Η θεραπεία για την αϋπνία ίσως βρίσκεται στο ψυγείο σου

Δυστυχώς δεν είναι μια εξάδα μπύρες και η χτεσινή πίτσα.

Μία ζέστη, μία κρύο είναι σπαστικό στις σχέσεις μας, αλλά όταν μιλάμε κυριολεκτικά, τότε μόνο καλό είναι για το σώμα μας. Χειμερινή κολύμβηση, σάουνες κλπ είναι πανάρχαιες μορφές θεραπείας και τα τελευταία χρόνια έχουμε και τα επιστημονικά δεδομένα που επιβεβαιώνουν όσα μας έλεγαν ακόμα και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. 

Ειδικά η επαφή με το κρύο είναι το πιο αναζωογονητικό και ανέξοδο πράγμα που μπορείς να κάνεις. Φυσικά και δεν είναι εύκολο να έχεις μια μπανιέρα με κρύο νερό ή να έχεις έναν θάλαμο κρυοθεραπείας στο σπίτι, αλλά μπορείς να βάλεις μια κρύα κομπρέσα στο κεφάλι σου ή ακόμα και χωρίς αυτή. Απλά βάλε το κεφάλι σου στην κατάψυξη, με ανοιχτή την πόρτα της φυσικά, για μισό λεπτό, ένα ολόκληρο αν αντέχεις, αλλά όχι περισσότερο. 

 

 

Αυτή επαφή του εγκεφάλου με το κρύο εκκρίνει ουσίες που μας κάνουν «χαρούμενους». Ντοπαμίνη, σεροτονίνη και αδρεναλίνη είναι μόνο μερικές από τις θαυμαστές ουσίες που καταλαμβάνουν το σώμα και αυτό έχει μία πολύ σπουδαία εφαρμογή, στην καταπολέμηση της αϋπνίας. 

Η πρωινή επαφή του εγκεφάλου με το κρύο είναι σαν να τον προγραμματίζει για ύπνο το βράδυ. Σε μία ιδανική κατάσταση, αν υπάρχει η δυνατότητα, το απόγευμα προς βράδυ είναι ιδανική η επαφή με το ζεστό, δηλαδή σάουνα ή έστω ζεστό ντους, αλλά και μόνο το κρύο το πρωί είναι καλό. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάς για να κερδίσεις τη μάχη με την αϋπνία, είναι ο καφές. Δηλαδή το ωραριό του και η αποφυγή στην κατάχρηση. Για να δουλέψει το κόλπο της κατάψυξης, όπως και κάθε άλλη τεχνική, πρέπει να ξεχάσεις τον καφέ μετά τις 16:00 αν θες να κοιμηθείς μια φυσιολογική ώρα.