Ο Λάνθιμος είδε στην Rachel Weisz τα πολλά διαφορετικά της πρόσωπα

Όλα όσα καθιστούν την Βρετανίδα νικήτρια των BAFTA μία από τις πιο ακαταμάχητες γυναίκες του σινεμα.

Συχνά-πυκνά στην ομάδα συζητάμε για τις ωραίες γυναίκες του Χόλιγουντ. Για τις καλύτερες εμφανίσεις τους, για τις τολμηρές σκηνές τους, για αυτό το «κάτι» που μας βγάζουν. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια η ψήφος μου είναι η ίδια. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει ωραιότερη γυναίκα στην κινηματογραφική βιομηχανία από την Rachel Weisz. Μάλλον όχι. Το παίρνω πίσω. Δεν υπάρχει κάποια άλλη από τις δεκάδες όμορφες του Χόλιγγουντ που να μου βγάζει αυτό το κάτι που μου έβγαλε η Rachel Weisz. Και το κατάφερε από την πιο εμπορική, μέχρι την πιο αρτιστίκ ταινία που έχει πρωταγωνιστήσει μέχρι σήμερα.

 

Οι μεγάλες αγάπες έρχονται κατά τύχη

03

Καλώς ή κακώς, την Rachel Weis την γνώρισα μέσα από μία ταινία μπλοκμπάστερ. Την Μούμια. Γιατί; Γιατί ήταν μία από τις πιο πετυχημένες εμπορικά ταινίες των 00s και γι’ αυτό άλλωστε ακολούθησαν άλλες δύο. Ακόμη όμως και εκεί, στον ρόλο της Βρετανίδας αιγυπτιολόγου που ψάχνει να βρει την θρυλική χαμένη πόλη της Χαμουνάπτρα, η Weisz έχει αυτή την ιδιαίτερη φινέτσα. Το class που ψάχνουμε στις γυναίκες. Δεν υπάρχει κάτι φθηνό πάνω της, ούτε κλισέ. Από την βρετανική προφορά της, πιστή στο Queen’s Accent, μέχρι τον τρόπο που κινείται και τον τρόπο που κοιτάζει την κάμερα. Αυτά όλα δεν έφυγαν επειδή απλά πλησιάζει τα 50. Αντιθέτως, την καθιστούν μία από τις πιο γοητευτικές γυναίκες εκεί έξω. Αυτό πρέπει να είδε και ο Darren Aronofsky που τoν είχε περίπου 10 χρόνια στο πλευρό της πριν καταλήξει στον Daniel Craig – το να υποδύεσαι τον James Bond έχει τα καλά του και στην αληθινή ζωή.

 

 

Δεν είναι μόνο η εξέλιξη, αλλά και η ταυτότητα

weisz

Αυτήν την περίοδο, κάποιοι γράφουν για το πέρασμα της Weisz στον εκλεπτυσμένο κινηματογράφο τόσο από το  Favorite και το Lobster του Γιώργου Λάνθιμου, όσο και από άλλες ταινίες όπως ήταν το σχετικά πρόσφατο Disobedience ή το Mercy του James Marsh. Πάντα ωστόσο είχα στο μυαλό μου πως ένας καλός ηθοποιός μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες κάθε ρόλου. Η Weisz δεν είχε ποτέ κάποιο στάνταρ. Οπωσδήποτε το δραματικό στοιχείο της ταιριάζει υπέροχα, αλλά την ευχαριστιόσουν τόσο σε μία ταινία δράσης όσο και σε κωμωδία. Δεν ξέρω αν ζητούσε αλλαγές στους διαλόγους της από τους σεναριογράφους, αλλά από τις 20 και βάλε ταινίες της που έχω δει μέχρι σήμερα, δεν θυμάμαι ούτε μία στιγμή που να μου έβγαλε κάτι το οποίο δεν της ταίριαζε. Κάτι αλλοπρόσαλλο, απρόσωπο ή ακόμη και χαζοχαρούμενο. Υπήρχε κάτι το μετρημένο ακόμη και στις σέξι σκηνές της. Σε μία από τις πρώτες της ταινίες, το I Want You του Michael Winterbottom (σ.σ.: είχε βραβευτεί και στην Berlinale του 1998), το ταλέντο της Weisz ξεχώριζε ακόμη και μέσα από αυτή την αστική δραματική ιστορία. Και είναι αυτές οι ταινίες που αρχίζουν να οριοθετούν την κλάση της υποκριτικής που μπορεί να φτάσει ένας ηθοποιός. Sci-fi; Περιπέτεια; Δράμα; Η Weisz τα έχει κάνει όλα. Και μάλιστα τα έχει κάνει άριστα.

 

Η Rachel σε ρόλο γυναίκα

0040e5c2

Πέρα από τον κινηματογράφο και τα συμβόλαια των Χολιγουντιανών ταινιών, το κομμάτι του modeling για την Rachel Weisz είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Αρχικά η ηθοποιός δεν φοβήθηκε ποτέ το σέξι ή το topless. «Είναι μία πλευρά έκφρασης του εαυτού μου. Γιατί πρέπει να δικαιολογεί κανείς το γυμνό; Δεν είναι κομμάτι της φύσης μας;» είχε δηλώσει σε μία από τις συνεντεύξεις της στο Esquire. Την χαζεύαμε την Rachel Weisz γιατί ήξερε πως να σε χαζέψει. Δεν έβλεπες ποτέ τίποτα πρόστυχο. Μόνο σέξι. Και σε αυτή την δουλειά των αντρικών περιοδικών, μάθαμε πως το «σέξι» σαν έννοια είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο. Θα προτιμούσαμε δέκα χιλιάδες φορές να είχαμε σέξι εξώφυλλά, παρά celebrities που ήταν διαθέσιμες να δείξουν τα πάντα. Η Rachel Weisz είναι απόν αυτές τις γυναίκες που σε κάθε φωτογράφησή της, μπέρδευε τα χημικά στο κεφάλι μας, μας έκανε να πετάξουμε όσα ετοιμάζαμε για τις δικές μας φωτογραφήσεις στις ελληνικές εκδόσεις και σε μαγνήτιζε με το βλέμμα από την πρώτη μέχρι την τελευταία φωτογραφία.

 

Η κούρσα

group the lobster 1

Η Rachel Weisz βρίσκεται ωστόσο ξανά στην κούρσα των βραβείων. Έχει στην κατοχή της ένα Όσκαρ Β’ Γυναικείου, μία Χρυσή Σφαίρα και ένα SAG για το Constant Gardener. Πλέον και από χθες το βράδυ, δικαίωσε μαζί με την Olivia Colman τον Γιώργο Λάνθιμο κατακτώντας το BAFTA B' Γυναικείου, εντυπωσιάζοντας με την ίδια επιτυχία που εντυπωσίασε την βασίλισσα Άννα. Και πλέον έχει βάλει πλώρη για τα Όσκαρ. Παρότι η συνυποψηφιότητα της με την Emma Stone για το Β’ Γυναικείου προκαλεί μία αμηχανία, με ή χωρίς βράβευση δεν θα σταματήσει ποτέ να είναι μία από τις πιο εκλεπτυσμένες και ταυτόχρονα σέξι γυναίκες του σινεμά, με απεριόριστο ταλέντο, που κέρδισε την προσοχή μας ξανά και ξανά, με τις κινηματογραφικές επιλογές της. Ακόμη και εκείνες που στην αρχή μας έκαναν να αναρωτηθούμε «γιατί;».

Καλή τύχη Rachel.  Για μας δεν άλλαξε ποτέ τίποτα. Με ή και χωρίς βραβεία.



70 SHARES