H Rolex εξηγεί επιτέλους γιατί είναι τόσο δύσκολο να βρεις τα ρολόγια της

Ένα σεβαστό χρηματικό ποσό είναι αναγκαία συνθήκη για την απόκτηση ενός Rolex, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ικανή.

Τα τελευταία χρόνια η αγορά ενός Rolex έχει εξελιχθεί σε ένα άπιαστο όνειρο ακόμα και για τους έχοντες να καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα το οποίο απαιτείται. Είναι κοινό μυστικό ότι η ελβετική εταιρεία αδυνατεί να καλύψει τη ζήτηση που υπάρχει για τα ρολόγια της. Η επιμονή στην ποιότητα και στην χειροποίητη συναρμολόγηση δεν αφήνει σημαντικά περιθώρια επιτάχυνσης της διαδικασίας παραγωγής ή αύξησης αυτής. 

Παράλληλα ανθίζει μια μαύρη αγορά, όπως άλλωστε συμβαίνει κάθε φορά που υπάρχει τόσο μεγάλη αναντιστοιχία προσφοράς και ζήτησης ενός προϊόντος, είτε αυτό είναι ένα πολυτελές ρολόι είτε μια φραντζόλα ψωμί.

 

 

Όμως ήρθε η ώρα να μάθουμε το πώς ακριβώς συμβαίνει και ποιος μηχανισμός κρύβεται πίσω από όλο αυτό.  Οι Pras Subramanian του Yahoo Finance, ο Eric Wind από το Wind Vintage και ο Paul Altieri από το Bob’s Watches αναλύουν το φαινόμενο. Αρχικά η Rolex δεν έχει κάποια δική της λίστα αναμονής, απλά διοχετεύει στην παραγωγή τους στους επίσημους διανομείς της και αυτοί τα διαθέτουν κατά βούληση. Κατά καιρούς έχουν υπάρξει πολλές καταγγελίες και φήμες σε ολόκληρο τον κόσμο για τις πρακτικές των πωλητών. Κάποιοι τα κρατούν για καλούς πελάτες, άλλοι ζητούν από τους υποψήφιους να αγοράσουν και κάτι από το στοκ τους, από ρολόγια που δεν έχουν ζήτηση και κάποιοι άλλοι μπαίνουν κατευθείαν στα βαθιά νερά και ζητούν από μόνοι τους «καπέλο» στερώντας ένα Rolex από τη μαύρη αγορά. Έτσι καρπώνονται αυτοί το κέρδος από τους απεγνωσμένους πελάτες που δεν έχουν πρόβλημα να δώσουν κάτι παραπάνω για ένα Rolex.

 

 

Μετά υπάρχουν και οι ανεπίσημοι έμποροι και οι απλοί αγοραστές οι οποίοι έχοντας καταφέρει να βρουν το πολυπόθητο Rolex, το πουλάνε στη στιγμή σε κάποια on line πλατφόρμα βγάζοντας τα πιο εύκολα λεφτά της ζωής τους. Η πανδημία και το lockdown έκανε ακόμα πιο έντονο το φαινόμενο με αποτέλεσμα τα πιο δημοφιλή ρολόγια της εταιρείας, όπως το Submariner και το Daytona να είναι κυριολεκτικά εξαφανισμένα από τις βιτρίνες.

 

 

Αυτό ανάγκασε τη Rolex να καταφύγει σε μία πολύ σπάνια κίνηση, να βγάλει μια επίσημη ανακοίνωση. Οι Ελβετοί πήραν θέση και εξήγησαν τι ακριβώς συμβαίνει. Η Rolex εξήγησε αρχικά πως η έλλειψη που παρατηρείται δεν είναι τεχνητή και δεν την έχει επιδιώξει στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που θα έκανε τα ρολόγια της πιο σπάνια και πιο ποθητά. Διευκρίνισε ότι η παραγωγή παραμένει σταθερή ενώ έχει αυξηθεί η ζήτηση, αν και το άμεσο μέλλον θα υπάρξουν κινήσεις ώστε να αυξηθεί η παραγωγή. Αυτό θα γίνει μόνο και εφόσον θα εξασφαλιστούν τα ποιητικά standards. Δηλαδή η παραγωγή θα μείνει αυστηρά in house, χωρίς καμίας μορφής outsourcing και συνεργασίας. Επίσης η συναρμολόγηση θα παραμείνει χειροποίητη ως έχει. 

 

 

Τέλος σε ό,τι αφορά τους μεταπωλητές της, η Rolex επαναλαμβάνει ότι η λιανική τους πώληση παραμένει ευθύνη των επισήμων πωλητών και δεν έχει καμία ευθύνη επ αυτού. Όπως επίσης δεν έχει και καμία πρόθεση να επέμβει σε κάποια διορθωτική κίνηση, θα συμπληρώσουμε εμείς.