Όσκαρ 2020: Αυτά είναι τα φαβορί για το Α' Ανδρικού Ρόλου

Η μάχη ακόμα αργεί, αλλά σίγουρα θα είναι αιματηρή. 

Αν έχεις προλάβει να διαβάσεις τα δημοσιεύματα σχετικά με τα Όσκαρ του 2020, θα έχεις διαβάσει επίσης το μακελειό που πρόκειται να συμβεί στο Α’ Ανδρικού Ρόλου. Υπάρχει μόνο μία λέξη: σφαγή. Γιατί αν το 2019 ήταν περίεργο για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, υπάρχουν μοναδικές ερμηνείες για την κατηγορία του Α’ Ανδρικού Ρόλου. Ερμηνείες μοναδικές από ηθοποιούς που έχουν ήδη κερδίσει τις κριτικές και που πρόκειται να κονταροχτυπηθούν στις υποψηφιότητες.

Ιδού τα φαβορί που πρέπει να γνωρίσεις για το Α’ Ανδρικού Ρόλου στα Όσκαρ του 2020.

 

 

Robert Pattinson, The Lighthouse

 

 

Το πρόβλημα, ανέκαθεν, με τον Pattinson ήταν οι δουλειές που αποφάσιζε να επιλέξει. Και όμως το ασπρόμαυρο ψυχολογικό θρίλερ του Robert Eggers, μπορεί να αποτελέσει την στροφή του ηθοποιού σε μία εποχή που ο κόσμος τον κοιτάζει με μισό μάτι για τον ρόλο του Batman. Και ναι, ασχέτως αν σου αρέσουν οι  σούπερ ήρωες ή όχι, είναι μεγάλη πρόκληση να μπαίνεις στα παπούτσια ενός ιστορικού ρόλου. Όμως το Lighthouse, έχει ατμόσφαιρα, έχει υποκριτική πρόκληση και έχει και Willem Dafoe. Το τελευταίο είναι το βασικότερο και είναι το στοιχείο που «χαϊδεύει» τα μυαλά της Ακαδημίας για μία πρόταση για Όσκαρ. Ακόμη και αν δεν την κερδίσεις.

 

Daniel Kaluuya, Queen & Slim

Παρότι η ταινία χαρακτηρίστηκε ως ένα Bonnie & Clyde του 2019, περιέχει όλα εκείνα που η Ακαδημία αγαπά να επιβραβεύει. Η περιπέτεια ενός Αφροαμερικανού που πέφτει με το Tinder-date του πάνω σε έναν ρατσιστή αστυνομικό και που ξετυλίγει το κουβάρι σε μία επικίνδυνη καθημερινή ιστορία. Η Melina Matsoukas σκηνοθετεί το ερωτικό αυτό θρίλερ με την συμμετοχή της Jodie Turner-Smith, η οποία ποντάρει στην εμφάνιση του ηθοποιού στο Get Out και το Widows. Και δεν έχει και άδικο.

 

Antonio Banderas, Pain & Glory

 

 

Είναι κάπως λυπηρό. Στις τρεις δεκαετίας που βρίσκεται στην βιομηχανία του Hollywood, ο Banderas δεν έχει προταθεί ποτέ για Όσκαρ. Όμως το Pain & Glory τον έβγαλε ασπροπρόσωπο στο Φεστιβάλ Καννών και δεν είναι λίγοι που πιστεύουν πως είναι ένα από τα φαβορί για το Α’ Ανδρικού Ρόλου. Ένας σκηνοθέτης παλεύει με προβλήματα καρδιάς και άλλες ασθένειες, με τον Banderas σε έναν από τους πιο ανθρώπινους ρόλους του. Όλα αυτά από τον Pedro Almodovar, τον άνθρωπο που ανέδειξε τον Banderas και που οι δυο τους ίσως βγάλουν πολλά περισσότερα από όσα ήλπιζαν σε αυτό το συναισθηματικό τους reunion.

 

Eddie Murphy, Dolemite is my Name

Σου  φαίνεται απίστευτο; Είναι λογικό μετά τον κατήφορο που πήρε η καριέρα του Eddie Murphy και που το μοναδικό φιλμ με Οσκαρική ταυτότητα που θα μπορούσες να του καταλογίσεις, θα ήταν το Dreamgirls. Ιδού όμως και ένα γεγονός: η Ακαδημία λατρεύει τα comebacks. O Eddie Murphy παίζει το χαρτί της βιογραφίας και μπαίνει στα παπούτσια του Rudy Ray Moore, του διάσημου κωμικού και stand-up comedian της δεκαετίας του ’70, αλλά και του ανθρώπου που μέχρι σήμερα αποκαλούν Νονό της Rap μουσικής. Το Dolemite is My Name πήρε εκπληκτικές κριτικές, αλλά το μοναδικό που μπορεί να πάει κόντρα στον Eddie Murphy, είναι οι επιλογές του παρελθόντος – καθότι η Ακαδημία δεν κοιτάζει μόνο τον ρόλο αλλά και το πρόσωπο.

 

Leonardo DiCaprio, Once Upon A Time In Hollywood

 

 

Παρότι η ταινία δεν ήταν από εκείνες που θα θύμιζαν 100% Tarantino, ο σκηνοθέτης έκανε τόσο σπουδαία δουλειά στο καστ που ακόμη απορείς αν ο DiCaprio ήταν καλύτερος από τον Pitt ή το αντίστροφο. Όμως ο Leo θεωρείται πλέον από τα καλά παιδιά της Ακαδημίας, παίζει σε ποιοτικές ταινίες που χτυπούν στα μούτρα το Box Office και μετράει ήδη ένα χρυσό αγαλματίδιο για την υποκριτική του στο Revenant. Αυτό το λες και καλό. Ο ρόλος του Rick Dalton είχε δύο βασικά χαρακτηριστικά: πάθος και χιούμορ. Ο Leo μπήκε για τα καλά στο προφίλ του ηθοποιού και δικαίως αξίζει μία θέση στις υποψηφιότητες.

 

Αdam Driver, Marriage Story

Ο Kylo Ren της καρδιάς μας, είναι αυτό που θα αποκαλούσαμε «ο εργάτης». Πέρα από τη υποψηφιότητά του στο BlacKkKlansman το 2018, έχει παίξει σε ταινίες που ξεκινούν από μπλοκμπάστερ (Star Wars), φτάνουν στα indie (Paterson) και καταλήγουν σε φιλμ με prestige (Silence). Είναι ξεκάθαρα ένα από τα αγαπημένα παιδιά του σύγχρονου κινηματογράφου και η ταυτότητα του προβληματισμένου οικογενειάρχη και θεατρογράφου που αντιμετωπίζει προβλήματα με τον γάμο του στη Νέα Υόρκη, είναι από εκείνες τις ταινίες που η Ακαδημία θέλει στις λίστες της. Η ταινία είναι του Noah Baumbach και στο πλευρό του Driver βρίσκεται η Scarlett Johansson.

 

Jonathan Pryce, The Two Popes

 

 

Μία μεγάλη καριέρα, πολλές υποψηφιότητες για Emmy, Golden Globes και BAFTA αλλά ποτέ καμία για Oscar. Ήταν το Carrington που του χάρισε το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Καννών και ο ρόλος του πάπα Φραγκίσκου στη νέα ταινία που θα κυκλοφορήσει μέσω του Netflix σε σκηνοθεσία Fernando Meirelles. Η άνοδος του πάπα Φραγκίσκου στον παπικό θρόνο, η διαφοροποίηση του έναντι άλλων καρδινάλιων και οι πρωτοπόρες ιδέες του, είναι τα στοιχεία στα οποία θα πατήσει η ταινία που ήδη έχει δημιουργήσει μικροθέματα με την Καθολική Εκκλησία. Όλα αυτά με τον Anthony Hopkins στον ρόλο του Βενέδικτου 16ου με την ταινία να έχει χαρακτηριστεί από τους κριτικούς ως ανέλπιστα πετυχημένη.

 

Robert De Niro, The Irishman

Δεν είναι ξένος με τις υποψηφιότητες και τις βραβεύσεις. Έχει πάρει δύο στο σπίτι, Godfather: Part Two και Raging Bull και μετράει άλλες πέντε υποψηφιότητες. Το Irishman είναι άλλη μία ταινία όπου θα προβληθεί στο Netflix και βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής – με τον De Niro στο πηδάλιο. Δεν είναι όμως μόνο ο ρόλος του Frank Sheeran που ο De Niro έχει ήδη γονατίσει στις κριτικές. Είναι η ολοκληρωτική επιστροφή του mob drama όπως το θυμόμαστε στον παραδοσιακό κινηματογράφο με ένα διθυραμβικό καστ να συνεχίζει να «χτίζει» το πλαίσιο γύρω από τις γκανγκστερικές ταινίες που αγαπήσαμε. Ο De Niro είναι ο άνθρωπος που ξέρουμε ότι θα κερδίσει την υποψηφιότητα, αλλά κρατάμε ερωτηματικό για ένα ακόμη χρυσό αγαλματάκι.

 

Joaquin Phoenix, Joker

 


Οι μεταμορφώσεις πάντα κέρδιζαν και πάντα θα κερδίζουν. Και δεν είναι μόνο  η απώλεια των 23 κιλών από το σώμα του Phoenix που κατάφεραν να εντυπωσιάσουν. Όλη η ταινία είναι μία μεταμόρφωση, μία εξέλιξη από το καθημερινό στο παράλογο. Ή και στο φυσιολογικό αναλόγως από ποια σκοπιά θες να το δεις. Αυτή εδώ όμως είναι μία μεγάλη επιστροφή του Joaquin Phoenix στην κούρσα των ποιοτικών ταινιών – κάτι που είχε κάνει προηγουμένως με το Her και το The Master. Το γεγονός ότι είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του που δεν έχει κερδίσει ακόμη Oscar, τον βάζουν στην ίδια θέση με εκείνη του DiCaprio μετά το Wolf of Wall Street. Μένει μόνο να δούμε αν κατάφερε να κερδίσει τόσο πολύ τα βλέμματα, ώστε να εκτοξευτεί στην κορυφή.



41 SHARES