Τα «5 λεπτάκια ακόμη» στο ξυπνητήρι σε ψιλοκαταστρέφουν

Μετά από αυτό το κείμενο το snooze δεν θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο.

Ωραία εφεύρεση το snooze. Κάθε φορά που το ξυπνητήρι του κινητού χτυπάει, κερδίζεις 5 με 10 λεπτάκια παραπάνω ύπνο. Όταν θα ξαναχτυπήσει, γνωρίζεις ότι μπορείς να επαναλάβεις την διαδικασία μέχρι να αποφασίσεις πως ήρθε η ώρα να σηκωθείς για δουλειά. Φαίνεται ευλογία, αλλά σύμφωνα με τους επιστήμονες το κουμπάκι του snooze είναι ότι χειρότερο για την υγεία μας. Πιο συγκεκριμένα, βλάπτει τον ύπνο.

Αυτό που δεν ξέρεις, είναι πως ο οργανισμός σου είναι προγραμματισμένος να ξυπνάει και μόνος του. Αρκεί βέβαια να τον βάλεις σε μία στάνταρ ρουτίνα κατάκλισης και αφύπνισης. Πώς το κάνει; Ανεβάζει αυτόματα την θερμοκρασία του σώματος και ξεκινά να εκκρίνει ορμόνες όπως η ντοπαμίνη και η κορτιζόλη, για να περάσεις σιγά-σιγά από την κατάσταση του υπναρά στον ξύπνιο. Εδώ κάπου έρχεται η παρεμβολή: το snooze.

Γιατί κάθε φορά που εσύ θέλεις «5 λεπτάκια παραπάνω», εξαναγκάζεις το σώμα σου να μπαίνει από την αρχή στην διαδικασία να σε κοιμίσει σαν να ήταν βράδυ. Αυτό σε βυθίζει περισσότερο στην αγκαλιά του Μορφέα, με αποτέλεσμα όταν ξυπνάς από το snooze να είσαι όλο και πιο κουρασμένος. Αυτό λοιπόν το φαινόμενο που ξυπνάς μετά από 2-3 snooze και δεν μπορείς να πάρεις τα πόδια σου, ονομάζεται αδράνεια ύπνου. Και την  προκαλείς εσύ.

Η λύση είναι πιο απλή απ’ όσο νομίζεις. Όταν χτυπήσει το ξυπνητήρι, απλά σήκω. Σκέψου πως αν πατήσεις αυτό το ρημάδι το snooze, θα σηκωθείς πιο κουρασμένος.

Έτσι και αλλιώς δεν τη γλιτώνεις: ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ. ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!