Τελικά πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι καθημερινά;

Η πολύ ποσότητα ίσως και να μην κάνει καλό.

Οι πρωτεΐνες είναι ουσίες με κυρίαρχο και πρωταρχικό ρόλο στη ζωή. Άλλωστε το όνομά τους υποδηλώνει το ρόλο αυτό. Αποτελούν απαραίτητο στοιχείο για κάθε ζωντανό οργανισμό.

Η πρωτεΐνη σου δίνει ενέργεια, τονώνει τη μνήμη σου, βοηθάει στη αποκατάσταση και χτίζει πιο δυνατό μυϊκό ιστό.

Είναι μεγάλα μόρια, τα οποία όταν διασπώνται στο έντερο, δίνουν μικρότερες ενώσεις που ονομάζονται αμινοξέα. Υπάρχουν τουλάχιστον οκτώ από τα είκοσι αμινοξέα που δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του ο οργανισμός μας.

 

 
 

Οι βασικές δομικές μονάδες των πρωτεϊνών είναι τα αμινοξέα. Τα αμινοξέα τα διακρίνουμε στα πρωτεϊνικά αμινοξέα και στα μη πρωτεϊνικά αμινοξέα, εκ των οποίων, τα πρώτα συμμετέχουν στη σύνθεση πρωτεϊνών, ενώ τα δεύτερα τα συναντάμε μόνο σε ελεύθερες μορφές.

Τα 6 λαχανικά που θα σε κάνουν να χάσεις όλο σου το λίπος

Οι πρωτεΐνες που περιέχουν όλα τα αμινοξέα ονομάζονται πλήρεις (υψηλότερης ποιότητας) κι αυτές που δεν περιέχουν όλα ή κάποια από τα οχτώ βασικά αμινοξέα ονομάζονται ατελείς (χαμηλότερης ποιότητας) πρωτεΐνες.

Παραδείγματα πρωτεϊνών είναι το κολλαγόνο και η ελαστίνη που βρίσκονται στα κόκκαλα, τους τένοντες και τα τοιχώματα μεγάλων αγγείων. Επίσης, η κερατίνη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στις τρίχες και τα νύχια.

 

 
 

Ακόμα, υπάρχει η αιμοσφαιρίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για την μεταφορά του οξυγόνου στον οργανισμό, αλλά και άλλες, λιγότερο γνωστές, οι οποίες χρησιμεύουν σαν αντισώματα στις διάφορες ασθένειες, είτε ρυθμίζουν σε μικρές ποσότητες λειτουργίες του οργανισμού (π.χ. η ινσουλίνη τον μεταβολισμό των σακχάρων), είτε βοηθούν την εκτέλεση μυϊκών εργασιών (μυοσίνη, ακτίνη) και τέλος αυτές που έχουν αποθηκευτικό ρόλο (π.χ. η καζεΐνη του γάλακτος αποθηκεύει φωσφόρο και ασβέστιο).

Τελικά όμως πόση πρωτεΐνη χρειάζεται το σώμα του άντρα;

Δες εδώ ακριβώς τι πρέπει να κάνεις: