Καλοκαίρι χωρίς Βaywatch γίνεται; Εντάξει, όσα χρόνια και αν περάσουν όσο cult και να φαίνονται κάποιες καταστάσεις κατάφεραν να μείνουν σταθερές στον χρόνο. Και μπορεί σήμερα να βλέπουμε εκείνους τους ναυαγοσώστες με χιούμορ, ωστόσο μιλάμε για μια σειρά που σημείωσε παγκόσμια επιτυχία. Και ίσως όχι τυχαία αφού είχε τα πάντα: Ωραία τοπία, δράση, πανέμορφους ηθοποιούς και ως επίκεντρο πάντα ήταν ο ίδιος ο άνθρωπος. Ναι, οι ιστορίες ήταν ανθρωποκεντρικές και οι πρωταγωνιστές παρά τις αδυναμίες τους ήταν αυτό που λέμε καλά παιδιά. Πάμε να κάνουμε μαζί μία αναδρομή.
David Hasselhoff: Ένας cult μύθος
Η σειρά έκανε πρεμιέρα το 1989 και μέχρι σήμερα είναι σημείο αναφοράς
Το Baywatch έκανε πρεμιέρα το 1989 στο NBC, αλλά αρχικά δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Η σειρά ακυρώθηκε μετά την πρώτη σεζόν λόγω χαμηλών ποσοστών τηλεθέασης. Παρόλα αυτά, ο David Hasselhoff (ο διάσημος Mitch Buchannon) πίστευε στις δυνατότητές της. Έτσι, σε συνεργασία με παραγωγούς και με τη βοήθεια της διεθνούς διανομής, το Baywatch επέστρεψε το 1991 ως τηλεοπτικό προϊόν syndication (χωρίς δίκτυο, απευθείας σε κανάλια παγκοσμίως) και από εκεί εκτοξεύτηκε.
Το Baywatch δεν ήταν απλώς μια σειρά για ναυαγοσώστες. Είχε ένα μοναδικό μείγμα στοιχείων που την καθιστούσαν ακαταμάχητη:
Αρχικά, ήταν οι υπέροχες παραλίες της Καλιφόρνια, το ηλιόλουστο σκηνικό και η αίσθηση του καλοκαιριού όλο τον χρόνο. Ναι, ήταν μία οπτική όαση.
Όμως πέρα από αυτό σε κάθε επεισόδιο ισορροπούσε ανάμεσα σε δράση διάσωσης, προσωπικά δράματα των χαρακτήρων και κοινωνικά θέματα (ναρκωτικά, οικογενειακά προβλήματα, περιβαλλοντικά ζητήματα). Και φυσικά είχε πολύ δυνατό καστ. Από τον David Hasselhoff μέχρι την Pamela Anderson, οι ηθοποιοί έγιναν σύμβολα μιας εποχής. Οι φυσικές παρουσίες τους και η τηλεοπτική τους περσόνα συνέβαλαν στη διαμόρφωση του προτύπου του «ιδανικού» καλοκαιρινού ήρωα.
Εμβληματικό slow-motion: Οι σκηνές διάσωσης με αργή κίνηση και το διάσημο κόκκινον σωσσύβιο ναυαγαγοσώστη έγιναν κάτι σαν σύμβολα.
Baywatch: Φαίνεται ότι οι ηθοποιοί δεν πληρωνόντουσαν τόσο καλά όσο νομίζαμε
Παγκόσμια διάσταση
Το Baywatch μεταδόθηκε σε πάνω από 140 χώρες και μεταφράστηκε σε δεκάδες γλώσσες. Υπολογίζεται ότι την εποχή της ακμής του το παρακολουθούσαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο τηλεθεατές εβδομαδιαία. Η σειρά κατόρθωσε να γίνει κοινός τηλεοπτικός παρονομαστής για ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες, κυρίως λόγω της απλής, άμεσης θεματολογίας της και της οπτικής της γοητείας. Ναι ένα πραγματικό θέαμα.
Γιατί παραμένει διαχρονικό;
Παρόλο που το Baywatch ανήκει αναμφίβολα στην αισθητική και στις αντιλήψεις των ‘90s, έχει μείνει στην επικαιρότητα για συγκεκριμένους λόγους. Όπως είναι η νοσταλγία καθώς για τη γενιά που μεγάλωσε μαζί του, το Baywatch λειτουργεί ως γλυκιά υπενθύμιση μιας πιο αθώας και ξέγνοιαστης εποχής.
Επίσης, οι αναφορές στην ποπ κουλτούρα είναι χαρακτηριστικές. Ακόμα και σήμερα, το Baywatch αναφέρεται σε ταινίες, σειρές και διαφημιστικές καμπάνιες ως σύμβολο του καλοκαιριού, της παραλίας και της υπερβολικής τηλεοπτικής αισθητικής. Επίσης, έχει iconic αισθητική, καθώς το κόκκινο μαγιό, οι αργές σκηνές διάσωσης και το soundtrack έχουν αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα.
Το 2017, κυκλοφόρησε το κινηματογραφικό reboot με πρωταγωνιστές τους Dwayne Johnson και Zac Efron, αποδεικνύοντας ότι το brand παραμένει ζωντανό.
Όταν η Πάμελα Άντερσον "μετονομάστηκε" σε CJ Parker
Το Baywatch ήταν πολλά περισσότερα από μια σειρά για ναυαγοσώστες. Ήταν μια τηλεοπτική εμπειρία που αιχμαλώτισε το πνεύμα μιας δεκαετίας και εξελίχθηκε σε σύμβολο της παγκόσμιας ποπ κουλτούρας. Το μείγμα δράσης, καλοκαιρινής αύρας, ελαφριάς κοινωνικής ευαισθησίας και τηλεοπτικού glam το κατέστησαν διαχρονικό σημείο αναφοράς. Ίσως να μην ήταν ποτέ η πιο «ποιοτική» σειρά, αλλά ήταν αναμφίβολα η πιο αναγνωρίσιμη. Και αυτό είναι μια μορφή επιτυχίας που λίγα τηλεοπτικά προϊόντα έχουν κατακτήσει.