Τι πρέπει να προσέχουμε στη διατροφή μας την Μεγάλη Eβδομάδα
21 SHARES

Ρωτήσαμε έναν Νοσοκομειακό Διαιτολόγο για τις συνήθειες που πρέπει να ακολουθήσουμε, από τη στιγμή που νηστεύουμε.

Η Νηστεία του Πάσχα (τεσσαρακοστή από την Καθαρά Δευτέρα έως και Παρασκευή του Λαζάρου) είναι από τις πιο γνωστές και δημοφιλείς νηστείες της Ορθόδοξης Πίστης. Η Εκκλησία μιλά με ιδιαίτερο σεβασμό για την Νηστεία αυτή και προτρέπει τους πιστούς να την εφαρμόσουν για τους σωστούς λόγους. 

Αυτοί οι λόγοι είναι η συντριβή μπροστά στον θεό, η εξοικονόμηση χρημάτων για ελεημοσύνη προς τους άπορους συμπολίτες μας αλλά κυρίως η άσκηση του πνεύματος και η νίκη της θέλησης επάνω στις επιθυμίες μας.

Έτσι λοιπόν ως Διαιτολόγος καλούμαι να δώσω συμβουλές οι οποίες έρχονται σε μεγάλη αντίθεση με αυτά που έχω εκπαιδευτεί να κάνω καθ’όλη την επαγγελματική ζωή μου (δηλαδή κατανάλωση λίγων τρόφιμων, πολύ μικρή ποικιλία συνδυασμών και γενικά μενού τα οποία δεν έχουν γεύση και είναι μονότονα).

Από την άλλη μεριά, το lifestyle οδηγεί σε μακρόσυρτες λίστες ευφάνταστων συνταγών από συναδέλφους που συμπεριλαμβάνουν «και του πουλιού το γάλα». Από αβοκάντο με καλαμπόκι μέχρι βούτυρο από κάσιους, σόγια και υποκατάστατα κρεάτων, τυριών και γάλακτος. Μια πρωτοφανής παρέλαση χρωμάτων υφών και γεύσεων.

 

Αλήθεια τι νηστεία είναι αυτή;

Με ποιο τρόπο επιβαλλόμαστε στην γεύση και στο σώμα; Και πόσο κοστίζουν όλα αυτά τα τρόφιμα;

Θα έλεγα λοιπόν χωρίς καμία διάθεση κηρύγματος, ότι η νηστεία της τεσσαρακοστής είναι όντως μια απαιτητική νηστεία η οποία έαν περιλαμβάνει τα βασικά είδη διατροφής (φρούτα, λαχανικά, όσπρια, καρπούς,θαλασσινά και αμυλούχα δημητριακά) στις σωστές ποσότητες οδηγεί σε αποτοξίνωση, δεν θέτει κινδύνους για την υγεία και επιτελεί τον κύριο σκοπό της που είναι η άσκηση του πνεύματος μας.

Με σεβασμό προς την ελληνική εκκλησία επίσης θα ήθελα να προσθέσω ότι όταν ένας άνθρωπος καταφέρνει και έχει σε όλη του τη ζωή μέτρο, θα ωφεληθεί τα ελάχιστα από τις νηστείες.

 

Όπως έλεγε ο Ιησούς Χριστός στην ζωοφόρο διδασκαλία του :  Τα λόγια μας είναι που μολύνουν ψυχές, καρδιές και τις ζωές μας. Ίσως θα ήταν ώρα να επικεντρωθούμε εκεί και να δώσουμε μια ευκαιρία στο σώμα μας. Τα υπόλοιπα έπονται.

 

Παπαβαγγέλης Χρήστος
Νοσοκομειακός Διαιτολόγος MSc, PHD
ΓΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Scientific Director Nutrition Solutions



21 SHARES