλεία καλωπισμού από την κοπέλα του, αλλά τα εντάσσουν σε μια νέα εικόνα μιας σύγχρονης αρρενωπότητας που δεν είναι τόσο εύθραυστη ώστε να απειλείται από ένα αντηλιακό προσώπου. Μάλλον το αντίθετο ισχύει τελικά.