Πώς θα κοντρολάρεις το άγχος με 5 απλά βήματα
303 SHARES

Η ψυχική σου υγεία ενδεχομένως να κλονιστεί από τον εγκλεισμό λόγω κορονοϊού.

Ο εγκλεισμός σε τρομάζει; Ανησυχείς για την ψυχική σου υγεία ενώ μένεις μακριά από φίλους και οικογένεια. Είσαι άντρας, μην τα χάνεις. Ιδού 5 τρόποι για να προσέξεις την υγεία σου και να κρατήσεις ακμαίο τον ψυχισμό σου.

 

burnout1

 

Πρόσεξε τις ειδήσεις που διαβάζεις

Από την στιγμή που δεν μπορείς να ελέγξεις το γεγονός και την ροή των ειδήσεων σχετικά με τον κορονοϊό, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις μία συγκεκριμένη μέρα και ώρα που θα ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις. Με αυτό τον τρόπο δεν φορτίζεις την ψυχική σου υγεία.

 

Πλύνε τακτικά τα χέρια σου

Όχι μόνο για το κομμάτι της καθαριότητας, αλλά επειδή αν τηρείς τους κανόνες υγιεινής, θα έχεις λιγότερο άγχος σχετικά με το αν κινδυνεύεις να κολλήσεις ή όχι. Όσο περισσότερο φροντίζεις να πλένεις τα χέρια σου, τόσο πιο υγιής και ασφαλής θα αισθάνεσαι. Μην το παρακάνεις ωστόσο, δεν χρειάζεται να τρομοκρατηθείς και να γίνεις υπερβολικός.

 

burnoutris

 

Προσοχή στο burnout

Οι ψυχολόγοι ονομάζουν αυτή την διαδικασία APPLE. Καμία σχέση φυσικά με την γνωστή εταιρεία. Είναι ακρωνύμια για τις λέξεις (Α)cknowledge, (P)ause, (P)ull Back, (L)et go, (E)xplore. Είναι η αντίδραση που πρέπει να κάνεις αν νιώθεις ότι βρίσκεσαι στα πρόθυρα για οποιαδήποτε κρίση πανικού. Ας το δούμε πιο αναλυτικά.

Αναγνώριση: Αναγνώρισε την αβεβαιότητα όταν σας έρχεται σαν σκέψη.
Παύση: Μην αντιδράς όπως κάνεις κανονικά. Παύση και αναπνοή.
Απομακρύνσου: Πείτε στον εαυτό σας ότι αυτό είναι μόνο η ανησυχία μου, και αυτή η ανάγκη για βεβαιότητα δεν είναι ούτε χρήσιμη και ούτε απαραίτητη. Είναι μόνο μια σκέψη ή ένα συναίσθημα. Μην πιστεύετε όλα όσα σκέφτεστε. Οι σκέψεις δεν είναι δηλώσεις ή γεγονότα.
Αποδεσμεύσου:  Άφησε τη σκέψη ή το συναίσθημα να περάσει. Δεν χρειάζεται να απαντήσεις. Φαντάσου τη να κινείται σε ένα μπαλόνι ή σύννεφο.
Διερεύνησε: Διερευνήστε την παρούσα στιγμή, γιατί τώρα, αυτή τη στιγμή, όλα είναι καλά. Παρατηρήστε την αναπνοή σας. Παρατηρήστε το έδαφος. Κοιτάξτε γύρω και παρατηρήστε τι βλέπετε, τι ακούτε, τι μπορείτε να αγγίξετε, τι μπορείτε να μυρίσετε. Τώρα αμέσως. Στη συνέχεια, στρέψτε την προσοχή σας σε κάτι άλλο – σε αυτό που πρέπει να κάνετε, σε αυτό που κάνατε προτού να εντοπίσετε την ανησυχία ή να κάνετε κάτι άλλο – με πλήρη προσοχή.

 

Διάλειμμα από τα social media

Εμπλούτισε την ρουτίνα σου με άλλες ενέργειες. Διάβασε βιβλία, ασκήσου (στέλνοντας μήνυμα πρώτα), ζωγράφισε ή τακτοποίησε τον χώρο σου. Σε κάθε περίπτωση κάνε ένα διάλειμμα από τα social media.

 

burnout1 2

 

Μείνε σε επαφή με τον κόσμο

Τηλέφωνο ή και βιντεοκλήση. Οργάνωσέ το κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι σαν ραντεβού για καφέ. Απλά μπροστά από την οθόνη σου. Τώρα περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε επαφή με τα αγαπημένα μας πρόσωπα.



303 SHARES