associated press Επιστήμονες ανακάλυψαν γιατί βγάζουμε γκρίζα μαλλιά

Αυτό σημαίνει ότι είμαστε κοντά και σε μια λύση που θα «γυρίζει» πίσω τον χρόνο.

Κάποτε μπορεί να αναρωτιόσουν αν όντως γίνεται να σταματήσεις την βιολογική διαδικασία που κάνει τα μαλλιά σου να γκριζάρουν. Τώρα οι επιστήμονες ανακάλυψαν τον λόγο που γίνεται αυτό και ίσως να είμαστε πλέον πιο κοντά στην αντιστροφή της διαδικασίας. Αν κάτι τέτοιο ισχύει τότε σε πολύ λίγα χρόνια θα είμαστε σε θέση να επιλέγουμε αν θέλουμε να «γκριζάρουμε» ή όχι.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ανακάλυψαν τον μηχανισμό για το γκριζάρισμα των μαλλιών, ο οποίος θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη θεραπείας για την αλλαγή των κυττάρων προκειμένου να αντιστραφεί ή να σταματήσει η διαδικασία.

Πότε το κυνήγι του υγιούς σώματος μπορεί να καταλήξει επικίνδυνο;

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι τα βλαστοκύτταρα μπορεί να μπερδευτούν καθώς τα μαλλιά γερνούν και χάνουν την ικανότητά τους να ωριμάζουν σωστά και να διατηρούν το χρώμα των μαλλιών. Ορισμένα βλαστοκύτταρα – τα οποία μπορούν να εξελιχθούν σε πολλούς διαφορετικούς τύπους κυττάρων – έχουν την μοναδική ικανότητα να μεταβαίνουν παραποιημένα μεταξύ των διαμερισμάτων ανάπτυξης στα τριχοθυλάκια. Αυτά τα κύτταρα χάνουν την ικανότητα να κινούνται με την ηλικία, με αποτέλεσμα να γκριζάρουν.

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε κύτταρα στο δέρμα ποντικών και βρέθηκαν επίσης σε ανθρώπους και ονομάζονται βλαστοκύτταρα μελανοκυττάρων ή McSCs. Οι επιστήμονες, με επικεφαλείς τους ερευνητές της ιατρικής σχολής Grossman του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, πρότειναν ότι εάν τα ευρήματά τους ισχύουν για τους ανθρώπους, θα μπορούσαν να ανοίξουν έναν πιθανό τρόπο για να αναστρέψουν ή να αποτρέψουν τα γκρίζα μαλλιά.

Ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, Qi Sun, μεταδιδακτορικός συνεργάτης στο NYU Langone Health, δήλωσε: «Οι νέοι μηχανισμοί αυξάνουν την πιθανότητα να υπάρχει η ίδια σταθερή θέση βλαστικών κυττάρων μελανοκυττάρων στους ανθρώπους.

«Αν ναι, παρουσιάζεται εδώ μια πιθανή οδό για την αναστροφή ή την πρόληψη του γκριζαρίσματος των ανθρώπινων μαλλιών, βοηθώντας τα μπλοκαρισμένα κύτταρα να μετακινηθούν ξανά μεταξύ των αναπτυσσόμενων διαμερισμάτων των τριχοθυλακίων».

Το χρώμα των μαλλιών ελέγχεται από το εάν οι συνεχείς δεξαμενές πολλαπλασιασμού των McSCs εντός των τριχοθυλακίων λαμβάνουν το σήμα να γίνουν ώριμα κύτταρα που κάνουν τις πρωτεϊνικές χρωστικές ουσίες υπεύθυνες για το χρώμα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια της φυσιολογικής τριχοφυΐας τα κύτταρα περιστρέφονται συνεχώς μεταξύ των διαμερισμάτων του αναπτυσσόμενου τριχοθυλακίου. Είναι μέσα σε αυτά τα διαμερίσματα όπου τα McSC εκτίθενται σε σήματα που επηρεάζουν την ωριμότητα.

Οπότε το μέλλον θα δείξει αν καταφέρουμε να έχουμε πλέον γκρίζα μαλλιά.

Πηγή