Το “La La Land” σάρωσε τις υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ

Ποιες ταινίες είναι έτοιμες να τα «σηκώσουν» το 2017;

Κάθε φορά που περιμένω τις ανακοινώσεις σχετικά με τις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ με πιάνει ένα έντονο συναίσθημα, κάτι ανάμεσα σε περιέργεια, αδημονία και μία ελπίδα για «ρεκόρ» -είναι περίπου σα να παρακολουθώ μεγάλη διοργάνωση του στίβου. Θα καταφέρει κάποιος (κάποια ταινία εν προκειμένω) να σπάσει όλα τα κοντέρ;

Έτσι, λοιπόν, καθισμένος μπροστά στον υπολογιστή, και βλέποντας την live αναμετάδοση των ανακοινώσεων, ετοιμοπόλεμος και στις επάλξεις, προσπαθούσα να κρατήσω «στατιστικά» λες και ήμουν η Galanis Sports Data (να με συγχωρούν οι σινεφίλ, αυτό ήταν σχόλιο για μπασκετικούς). Μετά όμως θυμήθηκα ότι προφανώς η ουσία της τέχνης δεν είναι τα Όσκαρ, ούτε βέβαια η απλή απαρίθμηση αριθμών.

Και όπως το θυμήθηκα, έτσι το ξέχασα. Διότι είναι μεγάλη ένοχη απόλαυση όλη αυτή η «αριθμολαγνεία» γύρω από τις ταινίες. Τόσο κατά τη διάρκεια των υποψηφιοτήτων, όσο ακόμα περισσότερο κατά τη μεγάλη βραδιά της απονομής.

Σπορ, Σκορ, Ρεκόρ

2

Καταρχάς να δώσουμε ως Ratpack τα εύσημά μας (όπως ήδη έχουμε κάνει) στο μιούζικαλ που πρωταγωνιστούν ο «άρχοντας του στυλ», λέγε με Ράιαν Γκόσλινγκ, και η αλλόκοτα όμορφη Έμα Στόουν. Το “La La Land” σάρωσε! Ισοφάρισε το ρεκόρ όλων των εποχών σε υποψηφιότητες, 14 συγκεκριμένα στον αριθμό. Κάτι που έχουν καταφέρει μονάχα άλλες δύο ταινίες: «Ο Τιτανικός» (1997) που όλοι θυμόμαστε και το “All About Eve” (1950), ένα σημαντικό φιλμ που όμως μάλλον ελάχιστοι έχουν δει.

Ο θρίαμβος της εν λόγω ταινίας ήταν αναμενόμενος και δε μένει παρά να δούμε εάν θα επιβεβαιωθεί και στις 26 Φεβρουαρίου. Από κοντά όμως και άλλα δύο φίλμ που τα κατάφεραν εξίσου καλά, προβάλλοντας μάλιστα ένα λιγότερο λαοφιλές είδος κινηματογράφου: το “Moonlight” του αφροαμερικάνου Μπάρι Τζένκινς (που έχουν εκθειάσει όλοι οι κριτικοί) καθώς και το επιστημονικής φαντασίς “Arrival”. Και τα δύο κατάφεραν να διαγωνίζονται σε 8 διαφορετικές κατηγορίες, πράγμα σπάνιο ιδιαίτερα για μία sci-fi ταινία. 

Και η υποψηφιότητα πάει στον...

jackie

Για το μεγάλο βραβείο, αυτό της «Καλύτερης Ταινίας», εκτός από τις τρεις προαναφερθείσες, στο «παιχνίδι» βρίσκονται το γουέστερν “Hell or High Water”, το πολεμικό “Hacksaw Ridge”, το δυνατό δράμα “Manchester by the Sea”, το “Fences” με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον, το “Hidden Figuers” με θέμα την παρουσία αφροαμερικανών μαθηματικών στην NASA και, τέλος, η ιστορία ενηλικίωσης του “Lion”.

Στο σκηνοθέτες τώρα κονταροχτυπιούνται το νέο μεγάλο αστέρι, Ντένις Βιλνέβ (Arrival), o Ντάμιαν Σαζέλ (La La Land), ο Κένεθ Λόνεργκαν (Manchester by the Sea), o Μπάρι Τζένκινς (Moonlight) και, κρατηθείτε, ο αγαπημένος  Μελ Γκίμπσον για το “Hacksaw Ridge”. Φαίνεται πως η Ακαδημία έπαψε να τον θεωρεί «τρελό» λόγω των κινήσεων και δηλώσεων του τα τελευταία χρόνια (και ίσως όχι άδικα) και του δίνει ξανά μία ευκαιρία. Freedom επιτέλους για τον “Braveheart” της καρδιά μας που όσο μας πληγώνει τόσο μας πωρώνει μέσα από τα χρόνια.

Όσον αφορά τους ηθοποιούς έχουμε και λέμε: προφανώς ο  Ράιαν Γκόσλινγκ (“La La Land”)· ο συγκλονιστικός “Captain Fantastic”, Βίγκο Μόρτενσεν· ο ανερχόμενος Άντριου Γκάρφιλντ (“Hacksaw Ridge”)· ο χαμηλών τόνων Κέισι Άφλεκ (Manchester by the Sea) και ο διαχρονικός Ντένζελ Ουάσινγκτον (Fences) που επιστρέφει μετά από χρόνια στα «κουλουάρ» της κούρσας για το βραβείο.

Στις κυρίες τώρα, είναι παρόμοιο το σκηνικό: προφανώς η Έμα Στόουν (La La Land), η με καταγωγή από την Αιθοπία Ρουθ Νέγκα (Loving), η γαλλίδα Ιζαμπέλ Ιπέρ (Elle, το μάθαμε ως  «Εκείνη» στην Ελλάδα), η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο Νάταλι Πόρτμαν (Jackie) για τον ρόλο της ως σύζυγος του δολοφονημένου αμερικανού προέδρου και, τελευταία αλλά επ’ ουδενί καταϊδρωμένη, η μεγάλη κυρία του παγκόσμιου σινεμά, η Μέριλ Στριπ (Florence Foster Jenkins).

lobster

Κλείνοντας να τονίσω πως δυστυχώς το “Chevalier” της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη δεν κατάφερε να μπει τελικό για το όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Άλλη φορά, δεν πειράζει. Συνεχίζοντας όμως στον τόνο που άρχισα το άρθρο, αυτόν του οπαδού, να πω ότι ελπίζω ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου να το «σηκώσουν» το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για τον Αστακό (Lobster)!

 

Εάν είσαι «αρρωστάκι» και θες να δεις όλες ανεξαιρέτως τις υποψηφιότητες, πάτα εδώ!



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved