Πώς ένα διαφημιστικό της Nike «γέννησε» ολόκληρο Space Jam

Θα ήταν ένα απλό TV Spot για τα Air Jordan, με πρωταγωνιστές τους Michael Jordan και Bugs Bunny. Τελικά αποτέλεσε τον προάγγελο για το φιλμ που άλλαξε για πάντα την ποπ κουλτούρα και το marketing.

Πριν το multiverse γίνει μόδα, πολύ πιο πριν η Marvel μας βομβαρδίσει με παράλληλα σύμπαντα και την ακολουθήσει στη συνέχεια η DC, υπήρχε μια συνεργασία που έμοιαζε σχεδόν παράλογη αλλά αποδείχθηκε ιδιοφυής: Michael Jordan και Bugs Bunny. Πιο παράλογα παράλληλα σύμπαντα δεν υπήρχαν στις αρχές των ‘90s.

Η φωτογραφία του καλοκαιριού: Ο MJ και οι «διάδοχοί» του στην Αθήνα

Το ημερολόγιο έδειχνε 1992

Είναι η εποχή που η Nike αποφασίζει να χτυπήσει στο Super Bowl με δύο διαφημίσεις που έγιναν instant classic, τις περίφημες Hare Jordan και Aerospace Jordan. Αμφότερες σε σκηνοθεσία του Joe Pytka, μια ιδέα του Jim Riswold, ενός τύπου που είχε φάει κόλλημα με τον Bugs Bunny από μικρός και είχε οραματιστεί ένα βίντεο που το αγαπημένο του Looney Tune θα… έμπλεκε στα πόδια του κορυφαίου μπασκετμπολίστα ever. Δηλαδή του «Air» Michael Jordan.

Το concept ήταν το εξής: MJ και Bugs στο ίδιο μπασκετικό κάδρο, με χιούμορ, ενέργεια και το είδος της pop-culture χημείας που σε κάνει να θες να αγοράσεις sneakers ακόμη κι αν δεν έχεις πιάσει μπάλα στη ζωή σου. Και τελικώς έγινε πραγματικότητα.

 

 

Μόνο που η ιδέα δεν μπορούσε να μείνει παγιδευμένη στα διαφημιστικά όρια.

Το Space Jam με τον Τζόρνταν δεν θα ξεπεραστεί ποτέ

Από τις διαφημίσεις στη μεγάλη οθόνη

Η ανταπόκριση ήταν τέτοια που η Warner Bros. δεν το άφησε να πάει χαμένο. «Γιατί όχι ταινία;» σκέφτηκαν. Και τέσσερα χρόνια αργότερα είχε έρθει η κατάλληλη στιγμή για να γίνει το επόμενο βήμα. Και αυτό το επόμενο βήμα, λεγόταν Space Jam.

Ένα live-action/animated αθλητικό comedy-chaotic αριστούργημα που ένωσε τον Michael Jordan με τα Looney Tunes σε έναν αγώνα για την αιωνιότητα.

Παραγωγός ο Ivan Reitman (ναι, ο τύπος του Ghostbusters), τεράστιο budget, τεχνολογία που για την εποχή φαινόταν sci-fi. Το αποτέλεσμα; $250 εκατομμύρια στο παγκόσμιο box office και μια ταινία που δεν ήταν απλά cult. Ήταν το παιδικό VHS που βλέπαμε μέχρι να λιώσει η ταινία.

 

Η συνεργασία που άλλαξε το παιχνίδι

Η Nike δεν πούλησε απλώς sneakers, αλλά επένδυσε στη φαντασία. Αναβίωσε τους Looney Tunes, απέδειξε ότι animation και live-action μπορούν να υπάρξουν μαζί αρμονικά στο ίδιο παρκέ και εν τέλει άνοιξε τον δρόμο για projects που τότε έμοιαζαν αδύνατα.

Ο Jordan βρήκε τον «Pippen» του για τις διακοπές και λέγεται Vin Diesel

Κυρίως, όμως, έδωσε στον Jordan άλλο ένα status upgrade: από μπασκετικό θρύλο σε pop-culture icon. Είδαμε άλλωστε και στο φιλμ AIR πόσο σημαντικό brand ήταν ο G.O.A.T. πριν καν εμφανιστεί στα παρκέ του ΝΒΑ.

 

 

Γιατί το brand «Air Jordan» δεν πέταγε μόνο πάνω από τον Mutombo και τον Ewing, αλλά και πάνω από cartoon εξωγήινους με τον Bugs Bunny στο πλάι. Ένας εντελώς απροσδόκητος σύμμαχος, που εκτόξευσε ένα, ούτως ή άλλως, «εκτοξευμένο» brand.

Beyond sneakers

Το Space Jam ήταν κάτι παραπάνω από μια αθλητική ή παιδική ταινία που δικαιολογείτο να τη δει ένας ενήλικος. Ήταν η απόδειξη ότι όταν το marketing σκέφτεται out of the box, δημιουργώντας ιστορίες που μένουν χαραγμένες για πάντα.

Πώς είναι να ζεις (για μια βδομάδα) όπως ο Michael Jordan

Σαφώς και ο Jordan δεν χρειάστηκε ποτέ τον Bugs για να γράψει ιστορία ως marketing brand, αλλά ήταν το πιο διάσημο Looney Tune που του έδωσε την ασίστ (έκαναν και άλλες κοινές διαφημίσεις) για να γίνει θρύλος σε κάθε σαλόνι, σε κάθε παιδικό δωμάτιο, σε κάθε γήπεδο του κόσμου.

 

 


©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved