Οι νέοι κανόνες της F1 για το 2022 υπόσχονται θεαματικότερες προσπεράσεις

Οι αλλαγές στην αεροδυναμική των μονοθεσίων έχει αέρα 80s και αυτό μόνο καλός οιωνός είναι για το θέαμα που θα απολαύσουμε.

Τα αεροδυναμικά βοηθήματα των μονοθεσίων της F1 των τελευταίων ετών έχουν καταφέρει καίριο πλήγμα στο θέαμα. Όλα αυτά τα μικρά «φτεράκια» που μοιάζουν με aftermarket καγκούρικες προσθήκες έχουν δημιουργήσει το φαινόμενο του dirty air. Ένα φαινόμενο που προκαλεί μείωση της αρνητικής άντωσης  από 35% έως 47% των μονοθεσίων που βρίσκονται πίσω από κάποιο καθιστώντας την προσπέραση εξαιρετικά δύσκολη.

 

 

Η λύση σύμφωνα με την αρχή του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ είναι η απλοποίηση της αεροδυναμικής και έδωσε μια ιδέα των αλλαγών που θα φέρει η επόμενη χρονιά με ένα μοντέλο σε πραγματική κλίμακα. Ξεκινώντας από την πρόσθια αεροτομή, η σχεδιάσή της είναι πιο ομοιογενής και υπόσχεται να καταργήσει το φαινόμενο του dirty air, με τη μείωση της αρνητικής άντωσης να περιορίζεται από 4% ως 18% για τα μονοθέσια που ακολουθούν. 

 

 

Όμως η μεγάλη αλλαγή βρίσκεται κάτω από το μονοθέσιο και μας έρχεται από τα παλιά. Οι νέες πιο απλές αεροτομές προσφέρουν μειωμένη αρνητική άντωση στα μονοθέσια με συνέπειες στο κράτημά τους. Για να αντισταθμιστεί αυτή η απώλεια, θα δούμε για πρώτη φορά μετά από 30+ χρόνια την εγκατάλειψη του επίπεδου πατώματος. Το πάτωμα των νέων μονοθεσίων θα έχει ειδικά τούνελ που θα δημιουργούν το ground effect που βλέπαμε στη F1 των 80s. Τα μονοθέσια θα «βεντουζάρουν» στην πίστα έχοντας κράτημα ανεξάρτητα από το αν προπορεύεται κάποιο άλλο σε κοντινή απόσταση. 

 

 

Στις υπόλοιπες μικρές αλλαγές περιλαμβάνονται οι νέοι τροχοί οι οποίοι για πρώτη φορά εγκαταλείπουν το κλασικό χοντροκομμένο σχήμα με τις ζάντες των 13 ιντσών και πλέον θα είναι 18 ιντσών με ελαστικά χαμηλού προφίλ. Ταυτόχρονα επιστρέφουν και τα αεροδυναμικά «τάσια» και μαζί με τις μικρές αεροτομές πάνω από τους τροχούς υπόσχονται ακόμα πιο ομαλή ροή αέρα γύρω από το αυτοκίνητο. 

 

 

Τέλος η οπίσθια αεροτομή ακολουθεί τη σχεδιαστική τάση την πρόσθιας με πιο απλές και καμπύλες γραμμές που δεν θα δημιουργεί προβλήματα στα μονοθέσια που ακολουθούν ακόμα κι αν αυτά έχουν «κολλήσει» ακριβώς από πίσω. Συνολικά τα νέα μονοθέσια θα είναι κατά 5% βαρύτερα σε σχέση με τα φετινά, λόγω μεγαλύτερων ζαντών, και η σχεδίαση του μοντέλου είναι καθαρά ενδεικτική, αφού κάθε ομάδα θα προσαρμόσει τις νέες ντιρεκτίβες στα δικά της δεδομένα. Για να δούμε αν θα δούμε τελικά θέαμα αλλοτινών εποχών. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved