Η Gen Z ρίχνει άκυρο στις δουλειές με κύρος

Αξίες και ιδανικά ψάχνουν οι νέοι στις δουλειές του.

Ένας «αστραφτερός» τίτλος εργασίας δεν αρκεί για τη Gen Z. Η άλλοτε επιθυμία για επαγγέλματα «ελιτισμού» όπως γιατροί και δικηγόροι φαίνεται να φθίνει, καθώς οι νέοι επιλέγουν να βλέπουν τα πράγματα αλλιώς, χωρίς τη σοβαροφάνεια των προηγούμενων χρόνων. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται από νέες έρευνες, η Gen Z φαίνεται να πράττει διαφορετικά σε σχέση με όσα ξέραμε μέχρι σήμερα. Το workaholic δεν θεωρείται καν υγιές και οι ασυδοσίες των παλαιών εργοδοτών δεν περνάνε στους νεότερους. Και όλα αυτά αφορούν όσους γεννήθηκαν από το 1995 έως το 2015.

Γιατί κανείς δεν θέλει να δουλέψει με τη Gen Z;

Καθώς η Gen Z προοδευτικά ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στην αγορά εργασίας, φαίνεται πως αλλάζει και το νόημα για το πότε τελικά μια δουλειά έχει κύρος. Όπως προκύπτει από έρευνες και οι νεότεροι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι το να κερδίζουν χρήματα είναι σημαντικό, ειδικά όταν το κόστος ζωής εκτοξεύεται στα ύψη. Εδώ που τα λέμε, αν σταματήσει να ισχύει αυτό μάλλον θα έχουμε αλλάξει πλανήτη. Ωστόσο, αυτό που διαφοροποιείται είναι πως έχουν «βαθύτερα» κριτήρια αξιολόγησης, καθώς ψάχνουν ευκαιρίας καριέρας. Πολλοί, όμως, δίνουν έμφαση και σε άλλα στοιχεία, όπως είναι οι εταιρικές αξίες, η ευελιξία, η αυτονομία και η ελευθερία από το πολύ πιεστικό ωράριο. Πολλοί Gen Zers – ειδικά αυτοί που φοιτούν σε ελίτ πανεπιστήμια – εξακολουθούν να επιλέγουν εταιρείες υψηλού επιπέδου, ωστόσο επαναπροσδιορίζουν το τι σημαίνει μια δουλειά κύρους ως μια δουλειά που βελτιώνει τη ζωή τους. 

Η Gen Z πιστεύει ότι οι άνδρες πρέπει να πάρουν τα ηνία στη σχέση


Άλλα στοιχεία υποδεικνύουν ότι η Gen Z στρέφεται όντως προς πιο ουσιαστική εργασία. Τα στοιχεία του Απριλίου 2023 από το LinkedIn περισσότερων από 7.000 εργαζομένων παγκοσμίως, που εξετάστηκαν από το BBC Worklife, δείχνουν ότι το 64% των Gen Zers στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία θεωρούν πλέον σημαντικό να εργάζονται για εταιρείες με τις οποίες έχουν κοινές αξίες. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι αυτοί οι νέοι εργαζόμενοι τονίζουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ενώ επιζητούν την προσωπική τους ανάπτυξη. Αυτή η αλλαγή νοοτροπίας μπορεί να οφείλεται εν μέρει στο ότι αλλάζουν οι μηχανισμοί για την εύρεση εργασίας. Με μεγαλύτερο αριθμό θέσεων εργασίας να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, οι άνθρωποι έχουν πολύ μεγαλύτερη πρόσβαση στις πληροφορίες σήμερα από ό,τι υπήρχε για μια θέση εργασίας πριν από 20 χρόνια. Αυτή η αλλαγή στο χώρο εργασίας και στο εργατικό δυναμικό οδηγεί τους ανθρώπους να κατανοούν ότι υπάρχει ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών εκεί έξω χωρίς να περιορίζονται και να πιέζονται.

 

 

 

 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved