Γιατί απολαμβάνω να βλέπω Dragon’s Den

Η εκπομπή του ΑΝΤ1 είναι ένα Zoom Call σε παρουσίαση προϊόντος ή υπηρεσίας και η ένοχη απόλαυση ενός συντάκτη μας.

Όλοι οι δύσπιστοι και απογοητευμένοι με την ελληνική τηλεόραση, είναι βέβαιο ότι άκουσαν πέρσι για μια εκπομπή ονόματι Dragon’s Den και σκέφτηκαν πως «θα πρόκειται για μία από τα ίδια» σκεπτόμενοι κάτι μεταξύ Survivor All Star ή Love Island απλά με μια δόση του επιχειρείν και της επιχειρηματικότητας. 

Τα «υλικά» άλλωστε είναι κλασικά και αμετάβλητα, όπως το Ελλάδα Έχεις Ταλέντο:  Μία κριτική επιτροπή (επενδυτές), ένας παρουσιαστής (Σάκης Τανιμανίδης) και το «ταλέντο» που θα δείξει στους κριτές το προϊόν του. Ωστόσο αυτή η εκπομπή δεν είναι σαν τις άλλες, όπως είδαμε από πέρσι. Και όλα ξεκινάνε από το «αντικείμενό» της.

 Για όσους βλέπουν τον Mark Cuban στο Shark Tank καταλαβαίνουν τι εννοούμε.

Η βασική λέξη είναι η «επένδυση»

Εδώ κανείς δεν βρίσκεται για να τραγουδήσει ή να κάνει τον ζογκλέρ, αλλά για να δείξει το πόσο ευφυιής είναι και ταυτόχρονα να παρουσιάσει την ιδέα του. Αν αξίζει, η «εξάδα» των επενδυτών είναι εκεί για να βάλει το κεφάλαιο και να επωφεληθούν όλες οι πλευρές. Παρακολουθώντας το Dragon’s Den και όσους συμμετέχουν θα δεις τα πάντα (κυριολεκτικά) αλλά δεν έχει σημασία μονάχα η ιδέα.

Σε μια εποχή που όλα είναι μάρκετινγκ και ο ανταγωνισμός τεράστιος, μια καλή ιδέα δεν αρκεί ποτέ για να βάλει ο επενδυτής τα λεφτά του, απαιτείται μελέτη, δοκιμές και κυρίως αυτός που την παρουσιάζει να έχει το know how να την «πουλήσει» σωστά. Όσο διαρκεί η εκπομπή συνειδητοποιείς ότι πέρα από το show, παρακολουθείς μια παρουσίαση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, σαν να είσαι μέρος ενός ραντεβού χωρίς όμως να είσαι ούτε ο επενδυτής, ούτε και αυτός που έχει αναλάβει να παρουσιάσει την ιδέα.  Είσαι μεν παρατηρής, παράλληλα όμως βλέπεις πώς λειτουργεί (σχεδόν) ένα επαγγελματικό ραντεβού που έχει σκοπό να φέρει ως αποτέλεσμα μια συμφωνία κερδίζοντας χρηματοδότηση.

Βέβαια για να καταφέρει κανείς να εξασφαλίσει την πολυπόθητη επένδυση δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Έχεις δει ποιοι «δράκοντες» κάθονται στην επιτροπή;

 

 

Καταλαβαίνεις γιατί είναι «κέρβεροι» και ξέρουν τι κάνουν

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτοί οι 6 επενδυτές δεν είναι απλώς Έλληνες επιχειρηματίες ή success stories, αλλά γεννημένοι για αυτό που κάνουν μπροστά στην κάμερα. Και σταρ και «κέρβεροι» της επένδυσης. Το διακρίνεις στο βλέμμα τους ότι δεν καταλαβαίνουν από ευγενικές παρουσίες ή ένα προϊόν που απλώς να επιπλέει, έχουν απαίτηση από το πρότζεκτ να «φυσσάει». Ταυτόχρονα όμως απαιτούν και από τον άντρα/γυναίκα που τους το παρουσιάζει να είναι καλά μελετημένος πάνω στην ιδέα και τις παραμέτρους της. 

Κάθε μέλος της 5άδας είναι «αδίστακτο» -όχι με κακή έννοια-, έχει βρεθεί σε αυτή τη θέση άπειρες φορές στο γραφείο ή στο meeting room της επιχείρησης του, θα «ξεζουμίσει» αυτόν που θα δει μπροστά του, ακόμα και αν η ιδέα είναι τόσο καλή σε βαθμό που μόνο ένας τρελός δεν θα επένδυε σε αυτή. Αυτό δεν ισχύει για την «πεντάδα». Διότι ξέρουν ότι έχουν το πάνω χέρι στη συζήτηση και εκείνοι την κατευθύνουν. Δεν έχουν εκείνοι την ανάγκη να επενδύσουν, τα έχουν βγάλει τα δικά τους. Αυτός που τα έχει ανάγκη είναι ο διαγωνιζόμενος.

 

Και αν τους εντυπωσιάσει με το πρότζεκτ του έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το στόχο του. Δεν τελειώνει κάτι εκεί όμως.

Τι βρίσκεται στο μυαλό ενός δισεκατομμυριούχου;

Θα τολμούσες να διαπραγματευτείς μαζί τους;

Δεν τελειώνεις έτσι εύκολα από δαύτους. Άπαξ και τους εντυπωσιάσεις είσαι απλά σε καλό δρόμο, για να δούμε όμως αν παράλληλα μπορείς και να διαπραγματευτείς. Εσύ μπορεί να θες τη χρηματοδότηση ή να ψάχνεις «συμπαίκτη» και διασυνδέσεις που να σε πάνε ψηλά, εκείνοι όμως έχουν την ίδια άποψη; Έχουμε παζάρια λοιπόν.

«Θέλω το 30% της επιχείρησης για 50 χιλιάδες ευρώ» θα πει ο διαγωνιζόμενος, για να πάρει απάντηση «σου δίνω 60 χιλιάδες για το 45%» μπορεί να ακουστεί από κάποιο πανούργο μυαλό της απέναντι πλευράς.

Αν τη δεχτείς, οκ. Αν πάλι όχι, κινδυνεύεις να αποσυρθεί η πρόταση. Έτσι είναι όμως το business, όπως και στην πραγματική ζωή ένα πράγμα. Οι ιδέες είναι πολλές και διακρίνεις την ευφυΐα ορισμένων ανθρώπων οι οποίοι ωστόσο μπροστά στα «αφεντικά» πρέπει να το παίξουν all in, αλλιώς δεν έχουν καμία ελπίδα.

Το Dragon’s Den μπορείς να το βλέπεις για άπειρους λόγους. Ενδεχομένως να σε διασκεδάζουν οι ατάκες του Χάρη Βαφειά, η απλότητα και ευφυΐα τoυ Λέοντος Γιοχάη, το παγερό και αδίστακτο βλέμμα Λιλής Περγαντά, o συνδυασμός άστρου και ομορφιάς της Μαρίας Χατζηστεφανή ή ο νέος αέρας που δημιουργούν οι νεοφερμένοι Δημήτριος Μάλλιος και Τάσος Οικονόμου, μπορεί ακόμα να το παρακολουθείς και για λόγους χαβαλέ.

Ορισμένες ιδέες είναι για blooper και σου προκαλούν γέλιο και θυμίζοντας ώρες-ώρες λίγο οντισιόν του Fame Story.

 

 

Η ουσία είναι ότι κάθε επεισόδιο είναι ένα μίτινγκ-παρουσίαση κατά την οποία εναρμονίζεσαι πλήρως με το επαγγελματικό πνεύμα της εποχής, βλέπεις πώς λειτουργούν οι άνθρωποι που έχουν ιδέες και αναζητούν μια ευκαιρία να προβληθούν (τι καλύτερο από την τηλεόραση) όπου και κάποιος εκ των 5  να μην τους πιστέψει, είναι βέβαιο ότι αρκετοί ακόμα που θα βλέπουν μπορεί να «συγκινηθούν» από αυτό που παρακολούθησαν.

Την ίδια ώρα το να παρακολουθείς αυτή την πεντάδα των επενδυτών η οποία έχει χτίσει αυτοκρατορίες, αποτελώντας παράλληλα success stories είναι πραγματικά μοναδικό να έχεις μια ιδέα του πώς σκέφτονται, τι τους ενδιαφέρει και ταυτόχρονα αν θα υπάρξει ποτέ κάποιος που να μπορέσει να τους τουμπάρει. Δύσκολο μεν, αλλά άμα θες να επενδύσεις, από τέτοιους τύπους πρέπει να «υποφέρεις» για να αναδειχθείς.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved