Ποια είναι η σημασία του χρώματος σε κάθε φρούτο και λαχανικό;

Κι όμως αυτό καθορίζει πολλά.

Η πολύχρωµη παλέτα των φρούτων και λαχανικών είναι υψηλής θρεπτικής αξίας. Γιατί όµως να προτιµήσουµε µια δροσερή πορτοκαλί ή κόκκινη πιπεριά από μια πράσινη; Και τι διαφορά έχει το µωβ από το άσπρο λάχανο;

Αυτές είναι οι τροφές που θα βελτιώσουν την υγεία σου.

 

Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, πράσινα φρούτα και λαχανικά, όλα τους θρεπτικά, κάποια όμως χάρη στο χρώμα τους κρύβουν απίστευτες ευεργετικές ουσίες για την υγεία και την ευεξία μας. Πολλές από τις φυτοχημικές ενώσεις (π.χ. καροτενοειδή, γλυκοσινολικές ενώσεις) που δίνουν στα λαχανικά το χαρακτηριστικό τους χρώμα έχουν συσχετιστεί βάσει ερευνών με σημαντικά οφέλη για την υγεία, π.χ. όσον αφορά την καρδιοπροστατευτική ή την αντικαρκινική τους δράση.

Τελικά το ουίσκι κάνει καλό στην υγεία σου;

 

Το χρώμα λοιπόν των λαχανικών, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλα τα τρόφιμα, οφείλεται σε συστατικά που έχουν έντονο χρώμα και παίζουν τον ρόλο των χρωστικών ουσιών. Τέτοια μπορεί να είναι τα καροτενοειδή, που προσδίδουν το πορτοκαλί χρώμα (καρότα, μάνγκο, κολοκύθα), οι πολυφαινόλες, που χαρίζουν το κόκκινο χρώμα – σε αυτές συγκαταλέγεται και το λυκοπένιο, που… κοκκινίζει τις ντομάτες –, οι ανθοκυανίνες, στις οποίες οφείλεται το βαθύ μοβ των σταφυλιών και των μούρων, οι γλυκοσινολικές ενώσεις, που δίνουν το πράσινο χρώμα στο μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, και πολλές άλλες ακόμη.

Δες το παρακάτω άλμπουμ για να δεις τι ρόλο παίζει το χρώμα τους στη διατροφή σου: