Σκηνές από σκετσάκι ΑΜΑΝ έζησε αγγλική οικογένεια μετά από λογαριασμό ρεύματος 1 εκατομμυρίου

Η πάγια εντολή για την πληρωμή λογαριασμών είναι πολύ βολική αν έχεις αρκετά λεφτά και δεν κάνει κάποιο τερατώδες λάθος ο πάροχος.

Εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές στο ρεύμα, η πάγια εντολή είναι μια σωτήρια λύση. Δεν είναι τόσο το ότι κερδίζεις κάτι ψιλά από αυτή, που μάζευε κι ας είν’ και ρόγες, αλλά ότι γλιτώνεις όλο αυτό το ψυχολογικό βασανιστήριο. Χωρίς πάγια εντολή ζεις τον κρύο ιδρώτα του ανοίγματος του φακέλου, το σοκ του να αντικρίζεις για πρώτη φορά το ποσό, το βάσανο μέχρι να τον πληρώσεις και τέλος τη μαχαιριά στην καρδιά με την πληρωμή. Ενώ με την πάγια εντολή πάμε κατευθείαν στη μαχαιριά στην καρδιά, βλέπεις μόνο το ποσό που λείπει από τον τραπεζικό λογαριασμό και η ζωή συνεχίζεται.

Το κακό είναι όταν γίνεται κάποιο λάθος στη μέτρηση και τότε πρέπει να κάνεις αγώνας για να πάρεις τα λεφτά σου, γιατί με τον παραδοσιακό λογαριασμό μπορείς να πάρεις το χαρτί στο χέρι και να κάνεις τσαμπουκά σε στυλ AMAN. Ένα τέτοιο ογκώδες λάθος έκανε ο βρετανός πάροχος ενέργειας EDF και από εκεί που χρέωνε περίπου 150 λίρες τον μήνα, άρχισε να τραβάει δεκάδες χιλιάδες. 

 

 

Ξαφνικά χρέωσε στην οικογένεια ένα ποσό της τάξης των 961.488 λιρών για όλο το έτος με αποτέλεσμα να αρχίσει να τραβάει από τον λογαριασμό ποσά μεταξύ 75.000 και 80.000 λιρών ανά μήνα μέχρι να ξεχρεωθεί. Μια πρακτική που εξαντλήθηκε το όριο ανάληψης και η οικογένεια έφτασε στο χείλος της οικονομικής καταστροφής.

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά στην Αγγλία από την Ελλάδα, και η οικογένεια έπρεπε να αποδείξει ότι δεν κατανάλωσε την ενέργεια που θα κατανάλωνε όλη η βιομηχανική περιοχή του Ασπρόπυργου. Πέρασε από τρία διαφορετικά τμήματα της εταιρείας και την γραφειοκρατία της, μόνο και μόνο για να βρουν ότι τελικά είχε κάποιο πρόβλημα το σύστημα μετρήσεών τους. 

 

 

Για να γίνει ακόμα πιο ελληνική η όλη φάση, η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη από την οικογένεια μόνο μετά τη δημοσιογραφική εμπλοκή στο ζήτημα. Όταν ασχολήθηκε η εφημερίδα  Guardian με την υπόθεση, τότε και μόνο τότε η EDF ζήτησε συγγνώμη από την οικογένεια και αποκατέστησε τα προνόμια και τις εκπτώσεις που είχε στο συμβόλαιό της. Αυτό γιατί ενώ γύρισαν πίσω τα χρήματα που της είχαν πάρει κατά λάθος, θεωρήθηκε κακοπληρωτής και έχασε τα όποια προνόμια του συμβολαίου. Είναι κάπως παρήγορο να συνειδητοποιείς ότι δεν ζεις σε τόσο τριτοκοσμική χώρα και συμβαίνουν ακόμα και στις καλύτερες οικογένειες αυτά.